  • 1. Data: 2009-06-19 12:52:23
    Temat: prosba do UKE
    Od: a...@p...p

    http://satkurier.pl/news/47502/szwajcaria-broni-praw
    -klientow-kablowek.html

    Prosba do UKE, aby zajela sie tez ta sprawa w polskich kablowkach.
    Dlaczego to nie moze byc tak, ze to klient wybiera sobie sam na czym
    chce ogladac, a nie zmuszac go do zakupy/dzierzawy dekoderow.

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2009-06-19 13:06:52
    Temat: Re: prosba do UKE
    Od: Szymon Wyrembak <_@_.eu>

    a...@p...p pisze:
> [...]
    > Dlaczego to nie moze byc tak, ze to klient wybiera sobie sam na czym
    > chce ogladac, a nie zmuszac go do zakupy/dzierzawy dekoderow.

    Argument na obronę MSO: bo nie zawsze usługa działa poprawnie na innym
    sprzęcie niż "rozdaje" operator (szczególnie EPG itp.) Zdaje się, że
    kilka kablówek w Polsce już przerabiało ten temat.

    --
    (popraw adres e-mail: imie at nazwisko . eu)

  • 3. Data: 2009-06-19 13:28:37
    Od: a...@p...pl

    On Fri, 19 Jun 2009 15:06:52 +0200, Szymon Wyrembak <_@_.eu> wrote:

> [...]
    >sprzęcie niż "rozdaje" operator (szczególnie EPG itp.) Zdaje się, że
    >kilka kablówek w Polsce już przerabiało ten temat.

    to niech stosuja standardy

    --
    ThinkXtra

  • 4. Data: 2009-06-19 13:44:12
    Od: Szymon Wyrembak <_@_.eu>

    a...@p...pl pisze:
    > On Fri, 19 Jun 2009 15:06:52 +0200, Szymon Wyrembak <_@_.eu> wrote:
    >
    > to niech stosuja standardy

    Teoretycznie masz rację. Praktyka bywa inna.
    Jednak część kablówek odpala cyfrę w kablu w DVB-T (COFDM) - mniej
    dostępnego pasma ale za to taniej (o ile klient ma już TV z tunerem DVB-T).

  • 5. Data: 2009-06-19 14:56:19
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > to niech stosuja standardy

    Standardów jest co najmniej kilka :-). Sam przymierzam się do wpuszczenia w
    swoją sieć kanałów cyfrowych i małe "conieco" wiem...

  • 6. Data: 2009-06-19 14:58:54
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > Dlaczego to nie moze byc tak, ze to klient wybiera sobie sam na czym
    > chce ogladac, a nie zmuszac go do zakupy/dzierzawy dekoderow.

    Rozumujac w druga strone: dlaczego to klient ma mi narzucac, w jakim
    systemie mam transmitowac programy? Bo, jak napisalem w innej odpowiedzi,
    systemów jest kilka...

  • 7. Data: 2009-06-19 16:32:19
    Od: "Marian" <krańtór@póćżtą.óńęt.pł>

    Użytkownik "Robert_J" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Rozumujac w druga strone: dlaczego to klient ma mi narzucac, w jakim
    > systemie mam transmitowac programy? Bo, jak napisalem w innej odpowiedzi,
    > systemów jest kilka...

    MSPANC. A w trzecią stronę? Od kiedy operator "rzondzi"?
    Słyszał "cuś" o zezwoleniu UKE, że o rejestracji w KRRiT nie wspomnę?
    O jakich systemach mowa? Transmitować czy RETRANSMITOWAĆ? Itp., itd...

    --

    Marian