  • 1. Data: 2016-04-16 17:42:11
    Temat: przydzwiek sieci w glosnikach podlaczonych do laptopa
    Od: a...@g...com

    witam

    no troche slychac w nich przydzwiek sieci 230v,
    moze jakies pomysly zeby ten przydzwiek zlikwidowac?

    pzdr

  • 2. Data: 2016-04-16 22:00:50
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Uzytkownik <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    ps.com...
    > witam
    >
    > no troche slychac w nich przydzwiek sieci 230v,
    > moze jakies pomysly zeby ten przydzwiek zlikwidowac?

    Przydzwiek taki, jak z nieekranowanego wzmacniacza, czy taki, jak z
    zasilacza niezbyt filtrowanego?

    --
    Wyindywidualizowalismy sie
    z rozentuzjazmowanego

  • 3. Data: 2016-04-17 08:35:49
    Od: a...@g...com

    jak z zasilacza zle wyfiltrowanego
    bez sygnalu z kompa, buczy niezaleznie od polozenia potencjometru

    pzdr

  • 4. Data: 2016-04-17 12:00:07
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik <a...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    > jak z zasilacza zle wyfiltrowanego
    > bez sygnalu z kompa, buczy niezaleznie od polozenia potencjometru

    1. Zwiększ kondensator na wyjściu mostka - producenci lubią dawać małe, mało
    skuteczne wartości. Możesz dodatkowo zaprząc, jeśli nie ma, równolegle
    kondziołek 100 nano, pamiętaj o napięciach, aby nie przekroczyć.
    2. Poblokuj diody mostka jednakowymi kondensatorami po ok. 10 nF (i zrób to
    niezależnie od innych ruchów, nie zaszkodzisz, a np. uodpornisz urządzenie
    na sąsiada CB-istę) - wyeliminujesz tym ruchem wpływ okolicznych w.cz.,
    które lubią dawać taki efekt, najbardziej odczuwany przy odbiorze radiem
    silnych stacji - odbierany jest nie tylko sygnał bezpośredni, ale także
    mieszanka tego sygnału i prądu na diodzie, co po zmieszaniu daje nawet dość
    solidny brum w głośniku, nieusuwalny nawet największym kondziołem
    filtrującym. Kondziołki na diodach mostka "kasują" składową w.cz., dzięki
    czemu odbiór staje się czysty. Wpływ okolicznych w.cz. jest też w
    okolicznych urządzeniach, np. potrafi nagle zabrumić twój ukochany
    magnetofon, czy wzmacniacz. Obowiązkowe jest blokowanie diod w nadajniku.
    3. Masy mogą mieć różne potencjały, albo, gdy zasilacz kompa ma na wejściu
    dwa kondensatory, a układ nie jest uziemiony, wtedy będzie brumiało, choć
    ten brum może mieć charakter pośredni między złym filtrowaniem, a złym
    ekranowaniem, nie ma ścisłej reguły. Brum jest spowodowany przepływem
    niewielkiego prądu wyrównawczego.
    4. Nawiązuje do 3 - jeśli z jakiegoś powodu jedno z urządzeń jest podpięte
    pod gniazdo z uziemieniem, a drugie pod gniazdo z "zerowaniem", to prawie na
    pewno popłynie przez masy prąd wyrównawczy już nie taki mały jak poprzednio
    (u siebie zmierzyłem go, było 0.3V i aż 0.3A), dając solidny brum w
    głośnikach i stwarzając potencjalnie bardzo niebezpieczną sytuację, gdy
    urwie się "zero", to całe okoliczne obciążenie popłynie przez to połączenie,
    skutków łatwo się domyślić.

    Wszystkie cztery mam przerobione, acz ostatnie bez skutków pożarowych, bo
    bednarka na podstacji na szczęście nie urwała się. Ale jakby, to kilkaset
    okolicznych mieszkań zrobiło by mi kuku.

    --
    Wyindywidualizowaliśmy się
    z rozentuzjazmowanego

  • 5. Data: 2016-04-17 16:56:12
    Od: a...@g...com

    W dniu niedziela, 17 kwietnia 2016 11:59:58 UTC+2 użytkownik ACMM-033 napisał:
> [...]
    > bednarka na podstacji na szczęście nie urwała się. Ale jakby, to kilkaset
    > okolicznych mieszkań zrobiło by mi kuku.

    dzieki