  • 71. Data: 2014-01-17 03:39:35
    Temat: Re: pryszcze...
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 2014-01-17 03:09, Stachu 'Dozzie' K. wrote:

    > Błąd: pytanie nie jest "nadal aktualne", tylko "nadal bezzasadne".
    > Programowanie generyczne można uprawiać i na systemie makr.

    Nie błąd, tylko niezrozumienie;-)

    W takim razie poczekam na A.L.

    pzdr
    bartekltg

  • 72. Data: 2014-01-17 05:26:37
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Fri, 17 Jan 2014 01:31:35 +0100, bartekltg <b...@g...com>
    wrote:

    >Uważasz, zę programowanie generyczne to po prostu makra,
    >czy, że w c++ czegoś ważnego brakuje? Jeśli to drugie, to czego?

    Niczego nei brakuje. Programowanei generyczne to programwoanie
    wykorzystujace templates ktore sa zaawansowanym makrogeneratorem.

    Gdy nie bylo templates, uzywalo sie do programowania generycznego
    unixowego makrogeneratora M4. Tak powstala pierwsza generyczna
    biblioteka C++ zwana NIH (od National Institute of Health, bo tam
    pracowal autor)

    A.L.

  • 73. Data: 2014-01-17 05:27:54
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Fri, 17 Jan 2014 03:00:12 +0100, bartekltg <b...@g...com>
    wrote:

    >Czyli pytania nadal jest aktualne:
    >
    >Skoro więc nie pierwsze, to czego brakuje w takim razie szablonom
    >z c++, aby stały się prawdziwą realizacją paradygmatu
    >programowania generycznego?

    A co to jest ow "prawdziwy paradygmat programowania generycznego"? I
    na czym ma polegac jego prawdziwisc?

    A.L.

  • 74. Data: 2014-01-17 05:28:29
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Fri, 17 Jan 2014 03:39:35 +0100, bartekltg <b...@g...com>
    wrote:

    >Nie błąd, tylko niezrozumienie;-)
    >
    >W takim razie poczekam na A.L.

    Ja tez nie rozumiem o co chodzi

    A.L.

  • 75. Data: 2014-01-17 05:51:14
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 2014-01-17 05:26, A.L. wrote:

> [...]
    > unixowego makrogeneratora M4. Tak powstala pierwsza generyczna
    > biblioteka C++ zwana NIH (od National Institute of Health, bo tam

    Ok, dzięki za odpowiedź.

    pzdr
    bartekltg

  • 76. Data: 2014-01-17 05:51:18
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 2014-01-17 05:27, A.L. wrote:

    > A co to jest ow "prawdziwy paradygmat programowania generycznego"? I
    > na czym ma polegac jego prawdziwisc?

    Nie wiem, dlatego się pytam. W poście, na który odpowiadałem
    równie dobrze mogłeś sugerować, że to c++ schrzaniło programowanie
    generyczne, jak i to, że p.g. to nic specjalnie głębszego niż
    makra. Stąd prośba o doprecyzowanie.

    pzdr
    bartekltg

  • 77. Data: 2014-01-17 05:51:25
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 2014-01-17 05:28, A.L. wrote:

    > Ja tez nie rozumiem o co chodzi

    Mimo to wyczerpująco odpowiedziałeś na pytanie w poście
    sprzed 2 minut;-)

    Generyczne = lepsze makro i nie ma tam głębszej
    teorii, jak przy teorii typów.

    BTW, obserwacja trolli skrzywiła strasznie grupowiczów.
    Czasem ktoś pyta po protu dlatego, że chce się czegoś
    dowiedzieć.

    pzdr
    bartekltg

  • 78. Data: 2014-01-17 10:19:55
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com>

    W dniu piątek, 17 stycznia 2014 05:26:37 UTC+1 użytkownik A. L. napisał:

    > Niczego nei brakuje. Programowanei generyczne to programwoanie
    > wykorzystujace templates ktore sa zaawansowanym makrogeneratorem.

    Nie. Tzn. istnieją realizacje, które tak właśnie działają, ale nie jest to ogólna
    prawda. Np. niektóre kompilatory Ady implementują programowanie generyczne w sposób,
    który nie wymaga tworzenia osobnych instancji kodu wynikowego dla różnych instancji
    szablonu - tzw. shared generics.
    Tutaj:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Generic_programming

    szukać pierwszego wystąpienia napisu "Unlike C++" i czytać do końca paragrafu.

    Natomiast faktem jest, że podejście typu "makrogenerator" jest popularne, bo ma swoje
    zalety i akurat najpopularniejszy kompilator Ady (GNAT) robi to dokładnie tak jak
    kompilatory C++.

    > Gdy nie bylo templates, uzywalo sie do programowania generycznego
    > unixowego makrogeneratora M4.

    Programiści C nadal do tego celu używają zwykłego preprocesora, który jest w języku.

    --
    Maciej Sobczak * http://www.msobczak.com * http://www.inspirel.com

  • 79. Data: 2014-01-18 03:34:14
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Fri, 17 Jan 2014 01:19:55 -0800 (PST), Maciej Sobczak
    <s...@g...com> wrote:

> [...]

    jak kompilatory C++.

    >Programiści C nadal do tego celu używają zwykłego preprocesora, który jest w języku.

    M4 jest Turing complete. Podobnie jak templates w C++. A makroprocesor
    w C jest raczej prymitywny

    A.L.

  • 80. Data: 2014-01-19 13:52:53
    Od: Adam Klobukowski <a...@g...com>

    On Saturday, 18 January 2014 03:34:14 UTC+1, A. L. wrote:
> [...]
    ma swoje zalety i akurat najpopularniejszy kompilator Ady (GNAT) robi to dok�adnie
    tak jak kompilatory C++.

    > M4 jest Turing complete. Podobnie jak templates w C++. A makroprocesor
    > w C jest raczej prymitywny

    No, ale grę przygodową się w nim dało napisać: http://www.ioccc.org/1994/westley.hint

    A zdania co do prymitywności są podzielone: http://www.ioccc.org/2001/herrmann1.hint

    :D