  • 1. Data: 2010-06-04 15:15:50
    Temat: prosty jezyk formatowania tekstu
    Od: Nesbitt <n...@g...pl>

    Czesc

    Szukam jakiegos prostego jezyka formatowania tekstu, ktory pozwoli mi na,
    w miare proste, skonwertowanie do html (i ewentualnie LaTeXa), a
    jednoczesnie nie bedzie zbyt skomplikowany i uciazliwy dla uzytkownika.

    Do tej pory przejrzalem: wikitekst, textile, bbcode, markdown.

    --
    Pozdrawiam,
    Nesbitt

  • 2. Data: 2010-06-04 17:39:44
    Temat: Re: prosty jezyk formatowania tekstu
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    Nesbitt pisze:
> [...]
    > jednoczesnie nie bedzie zbyt skomplikowany i uciazliwy dla uzytkownika.
    >
    > Do tej pory przejrzalem: wikitekst, textile, bbcode, markdown.

    Na poziomie TeX/LaTeX-a jest chyba Lout. Nie uzywalem, widze ze mialby
    uchodzic za bardziej ludzki.

    Wymieniles chyba wiekszosc lekkich markupow, pamietaj o zroznicowanej
    wewnetrznie branzy wiki, niektore maja wieksze mozliwosci, inne
    mniejsze. Gdzies sa porownania, szukaj slowa 'creole wiki'.

    Powiedz, co jest wejsciem, (teksty ogolne czy specjalistyczne z jakiejs
    dziedziny), i na ile wazne sa wyjscia. Np gotowy PDF zamiast LaTeX-a ?

    Np. taki javowski parser bliki (syntax wikipedii) ma (w rozszerzeniach)
    wyjscie w postaci PDF, poprzez XHTML.

  • 3. Data: 2010-06-05 09:38:53
    Od: Nesbitt <n...@g...pl>

    piątek, 4 czerwca 2010 19:39 - Jacek Czerwinski

> [...]
    > wewnetrznie branzy wiki, niektore maja wieksze mozliwosci, inne
    > mniejsze. Gdzies sa porownania, szukaj slowa 'creole wiki'.

    Dzieki, porownanie znalazlem tutaj (niestety nie ma tabelek):
    http://www.wikimatrix.org/syntax.php

    > Powiedz, co jest wejsciem, (teksty ogolne czy specjalistyczne z jakiejs
    > dziedziny), i na ile wazne sa wyjscia. Np gotowy PDF zamiast LaTeX-a ?

    Zwykly tekst, proste notatki (kursywa, pogrubienie, naglowki, listy
    zadniezdzone, tabelki). Zadnych spomplikowanych wzorow
    matematycznych itp.

    Najbardziej zalezy mi na html-u. LaTeX/PDF bedzie milym dodatkiem.

    > Np. taki javowski parser bliki (syntax wikipedii) ma (w rozszerzeniach)
    > wyjscie w postaci PDF, poprzez XHTML.

    Wyglada to niezle i jest chyba latwo rozszerzalne. Moze jest cos takiego
    dla C++?

    --
    Pozdrawiam,
    Nesbitt

  • 4. Data: 2010-06-05 09:55:25
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

> [...]
    >
    > Najbardziej zalezy mi na html-u. LaTeX/PDF bedzie milym dodatkiem.

    > Wyglada to niezle i jest chyba latwo rozszerzalne. Moze jest cos takiego

    Bardzo dobrze to zrobione. Używam na zasadzie rozszezalnej w tomcatowym
    wiki-intranecie.
    Nie sadze, a szukałem podobne 'enginy' dla C++. Wiem, że sa jakies
    parsery wikitekstu w C, mysle że zaden klasa rozwiazania nawet sie nie
    zblizyl do elegancji tego projektu.

    W sumie syntax wikitekstu nie jest rozbudowany...

  • 5. Data: 2010-06-05 10:19:37
    Od: Wojciech Muła <w...@p...null.onet.pl.invalid>

    Nesbitt <n...@g...pl> wrote:

> [...]
    > matematycznych itp.
    >
    > Najbardziej zalezy mi na html-u. LaTeX/PDF bedzie milym dodatkiem.

    Zerknij na Restructured Text (http://docutils.sourceforge.net/rst.html).
    Używam od dawna do tworzenia swojej strony internetowej, bardzo sobie
    chwalę.

    w.

  • 6. Data: 2010-06-05 10:30:45
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Nesbitt"
> [...]
    >matematycznych itp.
    >
    >Najbardziej zalezy mi na html-u. LaTeX/PDF bedzie milym dodatkiem.

    Ja swojego czasu notatki z wykładów robiłem po prostu w najzwyklejszym
    HTML-u.

    --
    Kruk@ -\ |
    }-> epsilon.eu.org |

  • 7. Data: 2010-06-05 10:35:21
    Od: Nesbitt <n...@g...pl>

    sobota, 5 czerwca 2010 11:55 - Jacek Czerwinski

> [...]
    > zblizyl do elegancji tego projektu.
    >
    > W sumie syntax wikitekstu nie jest rozbudowany...

    Tak. Na poczatku planowalem sobie, ze wybiore sobie najwygodniejsze
    konstrukcje z roznych jezykow i sam napisze sobie konwerter.

    Tylko ten bliki rozbudzil moje nadzieje, ze jednak znajde cos gotowego.

    --
    Pozdrawiam,
    Nesbitt

  • 8. Data: 2010-06-05 10:46:42
    Od: Nesbitt <n...@g...pl>

    sobota, 5 czerwca 2010 12:19 - Wojciech Muła

    > Zerknij na Restructured Text (http://docutils.sourceforge.net/rst.html).
    > Używam od dawna do tworzenia swojej strony internetowej, bardzo sobie
    > chwalę.

    Wyglada ciekawie, przyjrze sie temu. Dzieki za namiar.

    --
    Pozdrawiam,
    Nesbitt

  • 9. Data: 2010-06-05 11:05:37
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    Nesbitt pisze:
> [...]
    > konstrukcje z roznych jezykow i sam napisze sobie konwerter.
    >
    > Tylko ten bliki rozbudzil moje nadzieje, ze jednak znajde cos gotowego.

    Az tak boli spawnowanie aplikacji javowskiej? przeciez nie co sekunde by
    sie to dzialo? Ale oczywiscie nie narzucam. A kultura inzynierska tego
    bliki bardzo mi sie podoba.