  • 21. Data: 2009-05-14 12:55:07
    Temat: Re: przetwornica
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "a402" <z...@o...pl> napisal w wiadomosci
    news:guh0r3$2ag$5@news.onet.pl...
    > silnik nie wchodzi w gre, ma byc cicho i kulturka.

    Gdzies widzialem oferte na butle z wodorem i ogniwa paliwowe.
    Ale to chyba ciagle troche eksperyment, a i niestety butla
    wysokocisnieniowa ciezka jest ..

    J.

  • 22. Data: 2009-05-14 13:04:29
    Od: a402 <z...@o...pl>

    qlphon pisze:

    > a jaki budżet?

    Nie jest to najwazniejsze, wazne aby grzało. Powiedzmy do 1000zł.

  • 23. Data: 2009-05-14 13:13:21
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Gdzies widzialem oferte na butle z wodorem i ogniwa paliwowe.
    > Ale to chyba ciagle troche eksperyment, a i niestety butla
    > wysokocisnieniowa ciezka jest ..

    Czterdzieści lat temu latali z tym na Księżyc, więc mozna uznać,
    że eksperyment to już nie jest.

    --
    Jarek

  • 24. Data: 2009-05-14 19:14:29
    Od: s...@v...pl

    Niewielki agregat mógłby okazać się lżejszy, od odpowiedniego akumulatora i
    przetwornicy, jeśli to ma być przenoszone pieszo.

  • 25. Data: 2009-05-14 20:31:49
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 14 May 2009 13:13:21 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski wrote:

    >Czterdzieści lat temu latali z tym na Księżyc, więc mozna uznać,
    >że eksperyment to już nie jest.

    No wlasnie nie bardzo - tamtych ksiezycowych jakos nie sprzedaja,
    a dzis czytasz np
    http://www.upssystems.uk.com/products_fuel_cells.php

    No i pieknie .. tylko cos nie widac konkretnych urzadzen, cen, danych
    technicznych ..

    A niby maja ogniwa metanolowe do 300 W ..

    J.

  • 26. Data: 2009-05-14 20:51:31
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > No wlasnie nie bardzo - tamtych ksiezycowych jakos nie sprzedaja,

    Nie sprzedaja może dlatego, że wynik eksperymentu jest taki a nie
    inny (do latania na Księżyc się nadają, do sprzedawania raczej nie,
    a do kupowania, to już w ogóle).

    > a dzis czytasz np
    > http://www.upssystems.uk.com/products_fuel_cells.php
    >
    > No i pieknie .. tylko cos nie widac konkretnych urzadzen, cen,
    > danych technicznych ..

    No faktycznie pięknie, dość popatrzeć na obrazki, żeby nabrać ochoty
    do zasilania czymś takim przenośnej prostownicy do włosów.

    > A niby maja ogniwa metanolowe do 300 W ..

    Zdaje się, że i metanowe, i wodorowe maja to do siebie, że pracują
    w dość wysokiej temperaturze. W zastosowaniu, o które tym razem
    chodzi, wytwarzany prąd mógłby więc być produktem ubocznym.

    --
    Jarek

  • 27. Data: 2009-05-15 06:41:33
    Od: KK <kakr77_skasuj_to_@_o2.pl>

    > Tak. Prostownica do włosów. W momencie nagrzewania pobór prądu jest ok
    > 190W, potwm to juz tylko ok. 50W.
    > Zastosowanie prostownicy nietypowe ale warunki pracy takie jak przy
    > prostowaniu włosów.

    Może grzałkę zmienić na jakąś wodną i zrobić mały układ z boilerkiem na
    gaz z butli turystycznej.
    Pozdrawiam
    KK

  • 28. Data: 2009-05-18 21:12:58
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net>

    Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:

    > Akumulator 12V 72Ah zapewni wystarczającą rezerwę i nie będzie
    > rozładowywany za każdym razem do zera. Jako przetwornicę polecam
    > stary, dobry APC BackUPS 400 - też będzie miał wystarczającą rezerwę
    > mocy.

    Problem w tym że UPS wcale nie musi mieć długookresowej rezerwy mocy -
    jak się patrzy na te małe, zamkniete skrzynki UPS-ow (ani wentylatora,
    ani zewnętrznych radiatorów toto nie ma) to nabiera się przekonania że
    długo to deklarowaną mocą pochodzić nie dadzą rady - zgrzać się mogą.

    Ja bym użył raczej normalnej przetwornicy - projektowana jest do pracy
    ciągłej, ma po prostu lepsze chłodzenie. A akumulator to bym dobrał nie
    taki zwykły rozruchowy (nie kochają one głębokiego rozładowania i szybko
    przy takim traktowaniu zdychają) a specjalnie dedykowany do pracy z
    głębokim rozładowaniem - kosztuje tylko trochę więcej a ma szansę
    znacznie dłużej pożyć.

    --
    Darek

  • 29. Data: 2009-05-18 21:17:26
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net>

    Użytkownik J.F. napisał:

    > Tak malych silnikow spalinowych chyba nie robia, a duze modelarskie
    > chyba nietrwale ? :-)

    Najmniejszy silniczek Hondy waży poniżej 3 kG - dodać do tego niewielki
    alternator samochodowy, lekką ramkę i przetwornicę (ta jest lekka po
    pusta w środku) i w 6 - 7kg masy można się zmieścić.

    --
    Darek

  • 30. Data: 2009-05-18 21:24:49
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Dariusz,

    Monday, May 18, 2009, 11:12:58 PM, you wrote:

    [...]

> [...]
    > ani zewnętrznych radiatorów toto nie ma) to nabiera się przekonania że
    > długo to deklarowaną mocą pochodzić nie dadzą rady - zgrzać się mogą.

    Co do zasady - masz rację. Co do konkretów - nie masz. Właśnie dlatego
    podaję konkretny typ UPSa z konkretnym przerostem mocy, ponieważ mam
    to sprawdzone. W domu mam łącznie 3 stare APC BackUPS - jeden 400 i
    dwa 600. Zacząłem od 400 z akumulatorem samochodowym i się sprawdził
    do czasu, gdy akumulatora nie zasuszyłem na śmierć doładowując
    marketową ładowarką - ale to stare dzieje.
    W każdym razie właśnie te UPSy, ze względu na ich solidną konstrukcję
    i brak upierdliwej logiki polecam z doświadczenia a nie z teorii.

> [...]
    > przy takim traktowaniu zdychają) a specjalnie dedykowany do pracy z
    > głębokim rozładowaniem - kosztuje tylko trochę więcej a ma szansę

    Jasne. Tylko nie jest do kupienia w normalnym sklepie. A i pojęcie
    "trochę więcej" rozumiemy inaczej ;)

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl