  • 1. Data: 2010-04-19 06:42:20
    Temat: problem z zaindeksowaniem podstrony
    Od: "St@n" <r...@p...onet.pl>

    Witam.

    Zaciekawila mnie następujaca rzecz.
    Kilka miesiecy temu wrzucilem stronke na serwer. Zawiera ona kilka
    działów (kilkadziesiat pdstron). Po prawie 6 miesiacach zaczęla byc
    ładnie indexowana.
    Wiedzac od poczatku że powstanie jeszcze jeden poddzial, by
    zaoszczędzić sobie pracy od razu utworzylem na wszysytkich stronach
    zahashowanego linka do majacej powstac podstrony #podstrona.php
    Miesiac temu odhashowalem wszystkie strony do której podpiołem tę nowa
    utworzoną stronke.
    Problem w tym, że wogóle nie jest ona indeksowana.
    Dodam jeszcze, że inne podstrony w miedzyczasie ulegały lekkim
    modyfikacjom i nie bylo problemu z odswiezaniem info przez roboty, bo
    praktycznie po kilku dniach w sieci juz byla widoczna nowa
    zmodyfikowana tresc.

    I tu 3 pytania:

    - Czy wyszukiwarki nie lubia (uprzedzają się do) zahashowanych linków
    i potem iż mimo strona juz fizycznie jest dostepne omijają ją?
    - Czy w tym wypadku również trzeba będzie czekac pół roku na
    zaindeksowanie?
    - Czy nie należy hashowac stron do działów które mają wkrótce powstać?

    NIgdy nie mialem podobnego problemu na innych stronach. Z tym ze tam
    po prostu pojawial sie nowy dzial który podlinkowywalem i praktycznie
    po kiku/nastu dniach juz strona była dostepna.

    Spotkaliscie sie z podobnym problemem?

    Pozdrawiam.

    S.

    -

  • 2. Data: 2010-04-19 19:25:01
    Temat: Re: problem z zaindeksowaniem podstrony
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Mon, 19 Apr 2010 08:42:20 +0200, St@n napisał(a):

    > - Czy wyszukiwarki nie lubia (uprzedzają się do) zahashowanych linków
    > i potem iż mimo strona juz fizycznie jest dostepne omijają ją?

    Google omija linki z # w adresie. Uznaje, że link będzie prowadził do tej
    samej podstrony (kotwica), więc jest to łatwy trick na niepozwolenie
    zaindeksowania czegoś.

    > - Czy w tym wypadku również trzeba będzie czekac pół roku na
    > zaindeksowanie?

    Myślę, że nie. Jeśli obecnie linki do podstrony nie mają # w adresie,
    powinno być OK.

    > - Czy nie należy hashowac stron do działów które mają wkrótce powstać?

    Ja bym w ogóle linków nie dawał do nich, dopóki nie powstaną.

    > NIgdy nie mialem podobnego problemu na innych stronach. Z tym ze tam
    > po prostu pojawial sie nowy dzial który podlinkowywalem i praktycznie
    > po kiku/nastu dniach juz strona była dostepna.

    Pokaż projekt, jeśli to nie tajne/poufne ;)
    Czasem coś innego się zawieruszy, albo co i tak teoretycznie możemy sobie o
    # dywagować ;]

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 3. Data: 2010-04-19 20:47:16
    Od: "St@n" <r...@p...onet.pl>

    >Ja bym w ogóle linków nie dawał do nich, dopóki nie powstaną.
    Tak zwykle robię, jednak z uwagi na nieco skomplikowane menu
    (szerokość buttonów itp) by zaoszczędzić pracy zdecydowałem się na
    zrobienie gotowca zahashowanie linka

    >Pokaż projekt, jeśli to nie tajne/poufne ;)
    >Czasem coś innego się zawieruszy, albo co i tak teoretycznie możemy sobie o
    ># dywagować ;]

    ...ju, trochę poufne :), jednak dzięki za odzew.
    Mimo wszystko dalej skłaniam się do teorii o "zbanowaniu" #linka
    (przynajmniej na jakiś czas).
    Ciekawe, czy nikt nie miał podobnego przypadku.
    Poczekam jeszcze chwile i jak nie odblokuje to zmienie nazwe podstrony
    i pewnie wtedy zaskoczy.
    Dam jednak czas do końca kwietnia.

    Pozdrawiam.

    S.

  • 4. Data: 2010-04-19 21:43:13
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    W dniu 2010-04-19 22:47, St@n pisze:

> [...]
    > Ciekawe, czy nikt nie miał podobnego przypadku.
    > Poczekam jeszcze chwile i jak nie odblokuje to zmienie nazwe podstrony

    Sprawa jest prosta: te elementy, które prowadzą "do nikąd" po prostu
    zamień na np. <span>-y zamiast linki <a>. I po problemie.

    --
    Peter

  • 5. Data: 2010-04-19 22:10:15
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    On 2010-04-19 08:42, St@n wrote:
    > Wiedzac od poczatku że powstanie jeszcze jeden poddzial, by
    > zaoszczędzić sobie pracy od razu utworzylem na wszysytkich stronach
    > zahashowanego linka do majacej powstac podstrony #podstrona.php

    Utworzyłeś linka do kotwicy podstrona.php na bieżącej stronie.
    http://www.w3.org/TR/html4/struct/links.html#h-12.1

    > Miesiac temu odhashowalem wszystkie strony do której podpiołem tę nowa
    > utworzoną stronke.

    Miesiąc temu zmieniłeś adres z kotwicy na podstronę i dopiero teraz jest
    co indeksować.

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 6. Data: 2010-04-20 07:25:46
    Od: "St@n" <r...@p...onet.pl>

    >Sprawa jest prosta: te elementy, które prowadzą "do nikąd" po prostu
    >zamień na np. <span>-y zamiast linki <a>. I po problemie.
    Tak, teraz już jestem mądżejszy. Jednak do głowy by mi nie przyszło że
    dla robota będzie to ważne i że tak długo będzie pamiętał.
    Ot doświadczenie na przyszlość
    W sumie starczyło nawet nazwać linka jako tmp.php a po utworzeniu
    dzialu nazwac poprawnie i po sprtawie.

    Pozdrawiam.

  • 7. Data: 2010-04-20 09:40:56
    Od: "St@n" <r...@p...onet.pl>

    >Poczekam jeszcze chwile i jak nie odblokuje to zmienie nazwe podstrony
    >i pewnie wtedy zaskoczy.
    >Dam jednak czas do końca kwietnia.
    >
    >Pozdrawiam.
    >
    >S.
    Jednak nie czekam. Szkoda czasu.
    Nawet wszystkożerne Yahoo zignorowało moją podstronę. Więc jest ban.
    Zmieniłem nazwe podstrony i już update-owałem wzystkie inne.
    Ciekawe, czy google jeszcze będzie miał jakies obiekcje i czy teraz
    nowastrona.php rzeczywiście traktowana będzie jako nowa.
    Dam znać kiedy zaskoczy stronka (tak dla zaspokojenia ciekawości).

    Swoją drogą nauczony doświadczeniem, nigdy już tak nie zrobię :).

    Pozdrowienia

    S.

  • 8. Data: 2010-04-29 21:18:50
    Od: "St@n" <r...@p...onet.pl>

    On Tue, 20 Apr 2010 11:40:56 +0200, "St@n" <r...@p...onet.pl>
    wrote:

> [...]
    >Dam znać kiedy zaskoczy stronka (tak dla zaspokojenia ciekawości).
    >
    >Swoją drogą nauczony doświadczeniem, nigdy już tak nie zrobię :).

    Witam, witam.

    Spieszę donieść, że właśnie stronka o zmienionej nazwie newname.php po
    tygodniu oczekiwania pięknie wskoczyła w rankingi.
    Super, czyli nie jest tak źle. Nieco obawiałem się o że wyszukiwarki
    wyposarzone są w jakiś sprytny efekt pamięci, ale jest ok.

    Jednak na przyszłość trza uważać, bo roboty coraz wybredniejsze się
    robią.

    Pozdrowienia.

    Udanego weekendu.

    S.