  • Data: 2003-09-11 09:03:56
    Temat: Re: problemy z DSL-em
    Od: RadekM <q...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Przez ostanie pół roku chodził pięknie - bez żadnej przerwy.
    > Teraz prawie codziennie przestaje działać - czasem na ok. 10 minut -
    > potem sam rusza, czasem ta przerwa jest dłuższa: do kilku godzin.
    > (obciążenie sie nie zmieniło - czasem jak przestaje działać jest prawie
    > zerowe)

    mi dsl chodzil git przez miesiac, potem sie zaczelo :( no to zaczalem
    szukac i znalazlem pare rad:
    1. nieuzywane IP ustawic jako aliasy, no albo przydzielic komus w sieci
    lokalnej, po prostu modem sie czasem wieszal jak przychodzil do niego
    ping na adres ktorego nie bylo
    2. zmienic MTU, ja ustawilem na 1490
    3.przyciac troche transfer ponizej maksymalnych osiagow modemu i
    ograniczyc liczbe polaczen (P2P)
    4. nie znam sie na tym, ale przydaloby sie oprocz zwyklego przycinania
    (shaping) zastosowac priorytetowanie uslug czyli policing (tak to sie
    chyba nazywa, ale bardzo mozliwe ze sie myle, poczatkujacy jestem ;] ),
    bo w przeciwnym wypadku gdy ktos zaczyna od ciebie sciagac prawie calym
    pasmem to tobie spada transfer przychodzacy i rosna pingi
    ogolnie to to pomaga, chociaz czasem dsl wariuje ale moze zle
    zastoswalem to co opisalem

    > Zgłaszam na infolinię - słyszę nieustannie komunikat - proszę
    > zrestartować modem.
    > Już mnie zaczyna coś trafiać.
    hehe, tez to mialem

    quel