    From: TP <t...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: przednia szyba - accord 2008r.
    Date: Thu, 08 Apr 2010 17:26:59 +0300

    > Szyba 1610
    > Wymiana szyby + normalia 590
    > podstawa czujnika deszczu 170
    > klej 160
    > reszta to uszczelki, spinki itp.

    Niezle sobie liczą.
    Jak podejrzewam, w 99% żadne ASO nie wymienia szyb we własnym zakresie.
    Mają podpisane umowy z panem Mietkiem tj. z firmą która wymienia szyby.
    Pan Mietek przyjeżdza z narzędziami, ASO dostarcza szybe. Pan mietek w 2
    godziny montuje szybe, kasuje pewnie cos koło 150 PLN.
    Natomiast ASO wystawia fakturę na ponad 3000 pln. Czysty interes.
    Nie wiem jak z czujnikiem deszczu, ale podejrzewam, że tak samo jak z
    lusterkiem wszystko się da przełóżyć z "starego samochodu"
    Przerabiałem to rok temu z rocznym mercedesem. W 100% serwisów ASO
    mercedesa schemat postępowania jest taki sam.
    Ja postąpiłem następująco: kupiłem orginalną szybę czołową w serwisie
    meredesa ale nie autoryzowanym i zleciłem im wklejenie w pobliskim Jann
    Auto.
    Za orginalną szybę ze znaczkiem mercedesa zapłaciłem coś koło 1000 pln, od
    20 do 40% taniej niż w ASO (obdzwonioniłem wszystkie ASO w
    mazowieckiem)niż za identyczną szybę. Za wklejenie szyby zapłaciłem o ile
    pamietam cos ok 150 pln. Zeby bylo ciekawij, dostem jedna fakture na szybe
    i usluge z nieautoryzowanego warsztatu mercedesa.
    Zalezalo mi na czasie bo jechalem na wakacje, jak by mi sie nie spieszylo
    mozna bylo poczekac na identyczna szybe pilkingtona ale bez znaczka
    mercedesa. Zaplacilbym wtedy za szybe 350. Tyle, ze niegdzie w Polsce jej
    nie bylo, nie wiadomo kiedy by byla.

    Odnosnie robienia tego z AC, "bo ono od tego jest" to przeliczylem ze
    warto zaplacic za to z kieszeni wlasnej, bo zwyzka 10% w ubezpieczeniu
    ktora sie ciagnie jeszcze przez nastepne lata kosztowala by mnie
    wiecej.... Jesli jest jeszcz mozliwosc odliczenia vatu i wciagniecia
    faktury w koszty to dla mnie sprawa byla jasna

    Zalezalo mi na oryginalnej szybie, lub na szybie pilkingtona, jesli bym
    sie zdecydowal na zamiennik np f-my Norglass to zaplacilbym za szybe
    pewnie z 300 pln a wymiane zaplacilbym 120.

    Tak wiec,jak nie zalezy Ci na oryginalnej szybie, to szukaj w warsztatach
    szklarskich lub sieciowkach typu Jaanglass, jak dobrze pokombinujesz to
    zmiescisz sie w 500 pln, zamiast 3000 pln.