  • Data: 2013-09-24 16:02:16
    Temat: Re: przetwornica do led - przeróbka na sciemnianie
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Mirek" napisał w wiadomości
    >Sprawa nie jest tak prosta jak by się wydawało.
    >Skleciłem podobny układ na tl062 - bo taki akurat miałem pod ręką
    >i... nie działa. Chyba jest za małe napięcie na rezystorach
    >pomiarowych - w okolicach 0.1V - tl062 chyba nie potrafi pracować tak
    >blisko minusa zasilania?

    Mozliwe.
    Patrzac jednak na ten schemat - "zenerka" ma 2.5V, dzielnik ok 2/7,
    czyli napiecie na boczniku ok 0.7V. Przy pelnej mocy.

    Zamiast regulowac dzielnikiem na koncowce 5, mozesz podac dodatkowy
    prad na koncowke 6.
    Doda sie do tego plynacego z bocznika i o tyle zmniejszy wymagany prad
    LED.
    rezystor ~3k miedzy pin 3 a 6 powinien wygasic calkowicie, wiekszy
    tylko czesciowo.

    >Pewnie rozwiązaniem byłoby dać niewielkie napięcie ujemne na
    >zasilanie... tylko skąd je wziąć?

    Zwykly LM324 potrafi dzialac w okolicach 0V na wejsciu.

    J.