  • 11. Data: 2008-12-11 13:37:18
    Temat: Re: problemy z pl-ix
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    icek2 pisze:
    > Witam,
    >
    > czy dobrze widze i czy są jakies problemy z pl-ixem ?
    >
    > albo cos grubszego, bo taka interia to network not in table

    u mnie zrywa sesję Exatela od rana. Zgłosiłem problem i usłyszałem, że
    jest grubszy problem w sieci IP. Ciekawe czy to też coś powiązane.

    Wojtek

  • 12. Data: 2008-12-11 13:42:11
    Od: Komuch <komuch@{NOSPAM}gmail.com>

    crazy bejbi pisze:

    > u mnie zrywa sesję Exatela od rana. Zgłosiłem problem i usłyszałem, że
    > jest grubszy problem w sieci IP. Ciekawe czy to też coś powiązane.
    >
    > Wojtek

    Rzeszów, Exatel działa bez problemów.

  • 13. Data: 2008-12-11 16:42:38
    Od: Faszczu <f...@g...com>

    Na chwilę obecną próba wejścia do GTSu kończy się fiaskiem.

    Sprawdzane z łącz UPC.
    Oczywiście po innej trasie na te same serwery (TPSA) wszystko śmiga.

  • 14. Data: 2008-12-12 14:03:13
    Od: "Krzysztof \"at\" Lewandowski" <k...@-...pl>

    icek2 napisał(a), dnia pięknego 2008-12-11 13:27:
    > Witam,
    >
    > czy dobrze widze i czy są jakies problemy z pl-ixem ?
    >
    > albo cos grubszego, bo taka interia to network not in table

    OVH sie do pliksa wpielo i zrobilo borute? ;]

  • 15. Data: 2008-12-13 00:34:50
    Od: "MydOOm.H" <m...@g...com>

    "Awaria PLIX - 11.12.2008 // 12.12.2008
    W związku z wczorajszym incydentem w węźle wymiany ruchu PLIX, który
    spowodował awarie u większości operatorów wpiętych do naszego węzła,
    pragnę wyjaśnić jego przyczyny oraz działania które podjęliśmy w celu
    uniknięcia takiej sytuacji w przyszłości. Nie wdając się w szczegóły
    techniczne, wczoraj o godzinie 13:04 do urządzeń PLIX z portu jednego
    z operatorów pojawił się sztorm pakietów, który w kilka chwil osiągnął
    ruch na poziomie 800Mbps i 650kpps. Porty uczestników o przepływności
    1GE wysaturowały się, a na portach 10GE nie wytrzymały routery. Chwilę
    później w PLIX pojawił się ruch z drugiego węzła wymiany ruchu, co
    spowodowało pętlę zarówno pakietów Unicast jak i Multicast.
    Zabezpieczenia na portach urządzeń PLIX powinny były uniemożliwić
    propagację tego ruchu w takiej ilości, jednakże zabezpieczenia te
    okazały się niewystarczające. Urządzenia PLIX działały przez cały czas
    awarii, niemniej ilość pakietów wysyłanych do urządzeń uczestników
    doszła do poziomu 1.2Mpps, co skutecznie zablokowało większość
    routerów podpiętych do PLIX. Ilość ruchu była tak duża, że każda próba
    namierzenia adresu źródłowego tych pakietów, kończyła się
    zablokowaniem maszyn na których te próby przeprowadzaliśmy. Źródło
    awarii zostało namierzone a sytuacja opanowana o godzinie 14:08 i od
    tego czasu infrastruktura PLIX jest wolna od wszelkich pętli. Za
    zaistniałem zdarzenie, w imieniu PLIX, przepraszamy. Informujemy
    również, że w ciągu najbliższego tygodnia zostanie przygotowane
    rozwiązanie techniczne propozycji zabezpieczeń jakie będziemy chcieli
    wprowadzić w PLIX, celem zabezpieczenia przed atakami publicznego
    VLANu PLIX. Rozwiązanie to zostanie przedstawione Radzie Ekspertów
    PLIX, celem wypracowania spójnego rozwiązania na przyszłość."

  • 16. Data: 2008-12-13 07:59:33
    Od: "ttt" <t...@n...pl>

    "do urządzeń PLIX z portu jednego z operatorów pojawił się sztorm
    pakietów..."

    Czy ktos wie, o ktorego operatora chodzi?

  • 17. Data: 2008-12-13 11:36:18
    Od: Jakub Jankowski <s...@t...com>

    On Sat, 13 Dec 2008 08:59:33 +0100, ttt wrote:

    > "do urządzeń PLIX z portu jednego z operatorów pojawił się sztorm
    > pakietów..."
    >
    > Czy ktos wie, o ktorego operatora chodzi?

    Nie zdziwiłbym się, gdyby chodziło o OVH:
    http://prace.ovh.pl/?do=details&id=10719

    --
    I do not approve anything that tampers with natural ignorance.
    Ignorance is like a delicate exotic fruit; touch it and the bloom

  • 18. Data: 2008-12-13 11:41:04
    Od: "Michal W." <m...@n...gazeta.pl>

    > Nie zdziwiłbym się, gdyby chodziło o OVH:
    > http://prace.ovh.pl/?do=details&id=10719

    Nie wiesz, nie byles tam. Nie siej plotek.

    Michal W.

  • 19. Data: 2008-12-13 22:28:16
    Od: piomax <p...@n...poczta.onet.pl>

    Jakub Jankowski pisze:

    > Nie zdziwiłbym się, gdyby chodziło o OVH:
    > http://prace.ovh.pl/?do=details&id=10719

    BTW: powinni lepiej zainwestować w tłumacza ...

    http://www.ovh.pl/prywatne/onas/