-
11. Data: 2012-09-24 09:29:14
Temat: Re: proszę o pomoc kobieta
Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)
GrzegorzJ <g...@k...pl> wrote:
> A ze sprzet posiada zapas mocy nie znaczy ze trzeba odkrecac na maxa, można
> spokojnie do tego podchodzić a zawsze jest zapas w manetce to czasami może
> pomoc.
Ale zdajesz sobie sprawę z tego, że tu nie chodzi tylko o moc silnika?
Większa moc to większe hamowanie silnikiem (niedoświadczona osoba, która
w zakręcie odpuści gaz, może się zdziwić), mocniejsze zawieszenie, którego
praca może zaskoczyć, większa masa motocykla, który przy parkingówce może
być nie do utrzymania, czy chociażby mały kąt główki ramy. Smutne jest,
gdy to motocykl prowadzi kierującego, a nie odwrotnie.
W ten sposób każdemu możnaby od razu polecić Hayabusę - bo zapas mocy jest,
ale nie trzeba z niego korzystać.
Widziałem jak ktoś początkujący jeździ na 125, widziałem też jak jeździ na
GSXF 750 (po parkingu, dałem się przejechać), który wcale nie jest demonem
mocy. Różnica jest ogromna.
Nie mówię że dziewczyna sobie nie poradzi, ale jak zadaje takie pytania, to
chyba jest jeszcze za wcześnie.
> Na tej jej 125'tce też moze pojawic sie katamaran który nagle wyjechał z
> bocznej uliczki i moc tu nie ma zanczenia
Akurat w nagłych sytuacjach zapas mocy jest zaletą...
--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r.
PMS+ PJ- S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w++ CB+++
http://motogof.tumblr.com/
-
12. Data: 2012-09-24 09:31:52
Temat: Re: proszę o pomoc kobieta
Od: Kamil Nowak 'Amil' <t...@r...pl>
Adam Wysocki napisał(a):
> Większa moc to większe hamowanie silnikiem
A coz to za bzdura???? 130 konny plastik R4 600ccm w ogole nie hamuje
silnikiem w porownaniu z 50 konnym singlem 600. Moc nie ma nic do
hamowania silnikiem.
--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead
Krakuf
sprzedam nerke
-
13. Data: 2012-09-24 09:48:05
Temat: Re: proszę o pomoc kobieta
Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)
Kamil Nowak 'Amil' <t...@r...pl> wrote:
>> Większa moc to większe hamowanie silnikiem
>
> A coz to za bzdura???? 130 konny plastik R4 600ccm w ogole nie hamuje
> silnikiem w porownaniu z 50 konnym singlem 600. Moc nie ma nic do
> hamowania silnikiem.
I hamuje mniej niż singiel 125?
--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r.
PMS+ PJ- S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w++ CB+++
http://motogof.tumblr.com/
-
14. Data: 2012-09-24 09:53:32
Temat: Re: proszę o pomoc kobieta
Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>
Dnia (Sun, 23 Sep 2012 09:13:10 +0000 (UTC)) ktos podajacy sie za dominika814
wyklawiaturowal co nastepuje:
> Witam serdecznie
> Mam na imie Dominika mam 31 lat
> Jeżdzę na cross-ie 125 Honda caly sezon
Nie mogę sobie wyobrazić lepszego wstępu do 600ccm niż cross/enduro 125.
Moim zdaniem spokojnie dasz sobie radę.
--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
http://bikepics.com/members/piko/
-
15. Data: 2012-09-24 09:55:28
Temat: Re: proszę o pomoc kobieta
Od: Kamil Nowak 'Amil' <t...@r...pl>
Adam Wysocki napisał(a):
> Kamil Nowak 'Amil' <t...@r...pl> wrote:
>
>>> Większa moc to większe hamowanie silnikiem
>> A coz to za bzdura???? 130 konny plastik R4 600ccm w ogole nie hamuje
>> silnikiem w porownaniu z 50 konnym singlem 600. Moc nie ma nic do
>> hamowania silnikiem.
>
> I hamuje mniej niż singiel 125?
>
a pisales cos o 125tce? Pisales o mocy. Ale tak, 125 singiel bedzie
bardziej narowiscie hamowal silnikiem przy odjeciu gazu niz r4 600ccm
ktory silnikiem pakrycznie w ogole nie hamuje. Przejedz sie duzym
silnglem albo duza V-ka i zobaczysz co to hamowanie silnikiem i wroc tu
i napisz ze walnales gafe. Z zawieszeniem lepszym ktore moze zaskoczyc
to juz w ogole mi sie nie chcialo komentowac :)
--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead
Krakuf
sprzedam nerke
-
16. Data: 2012-09-24 09:58:52
Temat: Re: proszę o pomoc kobieta
Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>
Dnia (Mon, 24 Sep 2012 09:55:28 +0200) ktos podajacy sie za Kamil Nowak 'Amil'
wyklawiaturowal co nastepuje:
>> I hamuje mniej niż singiel 125?
>>
>
> a pisales cos o 125tce? Pisales o mocy. Ale tak, 125 singiel bedzie
> bardziej narowiscie hamowal silnikiem przy odjeciu gazu niz r4 600ccm
> ktory silnikiem pakrycznie w ogole nie hamuje. Przejedz sie duzym
> silnglem albo duza V-ka i zobaczysz co to hamowanie silnikiem i wroc tu
> i napisz ze walnales gafe. Z zawieszeniem lepszym ktore moze zaskoczyc
> to juz w ogole mi sie nie chcialo komentowac :)
Chyba, że to 125ccm to 2T.
--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
http://bikepics.com/members/piko/
-
17. Data: 2012-09-24 12:02:34
Temat: Re: proszę o pomoc kobieta
Od: kakmar <k...@g...com>
Dnia 24.09.2012 Kamil Nowak 'Amil' <t...@r...pl> napisał/a:
>
> a pisales cos o 125tce? Pisales o mocy. Ale tak, 125 singiel bedzie
> bardziej narowiscie hamowal silnikiem przy odjeciu gazu niz r4 600ccm
> ktory silnikiem pakrycznie w ogole nie hamuje. Przejedz sie duzym
> silnglem albo duza V-ka i zobaczysz co to hamowanie silnikiem i wroc tu
> i napisz ze walnales gafe. Z zawieszeniem lepszym ktore moze zaskoczyc
> to juz w ogole mi sie nie chcialo komentowac :)
>
Właśnie miałem napisać, ale mnie po części ubiegłeś. Na sportowych 600,
jeździ się bardzo łatwo i przyjemnie, to jest ich największa zaleta
i zarazem wada. Sześćsetki są niebezpieczne, bo niewiele umiejący
kierownik może szybko nabrać przekonania, że już wszystko umie itd.
I zacząć bardzo przeginać.
--
kakmaratgmaldotcom
-
18. Data: 2012-09-24 14:56:51
Temat: Re: proszę o pomoc kobieta
Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)
Kamil Nowak 'Amil' <t...@r...pl> wrote:
> a pisales cos o 125tce?
No, porównujemy ze 125-ką, tak?
> Ale tak, 125 singiel bedzie bardziej narowiscie hamowal silnikiem przy
> odjeciu gazu niz r4 600ccm ktory silnikiem pakrycznie w ogole nie hamuje.
> Przejedz sie duzym silnglem albo duza V-ka i zobaczysz co to hamowanie
> silnikiem i wroc tu i napisz ze walnales gafe.
Jeździłem. Duża V-ka hamuje dużo bardziej niż duża R-ka. Duży singiel też
hamuje bardziej, niż duża R-ka. Ale mówimy o różnicy między dużą R-ką i
małym singlem. I tak, podtrzymuję, że hamowanie silnikiem na R4 750 jest
większe, niż na singlu 125. Może nie tak bardzo, ale jednak jest.
> Z zawieszeniem lepszym ktore moze zaskoczyc to juz w ogole mi sie nie
> chcialo komentowac :)
Czyli uważasz, że przy highside twardość tylnego zawieszenia nie ma znaczenia?
--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r.
PMS+ PJ- S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w++ CB+++
http://motogof.tumblr.com/
-
19. Data: 2012-09-24 15:20:24
Temat: Re: proszę o pomoc kobieta
Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>
Dnia (Mon, 24 Sep 2012 12:56:51 +0000 (UTC)) ktos podajacy sie za Adam Wysocki
wyklawiaturowal co nastepuje:
[...]
> Czyli uważasz, że przy highside twardość tylnego zawieszenia nie ma znaczenia?
Nie sądzisz, że troche przesadzasz? Rozumiem, że w przypadku gdyby
wątkotwórczyni na niczym innym nie jeździła to byłoby niewskazane
wsiadanie na sportowe 600, ale przecież ona ma już jakieś doświadczenie.
Więc jaki Twoim zdaniem powinien być kolejny krok po 125?
250->300->400->500 i dopiero 600 (to wszystko oferta sportowych Kawasaki)
:)
--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
http://bikepics.com/members/piko/
-
20. Data: 2012-09-24 15:43:33
Temat: Re: proszę o pomoc kobieta
Od: "Majak" <d...@o...pl>
"Piotr Klimek" <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> wrote in message
news:slrn.pl.k604bt.lsv.usenet@piko.homelinux.net...
> Dnia (Sun, 23 Sep 2012 09:13:10 +0000 (UTC)) ktos podajacy sie za
> dominika814
> wyklawiaturowal co nastepuje:
>
>> Witam serdecznie
>> Mam na imie Dominika mam 31 lat
>> Jeżdzę na cross-ie 125 Honda caly sezon
>
> Nie mogę sobie wyobrazić lepszego wstępu do 600ccm niż cross/enduro 125.
> Moim zdaniem spokojnie dasz sobie radę.
>
Jeszcze dobrze by było jakbyśmy sie dowiedzieli jak kolezanka tej 125 uzywa.
Czy to CR na 2T co ma 40 kucy i zapirnicza az miło ?
Czy lata na torze ?
Bo jeśli tak , to powinna dać radę .
Myślę , że gorzej by było w odwrotnym kierunku, z 600-tki na tor z 40
konnym silnikiem.
Pozdrawiam
M.