  • 21. Data: 2012-06-18 02:05:47
    Temat: Re: przekłądnia-tryb
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Tak jak pisalem - to ci nie zadziala, tak sie przekladni stozkowych nie
    > robi. A szkoda, bo pomysl moze wart opatentowania, a przynajmniej
    > zgloszenia.
    >
    > Aczkolwiek ... po pewnych zmianach moze by i zadzialalo.
    >
    > A nie bedzie prosciej i lepiej zrobic wymienna koncowke z przekladnia ?
    >

    > J.
    weź przestań bo mam zajada i mnie boli jak się śmieję.

  • 22. Data: 2012-06-18 17:09:26
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    No tak, już wiem, że nie będzie działać.
    http://img826.imageshack.us/img826/7963/wr1bab1.jpg
    Obwód 1 rozwinięty na 3
    obwód 2 rozwinięty na 4
    końce muszą mieć przesunięte po obwodzie o ten sam kąt.

    Jedynie bolce na jednej z zębatek.

    Robert

  • 23. Data: 2012-06-18 20:05:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 18 Jun 2012 01:07:52 +0200, Robert Wańkowski napisał(a):
    > Użytkownik "J.F."
    > Tylko dlaczego?
    > http://img804.imageshack.us/img804/6928/wrzeci4.jpg
    > Ten górny wygląda jak tryb po listwie zębatej. Tylko ugięta w pierścień.
    > A ten dolny jak dwa tryby 22,5 stopnia.

    wez to mniejsze kolo, ma dwie skrajne srednice.
    Grubosc/skok zebow z jednego i drugiego konca jest proporcjonalna do tych
    srednic.
    Podobna zaleznosc jest w drugim kole. Tylko ze skoki zebow w obu kolach
    musza byc takie same, na wszystkich wspolpracujacych srednicach.
    Czyli stosunki srednic dla obu kol musza byc takie same.

    Zeby to zapewnic, to stozki obu kol musza miec wspolny wierzcholek,
    tak ja na tym rysunku:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Przek%C5%82adnia_sto%C5
    %BCkowa

    I w dalszym efekcie katy obu stozkow nie sa takie jakie ci sie podobaja,
    tylko musza byc dopasowane do zalozonego przelozenia.

    To bylo dla zebow prostych, dla hypoidalnych to nie wiem, ale osie sa
    przesuniete :-)

    W twoim pomysle nic nie pasuje.

    J.

  • 24. Data: 2012-06-18 21:13:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 18 Jun 2012 01:23:27 +0200, Robert Wańkowski napisał(a):
    > Użytkownik "J.F."
    > Ale ja chcę mieć możliwość wiercenia pod dowolnym kątem.

    Ta konstrukcja imo kiepsko sie w tym sprawdzi, bo obracasz w jakiejs
    "dzikiej" plaszczyznie. A i sztywnosc bedzie taka sobie.

    Nie da sie calego wrzeciona z napedem obracac ?

    J.

  • 25. Data: 2012-06-18 23:58:32
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "J.F."
    > Ta konstrukcja imo kiepsko sie w tym sprawdzi, bo obracasz w jakiejs
    > "dzikiej" plaszczyznie. A i sztywnosc bedzie taka sobie.

    Sztywność jest ok. Te dwa ścięte walce o średnicy 100 mm wiem jak
    zablokować.
    A płaszczyzna skrętu mi nie przeszkadza. Na obwodzie walca mogę zrobić
    podziałkę kątową. Nawet z noniuszem.

    Wrzecionem mogę obracać tylko w jednej płaszczyźnie,

    Robert

  • 26. Data: 2012-06-19 07:54:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 17 Jun 2012 23:54:19 +0000 (UTC), kogutek napisał(a):
> [...]
    7_10_44_47.jpeg

    > Nie chcę Cie martwić. Nie zrobisz takiej przekładni. Nie masz najmniejszej
    > szansy.

    W jakim sensie ?

    Ktos to jednak robi, Niemcy, Chinczycy, Polacy w Celmie, emeryci z Zerania.

    Uprzedzam ze byc moze osie sa przesuniete.

    J.

  • 27. Data: 2012-06-21 01:10:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 18 Jun 2012 23:58:32 +0200, Robert Wańkowski napisał(a):
> [...]
    > zablokować.
    > A płaszczyzna skrętu mi nie przeszkadza. Na obwodzie walca mogę zrobić

    Ale w plaszczyznie skretu to nie jest walec, tylko elipsa :-)
    Trzeba dorobic jeszcze kolowa tarcze.

    J.

  • 28. Data: 2012-06-21 07:17:46
    Od: "WM " <c...@W...gazeta.pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):
    > W jakim sensie ?
    >
    > Ktos to jednak robi, Niemcy, Chinczycy, Polacy w Celmie, emeryci z Zerania.
    >
    > Uprzedzam ze byc moze osie sa przesuniete.

    Trzeba sprawdzić, czy w drugim kierunku nie dochodzi czasem
    do zjawiska samohamownosci (tak jak np. w przekladni slimakowej).
    Aby to sprawdzic, wystarczy zakrecic przekladnia wstecz.

    WM

  • 29. Data: 2012-06-21 09:28:05
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "J.F."
    > Trzeba dorobic jeszcze kolowa tarcze.

    Tak wiem o tym. Tarcza miała służyć też do blokowania.
    Tylko, że plan spalił na panewce. :-)
    To chyba tylko by działało przy punktowym styku zębów.

    Robert

  • 30. Data: 2012-06-21 22:06:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 21 Jun 2012 09:28:05 +0200, Robert Wańkowski napisał(a):
    > Użytkownik "J.F."
    > Tak wiem o tym. Tarcza miała służyć też do blokowania.
    > Tylko, że plan spalił na panewce. :-)
    > To chyba tylko by działało przy punktowym styku zębów.

    To jest do zrobienia. Tylko ze tak
    http://jfox.republika.pl/images/przegub.png

    srednice moga byc w miare swobodnie zmieniane, istotne tylko aby stozki obu
    wspolpracujacych kol (tzn jednego "malego" i jednej strony "pierscienia")
    mialy wspolny wierzcholek.
    grubosc pierscienia moze byc w sumie dowolna, tylko wtedy bedziesz mial
    osie przesuniete, pierscien moze byc "talerzem", w wielu przypadkach
    moglaby byc os przez jego srodek i ulozyskowana w obu czesciach.

    Tylko kto natnie zeby na pierscieniu :-)

    J.