  • 1. Data: 2010-07-20 15:05:19
    Temat: programowanie - materiały do samodzielnej nauki
    Od: j...@p...onet.pl

    Dzień dobry,
    Mam sprawę do zawodowych programistów.
    Ukończyłem informatykę na UW. Studia teoretyczne, dużo matematyki, mało
    praktyki, przestarzałe. Chciałbym być programistą. Czy moglibyście mi polecić
    jakieś materiały szczególnie wartościowe. Interesują mnie zagadnienia:
    programowanie, WWW, PHP, bazy danych. Trochę sobie ściągnąłem z internetu, ale
    byłbym zainteresowany wiedzieć czy istnieją jakieś szczególnie warte polecenia.
    Z góry dziękuję bardzo.

  • 2. Data: 2010-07-20 15:13:08
    Temat: Re: programowanie - materia?y do samodzielnej nauki
    Od: Daniel Janus <d...@d...pl>

    Dnia 20.07.2010 j...@p...onet.pl
    <j...@p...onet.pl> napisał/a:

    > Dzień dobry,
    > Mam sprawę do zawodowych programistów.
    > Ukończyłem informatykę na UW. Studia teoretyczne, dużo matematyki, mało
    > praktyki, przestarzałe.

    Z ciekawości -- dlaczego studia na mimuwie uważasz za przestarzałe? I
    jak dawno temu je ukończyłeś?

    > Chciałbym być programistą. Czy moglibyście mi polecić
    > jakieś materiały szczególnie wartościowe. Interesują mnie zagadnienia:
    > programowanie, WWW, PHP, bazy danych.

    Polecam nie tracić czasu na PHP.

    pozdrawiam,
    Daniel

  • 3. Data: 2010-07-20 15:13:58
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    W dniu 2010-07-20 17:05, j...@p...onet.pl pisze:
> [...]
    > byłbym zainteresowany wiedzieć czy istnieją jakieś szczególnie warte polecenia.

    Po doborze tematow, nie obraz sie, ale odczytuje, wybierasz kariere dosc
    niskich lotow. I konkurencje z dzieciakami. Powinies o tym wiedziec.
    Swiadomie?

  • 4. Data: 2010-07-20 16:01:20
    Temat: Re: programowanie - materiaÂły do samodzielnej nauki
    Od: j...@p...onet.pl

    > Z ciekawości -- dlaczego studia na mimuwie uważasz za przestarzałe? I
    > jak dawno temu je ukończyłeś?

    Ukończyłem tuż przed końcem XX wieku. Uważam za przestarzałem bo uczono mnie
    VDMu i historii systemów operacyjnych.

    > Polecam nie tracić czasu na PHP.

    Uważasz że nie ma przyszłości? Aktualnie jest popularny.

  • 5. Data: 2010-07-20 16:02:36
    Od: j...@p...onet.pl

    > Po doborze tematow, nie obraz sie, ale odczytuje, wybierasz kariere dosc
    > niskich lotow.
    W ogóle kariera mnie nie interesuje.

  • 6. Data: 2010-07-20 17:12:14
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    W dniu 2010-07-20 18:01, j...@p...onet.pl pisze:

    > Ukończyłem tuż przed końcem XX wieku. Uważam za przestarzałem bo uczono mnie
    > VDMu i historii systemów operacyjnych.

    Po prostu krecisz.

    LUB

    nie odrozniasz "uczono mnie" od "chcialem sie uczyc"

    Sorry, ale tu jest od groma ludzi z bardzo roznych lat, od dziadkow po
    pryszczersow, jesli ktos chcial, ma poziom i do dzis sie rozwija

  • 7. Data: 2010-07-20 17:17:43
    Od: "Waldek M." <w...@l...localdomain>

    Dnia Tue, 20 Jul 2010 18:02:36 +0200, j...@p...onet.pl
    napisał(a):

    > W ogóle kariera mnie nie interesuje.

    Nooo... ale siebie/rodzinę jednak chciałbyś jakoś utrzymać?
    Za 1500 brutto może być to nie takie łatwe.

    Pozdrawiam,
    Waldek

  • 8. Data: 2010-07-20 19:10:23
    Od: "jcm" <j...@1...pl>

    > W ogóle kariera mnie nie interesuje.

    Sam napisałeś, że chciałbyś zostać programistą, więc...

    A jeśli programowanie prostych aplikacji www, a przy okazji dorobić sobie parę
    groszy, to php...czemu by nie?

    j.

  • 9. Data: 2010-07-25 11:45:28
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <spook"mad@hatter"op.pl>

    Dnia 20-07-2010 o 17:05:19 <j...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > internetu, ale
    > byłbym zainteresowany wiedzieć czy istnieją jakieś szczególnie warte

    Po pierwsze, sugerowałbym pobawić się czymś bardziej niskopoziomowym.
    Jeśli nauczysz się PHP, będzie Ci trudno nauczyć się czegokolwiek innego,
    bo PHP jest bardzo prostym językiem pełnym gotowców. Jeśli natomiast
    nauczysz się - na przykład - C++, z dużą łatwością nauczysz się później
    C#, Javy i PHP. Ja, na przykład, zaczynałem od Turbo Pascala i Delphi. Są
    to języki, których łatwiej się nauczyć, a ma takie same możliwości jak C++.

    Jeśli chcesz nauczyć się programować, a nie tylko pisać skrypty PHP, to
    sugerowałbym zainteresować się jakimś bardziej niskopoziomowym językiem.
    Przejść z niskopoziomowego na wysokopoziomowy jest łatwo, ale przejście w
    drugą stronę powoduje, że w niskopoziomowych językach próbuje się stosować
    pomysły z wysokopoziomowych, co często źle się kończy. Wiem, bo sam
    przechodziłem coś takiego.

    I na koniec: nie wierzę w uczenie się z książki (w sensie "Jak poznać C++
    w n dni"). Polecałbym raczej postawić sobie jakieś zadania do rozwiązania
    i konsekwentnie próbować je zrealizować. Skoro jesteś po informatyce, to
    podstawy masz (matematyka kształci umiejętność analitycznego rozwiązywania
    problemów, a to w programowaniu jest kluczowe).

    Pozdrawiam -- Spook.

    --
    ! ._______. Warning: Lucida Console sig! //) !
    ! || spk || www.spook.freshsite.pl / _ """*!

  • 10. Data: 2010-07-27 18:16:31
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "Wojciech "Spook" Sura" <spook"mad@hatter"op.pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:op.vgedl2ji8x7o78@notebook...
    > Po pierwsze, sugerowałbym pobawić się czymś bardziej niskopoziomowym.
    [...]

    Ktoś bredzi. Niby _ukończył_ (magisterium!) studia - a nie potrafi znaleźć
    materiałów do samodzielnej nauki?!

    Trollować też trzeba umieć.

    Do tego "matematyka" - kurcze bladawca - rozumiem, ktoś uczył się Algolu 68
    i słabo odnajduje się w Adzie 95 (to był żart)... ale matematyka niewiele
    zmieniła się, jeżeli ktoś był dobry 100 lat temu "w te klocki" - to i
    dzisiaj bardziej niż sobie da radę. Języki programowania się zmieniają, moda
    się zmienia, a matematyka jest wieczna, no... przynajmniej te jej podstawy,
    które potrzebne są w informatyce.

    Te wszystkie "pechapy" - nie obraźcie się - aby wystartować to, tak na oko,
    potrzeba może jeden weekend - komuś kto ma dyplom magister (wentualnie inż.)
    informatyk.

    Czy tak nisko upadł poziom studiów!?

    slawek