  • 21. Data: 2014-01-14 17:10:16
    Temat: Re: pryszcze...
    Od: g...@g...com

    W dniu poniedziałek, 13 stycznia 2014 15:18:44 UTC+1 użytkownik inny punkt
    siedzenia... napisał:
    > o dzi�ki, dobry edukacyjni przyk�ad,
    >
    > int (*fp)(int);
    >
    > ale tego nie rozumiem, co to jest deklaracja?

    W sumie to sie rozpetala chyba dosc poboczna dyskusja,
    a mi przyszlo do glowy, ze moze chciales zapytac "co to jest
    za deklaracja" :D

    Ona stwierdza cos takiego: "fp jest zmienna, ktora moze
    przechowywac wskazniki na funkcje pobierajace int
    i zwracajace int".
    Analogicznie:

    int n; // n jest zmienna mogaca przechowywac liczby calkowite

    int *n; // n jest zmienna mogaca przechowywac wskazniki na
    // liczby calkowite

    int *(*fp2)(int *); // fp2 jest zmienna mogaca przechowywac
    // wskazniki na funkcje pobierajace wskazniki na int i zwracajace
    // wskazniki na int

    void (*vf)(); // vf jest zmienna mogaca przechowywac wskazniki
    // na funkcje ktore nie pobieraja argumentow i nie zwracaja
    // wartosci

    void *v; // v jest wskaznikiem

    Mozna stosowac rzutowania (tylko -- na co troche zwraca uwage
    powyzsza dyskusja -- trzeba byc ostroznym). Na przyklad jezeli
    v akurta przechowuje wskaznik do funkcji bezparametrowej, mozesz
    napisac

    vf = (void(*)()) v;

    itd.

  • 22. Data: 2014-01-14 17:23:15
    Od: "inny punkt siedzenia..." <N...@g...pl>

    > int (*fp)(int);

    zanim zaczniemy dyskusję o dalszej części,
    ale dlaczego umieściłeś ją w takim dziwnym miejscu?

  • 23. Data: 2014-01-14 17:26:54
    Od: g...@g...com

    W dniu wtorek, 14 stycznia 2014 17:23:15 UTC+1 użytkownik inny punkt siedzenia...
    napisał:

    > zanim zaczniemy dyskusj� o dalszej cz�ci,
    > ale dlaczego umie�ci�e� j� w takim dziwnym miejscu?

    dlaczego dziwnym?
    umiescilem ja przed jej uzyciem.
    jakie miejsce Twoim zdaniem nie byloby dziwne?

  • 24. Data: 2014-01-14 17:46:29
    Od: "inny punkt siedzenia..." <N...@g...pl>

    nie wiedziałem, że tak można, zadeklarować funkcję po zanaku {
    dzięki, jak coś mi sie jeszcze urodzi to zapytam, dzięki.

  • 25. Data: 2014-01-14 17:47:06
    Od: "inny punkt siedzenia..." <N...@g...pl>

    programowaniu avr i arm się czasem nie znasz? ;o)

  • 26. Data: 2014-01-14 17:48:07
    Od: "inny punkt siedzenia..." <N...@g...pl>

    a jakbyś nie miał innych rozrywek to mogę Cię zarejestrowac na moim forum,
    usbdp.org ;o)))

  • 27. Data: 2014-01-14 18:12:03
    Od: g...@g...com

    W dniu wtorek, 14 stycznia 2014 17:46:29 UTC+1 użytkownik inny punkt siedzenia...
    napisał:
    > nie wiedzia�em, �e tak mo�na, zadeklarowa� funkcj� po zanaku {
    > dzi�ki, jak co� mi sie jeszcze urodzi to zapytam, dzi�ki.

    Z tego co wiem, funkcji tak deklarowac nie mozna (w standardowym C,
    bo np. kompilator GNU chyba pozwala na cos takiego, tzn. na tworzenie
    funkcji o zasiegu ograniczonym do innej funkcji).
    Czyli dopiero deklaracja

    int f(int);

    w zasiegu innej funkcji bylaby zabroniona.

    Jednak tamta deklaracja, tj.

    int (*fp)(int);

    to nie jest deklaracja funkcji, lecz deklaracja zmiennej.
    Zmiennej nie byle jakiej, bo zmiennej mogacej przechowywac
    adres funkcji, ale mimo wszystko zmiennej, do ktorej
    mozesz przypisywac rozne wartosci.

  • 28. Data: 2014-01-14 18:48:53
    Od: "inny punkt siedzenia..." <N...@g...pl>

    dzięki, ładnie to wyjaśniłeś, chwała.

  • 29. Data: 2014-01-14 18:54:20
    Od: "inny punkt siedzenia..." <N...@g...pl>

    chociaż muszę jeszcze dodać, że mam też mętlik związany ze wskaźnikiem na
    wskaźnik... jak się deklaruje a jak korzysta i kiedy?

    P.S. a czym się różni deklaracja od definicji?

  • 30. Data: 2014-01-14 19:19:26
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Tue, 14 Jan 2014 18:54:20 +0100, inny punkt siedzenia... napisał(a):

    > chociaż muszę jeszcze dodać, że mam też mętlik związany ze wskaźnikiem na
    > wskaźnik... jak się deklaruje a jak korzysta i kiedy?
    >
    > P.S. a czym się różni deklaracja od definicji?

    Nie kompromituj sie polglowku, poczytaj raz w zyciu cokolwiek:

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Kategoria:Konstrukcje_p
    rogramistyczne

    ps. Macieju, czy zdajesz sobie sprawe z kim piszesz?

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K