eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingRe: przemyślenia na temat pamięci i rozmiaru plikówRe: przemyślenia na temat pamięci i rozmiaru plików
  • Data: 2009-01-01 21:40:04
    Temat: Re: przemyślenia na temat pamięci i rozmiaru plików
    Od: "Remek" <w...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Marcin 'Qrczak' Kowalczyk" napisał:

    ======================================
    Załóżmy, że rozwijasz swój program w 32-bitowym asemblerze. Program ma
    już setki tysięcy linii kodu.

    Tymczasem ja mam 64-bitowy procesor i co prawda system operacyjny może
    uruchamiać również 32-bitowe programy, ale jest się wtedy ograniczonym
    do 2GB pamięci i tylko podstawowe biblioteki systemowe są
    zainstalowane w wersji 32-bitowej. Oprócz zmiany wielkości rejestrów
    architektura x32_64 oferuje kompilatorowi więcej rejestrów i
    adresowanie względem rejestru RIP, co ułatwia tworzenie kodu
    niezależnego od adresu, pod którym się znajdzie. Niemal wszystkie
    zainstalowane u mnie programy i biblioteki są 64-bitowe; są generowane
    z tych samych źródeł, co 32-bitowe. Resztki 32-bitowości są coraz
    mniejszym marginesem zachowywanym tylko dla kompatybilności z
    programami, które nie są dostępne w źródłach, a producent udostępnia
    tylko wersję 32-bitową (acroread, flash, Google Earth).

    To jak, piszesz swój program od nowa?
    ======================================

    Pozdrawiam w Nowym Roku!

    Z Tobą nie śmiał bym polemizować, ponieważ znam Twój dorobek i darzę Cię
    wielkim szacunkiem. Moje trochę prowokacyjne wypowiedzi odnoszą się do
    trolli zaśmiecających wątek. Wypisują bzdury nie mając najmniejszego
    pojęcia o czym piszą.

    A wracając do tematu. Przetransformowanie 32 bit programu na pełne 64 bit
    nie jest proste w żadnym języku. Nie brałem się dotychczas za to i
    niewiele mogę powiedzieć. W assemblerze będzie to pewnie żmudne i
    pracochłonne. W HLach pewnie zrobi to odpowiedni kompilator (jeśli już
    takie są). Problem jest złożony i wart dyskusji. Porównując dawne
    programy 16 bit z późniejszymi 32 bit, możemy wyciągać pewne wnioski. W
    odniesieniu do 64 bit pewnie trzeba radykalnie zmienić podejście. Chociaż
    pewne wnioski co daja większe rejestry można wyciągać na podstawie dawno
    już istniejących mechanizmów - MMX/3dnow wykorzystujących 64 bitowe
    rejestry, czy 80 bit rejestry FPU. Moim zdaniem ułatwiają operacje na
    dużych liczbach i umożliwiają znaczne przyspieszenie takich operacji, co
    ma zastosowanie w grafice wektorowej, czy kodekach/dekodekach
    audio/video. A takie procedury można wyciągnąć do DLL'i i nie trzeba
    przepisywać całego programu. To ciekawy temat.

    Pozdrawiam Remek


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: