-
1. Data: 2012-04-19 11:01:30
Temat: problem z tylnym hamulcem
Od: DR650se <n...@s...com>
Witam,
problem dotyczy motocykla Suzuki DR650se - nożny hamulec jest słaby, trzeba go przed
jazdą
"podpompować, żeby w ogóle działał - bez tego pedał chodzi luźno i nie hamuje. Po
podpompowaniu siła hamowania jest bardzo mizerna - ze 100km/h raczej nie da się
zatrzymać
motocykla do zera bez wspomagania hamulcem przednim lub silnikiem. Dodatkowo zdarza
się,
że tylny hamulec się blokuje i cały czas trzyma. Na taki objaw też pomaga
podpompowanie -
wtedy puszcza. Stan płynu hamulcowego jest równo w połowie między min a max i raczej
go
nie ubywa, tarcza i klocki są dobre. Czy możecie mi podpowiedzieć co może być nie
tak?
pozdrawiam
D.
-
2. Data: 2012-04-19 11:16:28
Temat: Re: problem z tylnym hamulcem
Od: AZ <a...@g...com>
On 04/19/2012 11:01 AM, DR650se wrote:
>
> problem dotyczy motocykla Suzuki DR650se - nożny hamulec jest słaby,
> trzeba go przed jazdą "podpompować, żeby w ogóle działał - bez tego
> pedał chodzi luźno i nie hamuje. Po podpompowaniu siła hamowania jest
> bardzo mizerna - ze 100km/h raczej nie da się zatrzymać motocykla do
> zera bez wspomagania hamulcem przednim lub silnikiem. Dodatkowo zdarza
> się, że tylny hamulec się blokuje i cały czas trzyma. Na taki objaw też
> pomaga podpompowanie - wtedy puszcza. Stan płynu hamulcowego jest równo
> w połowie między min a max i raczej go nie ubywa, tarcza i klocki są
> dobre. Czy możecie mi podpowiedzieć co może być nie tak?
>
Nie ma co gdybać, rozbierz zacisk i pompę i dokładnie wszystko obejrzyj.
--
Artur
ZZR 1200
-
3. Data: 2012-04-19 11:32:45
Temat: Re: problem z tylnym hamulcem
Od: AZ <a...@g...com>
On 04/19/2012 11:32 AM, Kuczu wrote:
>>>
>> Nie ma co gdybać, rozbierz zacisk i pompę i dokładnie wszystko obejrzyj.
>>
>
> I niech porzadnie odpowietrzy uklad
>
To już druga sprawa, ale tak jak niedawno Ty wspominałeś - wężyk+strzykawa.
--
Artur
ZZR 1200
-
4. Data: 2012-04-19 11:32:53
Temat: Re: problem z tylnym hamulcem
Od: Kuczu <q...@g...com>
W dniu 2012-04-19 11:16, AZ pisze:
> On 04/19/2012 11:01 AM, DR650se wrote:
>>
>> problem dotyczy motocykla Suzuki DR650se - nożny hamulec jest słaby,
>> trzeba go przed jazdą "podpompować, żeby w ogóle działał - bez tego
>> pedał chodzi luźno i nie hamuje. Po podpompowaniu siła hamowania jest
>> bardzo mizerna - ze 100km/h raczej nie da się zatrzymać motocykla do
>> zera bez wspomagania hamulcem przednim lub silnikiem. Dodatkowo zdarza
>> się, że tylny hamulec się blokuje i cały czas trzyma. Na taki objaw też
>> pomaga podpompowanie - wtedy puszcza. Stan płynu hamulcowego jest równo
>> w połowie między min a max i raczej go nie ubywa, tarcza i klocki są
>> dobre. Czy możecie mi podpowiedzieć co może być nie tak?
>>
> Nie ma co gdybać, rozbierz zacisk i pompę i dokładnie wszystko obejrzyj.
>
I niech porzadnie odpowietrzy uklad
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X
-
5. Data: 2012-04-19 11:37:35
Temat: Re: problem z tylnym hamulcem
Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>
W dniu 2012-04-19 11:01, DR650se pisze:
> Witam,
> problem dotyczy motocykla Suzuki DR650se - nożny hamulec jest słaby,
> trzeba go przed jazdą "podpompować, żeby w ogóle działał - bez tego
Zlej stary plyn, wyczysc uklad (chocby przepompowujac plyn hamulcowy),
odpowietrz. Jesli dalej bedzie jak w opisie to moze trzeba bedzie kupic
nowa pompe/zestaw naprawczy.
pozdr
newrom
--
RD07 - http://otomoto.pl/honda-xrv-africatwin-M3128032.html
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right
-
6. Data: 2012-04-19 11:38:52
Temat: Re: problem z tylnym hamulcem
Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>
DR650se pisze:
> się, że tylny hamulec się blokuje i cały czas trzyma. Na taki objaw też
> pomaga podpompowanie - wtedy puszcza. Stan płynu hamulcowego jest równo
> w połowie między min a max i raczej go nie ubywa, tarcza i klocki są
> dobre. Czy możecie mi podpowiedzieć co może być nie tak?
Mnie Autofus w podobnej sytuacji skasował za wymianę pompy.
--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar
-
7. Data: 2012-04-19 12:19:48
Temat: Re: problem z tylnym hamulcem
Od: Kuczu <q...@g...com>
W dniu 2012-04-19 11:38, Piotr Rezmer pisze:
> DR650se pisze:
>
>> się, że tylny hamulec się blokuje i cały czas trzyma. Na taki objaw też
>> pomaga podpompowanie - wtedy puszcza. Stan płynu hamulcowego jest równo
>> w połowie między min a max i raczej go nie ubywa, tarcza i klocki są
>> dobre. Czy możecie mi podpowiedzieć co może być nie tak?
>
> Mnie Autofus w podobnej sytuacji skasował za wymianę pompy.
>
A co zrobili naprawde ?
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X
-
8. Data: 2012-04-19 12:23:09
Temat: Re: problem z tylnym hamulcem
Od: AZ <a...@g...com>
On 04/19/2012 12:19 PM, Kuczu wrote:
>>
>> Mnie Autofus w podobnej sytuacji skasował za wymianę pompy.
>>
>
> A co zrobili naprawde ?
>
Odpowietrzyli układ.
--
Artur
ZZR 1200
-
9. Data: 2012-04-19 12:31:38
Temat: Re: problem z tylnym hamulcem
Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>
Kuczu pisze:
> A co zrobili naprawde ?
Raczej wierzę, że nie chciało im się bawić w diagnostykę i rzeczywiście
wymienili (przynajmniej nowa była czyściutka).
U mnie, raczej nie była to kwestia zapowietrzenia i słabej skuteczności
hamowania. Zdarzało się że układ się zawieszał i hamulec w trybie 24/7
blokował tarczę :)
--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar
-
10. Data: 2012-04-19 12:38:09
Temat: Re: problem z tylnym hamulcem
Od: AZ <a...@g...com>
On 04/19/2012 12:31 PM, Piotr Rezmer wrote:
>> A co zrobili naprawde ?
>
> Raczej wierzę, że nie chciało im się bawić w diagnostykę i rzeczywiście
> wymienili (przynajmniej nowa była czyściutka).
> U mnie, raczej nie była to kwestia zapowietrzenia i słabej skuteczności
> hamowania. Zdarzało się że układ się zawieszał i hamulec w trybie 24/7
> blokował tarczę :)
>
No standard jak na ASO, naprawa przez wymiane.
1. Nie działa element X
2. Wymień element X na nowy
3. Jeżeli znowu nie działa to wymień najbliższy niewymieniony jeszcze
element obok X
4. Jeżeli znowu nie działa, wróc do 3
5. Działa, wystaw fakturę i poinformuj właściciela o sukcesie
Jak hamulec się blokuje to na 90% jest to zatkany powrót w pompie.
--
Artur
ZZR 1200