  • Data: 2016-03-17 01:28:16
    Temat: Re: przedluzanie pasow bezpieczenstwa
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 16 Mar 2016 10:35:50 +0100, mikołaj napisał(a):

    > mam takie pytanie, istnieje takie cos jak przedluzenie pasow
    > bezpieczenstwa, jakis adapter czy cos? bo jak czytalem niektore pasy sa
    > za krotkie zeby zapiac fotelik z tylu, a z przodu nie za kazdym razem
    > sie nie da wylaczyc poduszki

    Generalnie przedłużacze występują, tylko pewnie w instrukcji do takowego
    zobaczysz informację że nie jest to pas bezpieczeństwa i może służyć
    wyłącznie do mocowania lekkiego bagażu.
    A to z kolei pewnie nie tyle ze względu na wytrzymałość samego pasa, co nie
    do końca kompatybilne klamry.
    Bo różni producenci samochodów mają nieco różne klamry, czasami nawet inna
    dla środkowego i skrajnego fotela, a taki przedłużać pasuje do wszystkich -
    mimo wszystko kosztem pewności zapięcia.
    O ile samo raczej się nie wypnie, to nie bardzo masz gwarancję że nadal
    będzie poprawnie działać przy mocnym dzwonie.

    Domyślam się też, że ten problematyczny fotelik to taki tyłem do kierunku
    jazdy, a tam przesunięcie klamry pewnie niewiele da, bo założenie jest że
    biordowy z ramieniowym łączy się w okolicach siedziska.
    http://www.jedz-bezpiecznie.pl/foto/testy/Bezpieczen
    stwo-dziecka/Foteliki-i-wozki/20130605,02,Dziecko-w-
    Mazdzie-6-Sport-Kombi.jpg
    Mając taki przedłużacz (no chyba że bardzo krótki) może się nie dać
    poprawnie przeprowadzić pasów.