  • Data: 2011-04-13 15:44:12
    Temat: Re: przejsciowka HDMI <----> ETH
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Yakhub" 439bj2fnj9ge$....@w...pl

    > Pojedynczy kanał DVI to:
    > 1920*1200*32*60 =~ 4,4GBit/s
    > (nieskompresowany sygnał w rozdzielczości WUXGA przy 32-bitowej głębi
    > kolorów i odświeżaniu 60Hz).

    To mniej niż najnowsze SATAnizmy.

    Telewizory Samsunga odświeżają z częstotliwością 800 Hz. :)
    I pomiędzy klatki otrzymywane, wkładają swoje, a te swoje
    nie są wierną kopią, ale jakąś interpolacją tych, pomiędzy
    które klatka ma trafić.

    Zobacz, jakie szybkości trzeba osiągać w aparatach strzelających
    zdjęcia z szybkością nie 200 na minutę (jak amatorska lustrzanka
    sprzed 4 lat -- Canon 450 D) ale na przykład 700 zdjęć na minutę. :)
    Zdjęcie w RAWce nie za zajmuje tyle, ile w TIFFce 32 bitowej, ale
    jednak zajmować może ponad 30 MBajtów. Te szybkości są stosowane
    od dawna, od paru lat -- choć to odległości mikro.

    Zostaje szybkość ethernetu. 1 Gb/s to szybkość w miedzi sprzed 10 lat.
    Nie każda ramka trafia do celu? Nie każda, ale szybkie to jest.

    Jak podaje Wikipedia -- 10GBASE-T daje 10 Gb/s po skręcę na 100 metrów.

    Cisco prezentuje nowe moduły z portami 10GBase-T

    16 lutego 2010 06:49

    http://www.networld.pl/news/355974/Cisco.prezentuje.
    nowe.moduly.z.portami.10GBase.T.html

    Cisco podejmuje produkcję dwóch nowych modułów sieciowych (przeznaczonych dla
    użytkowników
    przełączników Catalyst 6500 i 4900M), które obsługują miedziane połączenia
    Ethernet 10 Gb/s
    (standard 10GBase-T).

    Moduł do instalowania w przełącznikach Catalyst 6500 (oparty na motorze Supervisor
    720)
    zawiera 16 portów, może obsługiwać połączenia wykonane z miedzianej skrętki
    nieekranowanej
    o maks. długości 1 km i kosztuje 22 500 USD

    > HDMI to DVI + cyfrowy wielokanałowy dźwięk.

    Audio to już małe piwo bezalkoholowe. ;)

    Ale HDMI 1.3 to chyba 10 Gb/s -- z ethernetem 10 Gb/s może wygrać. :)
    A HDMI 1.3 to nie koniec HDMI -- jest chyba jeszcze szybsze.

    Tyle tylko, że i 100GBASE-T jest już w drodze...
    Tu będziesz miał z 50 Gbajtów na sekundę... :)
    (tyle, co film w blureju)
    Wielu będzie miało w swoich komputerach dyski niewiele większe... ;)

    -=-

    Pytaniem dobrym jest pytanie o cenę. :)
    Ale zapewne nie każdy potrzebuje zaklinania najszybszych HDMI w Ethenret.
    Wielu zadowoli się szybkościami dawanymi przez DVD -- 4Gbajty na godzinę. ;)

    4700/3600=1,30555555555556 [megabajtów per sekunda]

    I akurat jest to szybkość obecnych łączy podwórkowych sieci komputerowych.
    Moja mikro sieć dzisiaj (po odbiciach i w czasie deszczu) daje poniżej 1 megabita
    na sekundę. :) W nocy szalała szybciej. Zmieniła się mi koncepcja zawieszenia hybrydy
    (anteny+APka) na balkonie -- drożej, ale łatwiej zamontować hybrydę opaskami
    stalowymi
    bezpośrednio do filarów balkonowych... Na dodatek zyska czystość łącza.

    Oczekuję szybkości do 50 Mbitów na sekundę. :)
    Na najnowsze HDMI to kropla w szklance, ale i cena niska,
    i potrzeb do najnowszych HDMI nie mam żadnych. :)

    Po skrętce -- jak najbardziej szybkości Ethenretu pasują do HDMI.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'