  • 1. Data: 2010-08-02 21:09:05
    Temat: przyciskowy start komputera
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    Umyśliłem sobie coś takiego żeby za pomocą kilku, kilkunastu
    przełączników uruchamiać poszczególne podzespoły komputera i związane z
    nim peryferia.

    ponieważ bardziej zależy mi na ładnym wyglądzie to zwykłe listwy i
    przełączniki takie ordynarne nie wchodzą w grę.

    Komputer i tak jest schowany wiec nie musi być na nim nic zamontowane a
    kable moga wychodzić z niego pęczkami.

    CO mam zamiar uruchamiać?
    - sam start komputera (power on/reset (banalne do przeniesienia)
    - zasilanie komputera - jak wiadomo zasilacz niby 400W a realia ze
    poniżej 150W wychodzi)
    - dysk twardy SATA (czy warto)?
    - poszczególne urządzenia USB
    - HiFi, Drukarkę, drugi monitor
    - i pare pomniejszych rzeczy albo na 230V z sieci, albo na 5/12V z
    komputera (np. CB radio)
    - linie telefoniczne.

    Do tego wszystkiego panel sygnalizujący włączenie lub nie.
    Do tego kilka ledów przeniesionych z komputera - możliwe rozwiązania
    programowe np z wykorzystaniem LPT.
    - zasilanie,
    - praca dysku/dysków (o ile się da),
    - sieciówek,
    - użycia CPU/RAM

    Komus może wydawać sie to bajerowe ale jak za każdym razem ma macać
    wszystkie przełączniki to mnie szlag trafia, wolał bym to mieć w postaci
    ładnego panelu przykręconego do biurka.

    Nie mam czym programować wiec wykluczam obecnie uC.

  • 2. Data: 2010-08-02 21:24:52
    Temat: Re: przyciskowy start komputera
    Od: "Marek S" <s...@o...pl>

    no tak zapomniałeś o fontannie

  • 3. Data: 2010-08-02 22:11:03
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    In news:i37dgb$m7a$1@news.onet.pl,
    Marek S <s...@o...pl> nabazgrał:

    http://www.grush.one.pl/article.php?id=netykieta

    --
    Włodek

  • 4. Data: 2010-08-03 04:41:20
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Osadnik" <o...@w...pl> wrote in message
    > Umyśliłem sobie coś takiego żeby za pomocą kilku, kilkunastu przełączników
    > uruchamiać poszczególne podzespoły komputera
    > i związane z nim peryferia.

    W jakim celu? Czy chodzi Ci o jakąś oszczędność prądu?

> [...]
    >
    > Komputer i tak jest schowany wiec nie musi być na nim nic
    > zamontowane a kable moga wychodzić z niego pęczkami.

    ??? Te dwa zdania jakoś ze sobą nie współgrają...

> [...]
    > - poszczególne urządzenia USB
    > - HiFi, Drukarkę, drugi monitor
    > - i pare pomniejszych rzeczy albo na 230V z sieci, albo na 5/12V z
    [..]
    > Komus może wydawać sie to bajerowe ale jak za każdym razem ma macać
    > wszystkie przełączniki to mnie szlag trafia, wolał bym to mieć w postaci
    > ładnego panelu przykręconego do biurka.

    Co masz na myśli "macać wszystkie przełączniki"?

    Ja Ci dam dobrą radę - zacznij od napisania w jakim celu to chcesz zrobić.
    Niewykluczone jest, że po prostu błądzisz i chcesz coś przekombinować...

  • 5. Data: 2010-08-03 05:30:44
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    Dnia Mon, 02 Aug 2010 23:09:05 +0200, Osadnik napisał(a):

    > Umyśliłem sobie coś takiego żeby za pomocą kilku, kilkunastu
    > przełączników uruchamiać poszczególne podzespoły komputera i związane z
    > nim peryferia.
    /ciach/

    ?

    --
    Yakhub

  • 6. Data: 2010-08-03 06:31:40
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    Pszemol pisze:
    > "Osadnik" <o...@w...pl> wrote in message
    >
    > W jakim celu? Czy chodzi Ci o jakąś oszczędność prądu?

    Pośrednio, za każdym razem jak włączam/wyłączam komputer mam cała serie
    urządzeń do włączenia/wyłączenia - co jest zwyczajnie irytujące
    zwłaszcza że niektóre przyciski juz sie lekko zużyły. Czesc z przycisków
    jest poukrywana w dziwnych miejscach, części urządzeń nie wyłączam w
    ogóle (np routera), wiec wyłączanie wszystkiego z listwy to nie
    rozwiązanie, poza tym sa urządzenia które strasznie hałasują jak są
    włączane np. drukarka laserowa czy hifi.

    > ??? Te dwa zdania jakoś ze sobą nie współgrają...

    W sensie nie zależy mi na panelu na samym komputerze może byc w dowolnie
    innym miejscu.

    > [..]
    >
    > Co masz na myśli "macać wszystkie przełączniki"?

    wyłączanie każdego urządzenia osobno - zajmuje czas, frustruje irytuje
    jak nie włączysz ponownie.

  • 7. Data: 2010-08-03 07:29:19
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    W dniu 03.08.2010 08:31, Osadnik pisze:

    > wyłączanie każdego urządzenia osobno - zajmuje czas, frustruje irytuje
    > jak nie włączysz ponownie.

    To może bez kombinowania takie coś Cię urządzi:
    http://sklep.kg.net.pl/produkt/51716/listwa-zasilaja
    ca-activejet-apn-7ms-funkcja-masterslave
    jak by się lin połamał to tu wersja skrócona:
    http://tiny.pl/h71tz

    Jest to listwa zasilająca typu master-slave,
    Gniazdka slave są zasilana tylko gdy z gniazdka master jest pobierany
    prąd. Czyli przykładowo pod gniazdko master podpinasz komputer, w chwili
    jego włączenia listwa załącza prąd na gniazdach slave, jak komputer
    wyłączysz to listwa odetnie zasilanie gniazdek slave.
    Dodatkowo masz gniazdka niezależne, odcinane wyłącznikiem.

  • 8. Data: 2010-08-03 08:33:10
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 02.08.2010 23:09, schrieb Osadnik:
> [...]
    > ładnego panelu przykręconego do biurka.
    >
    > Nie mam czym programować wiec wykluczam obecnie uC.

    A listwa sterowana przez USB podejdzie? Masz tam chyba 4 obwody, którymi
    możesz sterować z PCta. Oprócz tego możesz zadać stan zerowy dla każdego
    gniazda oddzielnie. Były u Conrada, ostatnio widziałem chyba w PEARLu.
    Mam taką listwę w domu i sprawuje się fajnie.
    Aha, toto ma jeszcze guziki, które możesz wyprowadzić na panel (po
    zgwałceniu listwy oczywiście)

    Waldek

  • 9. Data: 2010-08-03 10:31:21
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    Waldemar Krzok pisze:

    > A listwa sterowana przez USB podejdzie?

    Podejdzie, dzięki za info.
    Mimo to cały czas kombinuje jak bezpiecznie zrobic taki metalowy panel z
    guziczkami :)

  • 10. Data: 2010-08-03 14:09:26
    Od: "Koteczek" <n...@s...org>

    > CO mam zamiar uruchamiać?
    > - sam start komputera (power on/reset (banalne do przeniesienia)

    nie wiem, w bios ustawilem sobie start z klawiatury (gorzej ze na haslo nie
    chce dzialac, na sam enter owszem - ale czasami mi kot wlaczy bude...) Ladniej
    chyba sie nie da.

    > - zasilanie komputera - jak wiadomo zasilacz niby 400W a realia ze
    > poniżej 150W wychodzi)

    Zasilacz ATX chodzi w standby caly czas ale nie mierzylem ile zjada, moze byc
    sens...

    > - dysk twardy SATA (czy warto)?

    Programowo mozna uspic jesli to dodatkowy dysk a nie systemowy (czy na pliki
    wymiany). Inaczej sensu nie widze.

    > - poszczególne urządzenia USB
    > - HiFi, Drukarkę, drugi monitor

    Listwa zasilajaca ze specjalnym gniazdem ktore reaguje na pobor pradu i wlacza
    reszte, no tak ale nie zawsze sie drukuje hmm

    > Do tego kilka ledów przeniesionych z komputera - możliwe rozwiązania
    > programowe np z wykorzystaniem LPT.

    Za kilka lat moze o LPT bedziesz uczyl wnuki

    > - praca dysku/dysków (o ile się da),
    > - sieciówek,
    > - użycia CPU/RAM

    Takich projektow i gotych paneli sa tysiace ale po co to, jesli komputer ukryty
    to zwykle one sa w zatoke 5,25 - naprawde Ci to potrzebne? Kabine mysliwca
    chcesz miec na biurku? Ja bardzo mysle nad opisywana listwa (ciekawe ile ona
    sama z siebie pobiera ale chyba pomijalnie malo).

    U mnie pasozytami sa: zasialcz transfotmatorowy od glosnikow, chodzi caly czas,
    monitor w standby (chyba 1-2W ale zawsze), zasilacze od drukarki (ta sie sama
    wylacza tj standby ale przetwornica chodzic musi, chyba tez 1-2W), do tego
    zasilacz od komorki i od telefonu DECT (tu nie wiem czy jest sens bo bateria
    sie rozladuje ale znow trzeba bedzie ja ladowac). UPS tak po prostu odlaczyc
    nie moge wiec zostaje... Moze 5W oszczednosci - oplaca sie? Po roku zwroci mi
    sie listwa, pozniej bede oszczedzac :)