eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaprogramowanie w C - bardzo ogólne pytanie o filozofię. Arduino w roli programatora pralkiRe: programowanie w C - bardzo ogólne pytanie o filozofię. Arduino w roli programatora pralki
  • Data: 2017-10-24 13:52:59
    Temat: Re: programowanie w C - bardzo ogólne pytanie o filozofię. Arduino w roli programatora pralki
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:osn8vc$r5s$1$P...@n...chmurka.ne
    t...
    W dniu 2017-10-24 o 12:58, J.F. pisze:

    >Jak dopada mnie taki przypadek to robię podfunkcję z której w wielu
    >miejscach wychodzę przez return - w sumie to podobne do goto i
    >możliwe że też jest 'be'.

    >Jak użyć goto tak jak wyżej opisany return to pewnie na czytelności
    >wiele nie traci, ale jak byłoby w funkcji kilka etykiet i gdzieś tam
    >skoki do nich - niektóre do przodu, niektóre do tyłu to chyba bym
    >zwariował próbując zrozumieć.

    W assemblerze mi sie nie mylilo :-)

    IMO - to sie stad wzielo, i moze troche z numerowania linii jak w
    Basicu i moze kart jak w czasach Fortranu.

    Bardzo poczatkujacy programisci w basicu rozwijajac program bardzo
    szybko tworza takie dzikie struktury z wieloma zupelnie niepotrzebnymi
    skokami, a potem sami sie w tym gubia.
    Wiec Wirth zabronil skokow i mial spokoj (choc w Pascalu goto jak
    najbardziej jest, za to nie ma break i continue).

    Byc moze ma to jeszcze cos wspolnego z dowodzeniem poprawnosci
    programow - w tak "dzikiej" strukturze trudno dowod przeprowadzic.

    J.