  • Data: 2009-03-12 18:07:58
    Temat: Re: przejsciowki sata-ide - czy to dziala?
    Od: "Przemek" <p...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "radxcell" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:49b8d4be$1@news.home.net.pl...
    > witam,
    >
    > od wczoraj stary dysk wyraznie zwolnil, co zapowiada jego koniec. niestety
    > ceny
    > nowych ATA sa takie, ze oplaca mi sie kupic SATA i kontroler.
    >
    > tyle, ze:
    >
    > 1. mam juz jeden kontroler dodatkowy (HTP37) widziany jako RAID - czy moge
    > dolozyc drugi, inny kontroler? jesli tak to jaki? na allegro widzialem
    > chipsety
    > SI oraz VIA. co to tego drugiego mam przekonanie, ze VIA to nie moze
    > dobrze
    > dzialac, to pytanie jak sprawuje sie SI.

> [...]
    przejsciowki sa ok ale te najtansze mimo ze sa opisywane jako dwustronne
    czesto nie dzialaja
    w ogole albo robia dziwne problemy np dysk jest widoczny w biosie a nie
    widoczny z poziomu instalatora xp .
    Co do kontrolerow nie kupuj najtanszego na allegro - na chipie vt6421a
    wygladajacego tak:
    http://www.allegro.pl/item535711774_...xata_kon3.htm
    to bubel ktory mimo ze ma wlasny bios (kostka jest wlutowana ale albo jest
    pusta albo
    cos jest nie tak z konstrukcja kontrolera) to nie potrafi niego zabotowac ,
    trzeba robic rozne kombinacje typu
    dodanie biosu kontrolera do biosu plyty glownej co nie zawsze jest mozliwe.