  • 11. Data: 2010-08-26 22:41:26
    Temat: Re: [przedpiątkowo] Dewasto
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Thu, 26 Aug 2010 19:57:09 +0200, bratPit
    <k...@o...pl> wrote:

    > ale jak z Webasto robi się dewasto to ja aż się boję myśleć co by wyszło z
    > Eberspachera ;-)

    To samo. Wiem, bo mam. Eberspaechera ;)

    r.
    _____________

  • 12. Data: 2010-08-26 22:51:49
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2010-08-26 20:32, kogutek wrote:

    > dewasto. Nie było wtedy beemek w dizlu. Ale dewasto było. W DDRze je robili. Jak
    > się szwaby połączyli to prawdopodobnie zachodnio niemiecka firma kupiła tą z DDR
    > i okazalo się ze to samo urządzenie ( dewasto) co je robili w DDR na licencji i
    > eksportowali do RFN. W drugiej części niemiec nazywało się webasto.

    Co za niezwykla i poruszajaca historia. A znajdziesz i pokazesz choc
    jedna niemiecka strone internetowa ktora wzmiankuje cokolwiek o jakims
    "dewasto"?

    Webasto to nazwa firmy zajmujacej sie technologiami termicznymi,
    pochodzaca od wczesniejszej nazwy WBS, Wilhelm Baier Stockdorf. Zadnego
    urzadzenia. Dewasto i inne slowochwasto to nieudane polskie proby
    wniesienia wkladu w slowniczek szaradzisty i leksykon scrabble, a
    webasto - jedynie potoczne okreslenie agregatu grzewczego. Tak samo
    jak odkurzacze nazywano 'elektroluksami'.

    --

    memento lorem ipsum

  • 13. Data: 2010-08-26 22:58:40
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Thu, 26 Aug 2010 20:32:18 +0200, kogutek <k...@v...pl>
    wrote:

    > Powiem że to też się się tak nazywa. Kumasz ćwoku, kluczowe jest "też". Różni
    > producenci podobnie działających urządzeń mogą je rożnie nazywać. Kiedyś, dawno
    > temu. Jak żeś za orkiestrą boso latał w Polsce nazywało się takie urządzenie
    > dewasto. Nie było wtedy beemek w dizlu. Ale dewasto było. W DDRze je robili.

    Tu masz fotkę tabliczki wyrobu VEB Ölheizgerätewerk
    Neubrandenburg:

    http://img07.allegroimg.pl/photos/oryginal/10/79/52/
    30/1079523089_2

    a tu skany prospektu tejże firmy:

    http://www.deutschefotothek.de/obj86003476.html#|hom

    Wskażesz na nich magiczne słowo ,,dewasto''?

    r.

    PS. Równie ciekawe jest ,,dewasto firmy VEB''...
    _____________

  • 14. Data: 2010-08-26 23:28:59
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Maciej Browarczyk pisze:

    > Nie jestes na czasie, mowi sie "w tedejcy" ;)

    Ja słyszałem że "w czerwonym tedeju".

  • 15. Data: 2010-08-26 23:35:29
    Temat: Re: [przedpiÂątkowo] Dewasto
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    > (...)
    >
    > Jesteś kierowcą Stara, ćwoku?
    >

    > --
    > Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński  x...@p...onet.pl
    > http://jerzu.waw.pl GG:129280
    > Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200
    I widzisz jaki ty ograniczony jesteś. Nawet własnego wyzwiska nie potrafisz
    wymyślić. Tylko musisz posłużyć się takim co było w poprzednim tekście.
    Impotent umysłowy jesteś.

  • 16. Data: 2010-08-27 00:00:31
    Temat: Re: [przedpiÂ?tkowo] Dewasto
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Thu, 26 Aug 2010 23:35:29 +0200, "kogutek" <k...@v...pl> wrote:

    >Impotent umysłowy jesteś.

    Znajdź jedną, niemiecką stronę o "dewasto". Już kiedyś Ciebie o to
    prosiłem. Nie znalazłeś? Jaka szkoda. I kto tu jest ograniczony?
    To że niedouczeni, polscy "szoferzy" mówią "dewasto" o niczym nie
    świadczy.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 17. Data: 2010-08-27 00:24:19
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 27 Aug 2010 00:00:31 +0200, jerzu wrote:

    >Znajdź jedną, niemiecką stronę o "dewasto". Już kiedyś Ciebie o to
    >prosiłem. Nie znalazłeś? Jaka szkoda. I kto tu jest ograniczony?

    Tak jest - google sugeruje ze to slowo to glownie u nas egzystuje.
    A chyba najmniej w .de

    J.

  • 18. Data: 2010-08-27 06:18:27
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    Krzysiek Niemkiewicz pisze:
    > http://moto.allegro.pl/piekny-mercedes-e-270-cdi-200
    1r-automat-i1195433646.html

    > Dewasto mnie rozwaliło :)

    Nie znasz sie, to jest to takie mocowane kolo antrapy.
    ;)

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 19. Data: 2010-08-27 07:36:07
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    Użytkownik "kogutek" <k...@v...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > dawno
    > temu. Jak żeś za orkiestrą boso latał w Polsce nazywało się takie

    No tak! I w Polsce wtedy w sklepach robiło się remanent, a na zachodzie
    renament. Czynność ta sama, nazwa inna. Komuna się skończyła, remanenty też.

    > Nie było wtedy beemek w dizlu.

    Wtedy chyba nic nie było. PRacowałeś w Kononolandzie?

> [...]
    > tabliczki
    > firmowe były po niemiecku. Jako kraj produkcji była podana Francja.

    No to jest mocna historia. Niemiecka fabryka robiła na eksport maszyny do
    Hiszpanii i opatrywała je niemieckimi tabliczkami firmowymi - wow, naprawdę
    stary, zadzwoń z tym do TVN-u, to się na 3 dobre odcinki Uwagi nadaje.
    Jeszcze w dodatku te informacje, że wyprodukowano we Francji... to taka
    trochę mała zagadka dla odbiorcy - francuski producent, niemiecka tabliczka.

    Jurand.

  • 20. Data: 2010-08-27 10:17:14
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2010-08-27 06:18, MarcinJM wrote:

    > Nie znasz sie, to jest to takie mocowane kolo antrapy.

    Czyli gdzies za lefrektorami?

    --

    memento lorem ipsum