  • Data: 2010-03-17 13:08:20
    Temat: Re: przyciski z diodami LED( kontrolkami)
    Od: "MM" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Nix" <videoart1@___WYTNIJ__WYTNIJ___wp.pl> napisał w wiadomości
    news:hnbqqb$ncr$1@mx1.internetia.pl...
    > Witam!
    >
    > Potrzebuję takiego prostego ( wydaje się ...) układziku do sterowania
    > komunikatami midi do instrumentu muzycznego:
    >
    > 15 wzajemnie zależnych przycisków (astabilnych) z diodami LED, diodka ma
    > się zapalać po naciśnięcu przycisku i
    > świecić ciągle aż do naciśnięcia innego przycisku...
    >
    > Czy to da się w miarę prosto zrealizować? A może użyć jakiegoś "gotowca" ?
    > Podpowiedzcie proszę :)
    >
    > pzdr! Nix

    Coś mi tu nie pasuje - jak astabilne to po co zależne?
    - ty masz do czego te 15 drutów podłączyć czy chcesz generować komunikaty
    MIDI ?

    bo według mnie to dać procesorek na 15 wejść, podanie masy z przycisku
    (chwilowego) wysyła odpowiedni komunikat MIDI, port przestawia na wyjście i
    podaje masę żeby diodka (zasilana z plusa przez rezystor) się zapaliła i
    już. Podanie masy na inną nogę wysyła inny komunikat i poprzednią nogę
    przestawia na wejście.
    A jak ktoś się bardzo uprze to klawiatura matrycowa 4x4 i można dać coś
    mniejszego.

    MM