  • Data: 2010-07-28 08:31:45
    Temat: Re: programowanie - materiały do samodzielnej nauki
    Od: "jcm" <j...@1...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "slawek" <s...@h...pl> napisał w wiadomości
    news:4c4f227e$0$17089$65785112@news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "Wojciech "Spook" Sura" <spook"mad@hatter"op.pl> napisał w
    > wiadomości grup dyskusyjnych:op.vgedl2ji8x7o78@notebook...
    > [...]
    > Ktoś bredzi. Niby _ukończył_ (magisterium!) studia - a nie potrafi
    > znaleźć materiałów do samodzielnej nauki?!

    Takie dziwne?

    Jak zajrzysz do pierwszej lepszej księgarni (również internetowej), to półki aż
    uginają się od "kolorowych" pozycji.
    Co wybrać?
    Dobrze jeśli ktoś poradzi, prawda?
    Nie wszystko, co jest drogie, kolorowe, grube, reklamowane, waży 5kg, jest
    dobre.

    W przypadku PHP sprawa wydaje się prosta.
    Żelazna pozycja dla każdego początkującego, czyli "PHP i MySQL...Vademecum...":
    http://bit.ly/czRoXG

    Wg mnie bardzo dobra, jako druga dla znających podstawy (korzystałem i polecam)
    jest "PHP5 zaawansowane programowanie."
    http://bit.ly/90Qg9m

    > Trollować też trzeba umieć.

    No właśnie, panie slawek. ;)

    > Do tego "matematyka" - kurcze bladawca - rozumiem, ktoś uczył się Algolu
    > 68 i słabo odnajduje się w Adzie 95 (to był żart)... ale matematyka
    > niewiele zmieniła się, jeżeli ktoś był dobry 100 lat temu "w te klocki"
    > - to i dzisiaj bardziej niż sobie da radę. Języki programowania się
    > zmieniają, moda się zmienia, a matematyka jest wieczna, no...
    > przynajmniej te jej podstawy, które potrzebne są w informatyce.

    Kto był dobry, to i będzie dobry, a kto zły... Taka prawda. :D

    > Te wszystkie "pechapy" - nie obraźcie się - aby wystartować to, tak na
    > oko, potrzeba może jeden weekend - komuś kto ma dyplom magister
    > (wentualnie inż.) informatyk.

    Na oko to chłop w szpitalu zmarł.
    Na forach internetowych aż się roi od omnibusów, którzy to w dwa tygodnie
    nauczyli się C++, w tydzień PHP, a teraz zabierają się za Javę, którą to, znając
    podstawy C++, opanują w dwa wieczory. :)))

    Możliwość łatwego startu, nie oznacza, że dana technologia jest łatwa i prosta.
    Nie ma tak dobrze.
    Jeśli ktoś chce programować w php, a nie pisać "skrypciki", to tak samo powinien
    znać wzorce projektowe, zasady oop... niezależne od j. programowania.

    > Czy tak nisko upadł poziom studiów!?

    Ludzie nisko upadli. ;)

    j.