eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleproblem z silnikiem w dt125Re: problem z silnikiem w dt125
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: "michu" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: problem z silnikiem w dt125
    Date: Sat, 17 Oct 2009 22:32:43 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 60
    Message-ID: <hbd9kr$ure$1@news.onet.pl>
    References: <hb7ifm$s19$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: acbp97.neoplus.adsl.tpnet.pl
    X-Trace: news.onet.pl 1255811548 31598 83.9.113.97 (17 Oct 2009 20:32:28 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 17 Oct 2009 20:32:28 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5843
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
    X-RFC2646: Format=Flowed; Response
    X-Antivirus: avast! (VPS 091017-0, 2009-10-17), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:612385
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "michu" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:hb7ifm$s19$1@news.onet.pl...
    > Cos mi sie stalo z silnikiem w yamaszce, od trzeciego biegu w gore nie
    > chce sie wkrecac na wiecej niz 6500 rpm. Wyglada to tak: ruszam, ciagne na
    > jedynce potem dwojce do 10000 rpm, w momencie kiedy wrzucam trojke silnik
    > gasnie az obroty spadna do 6500, wtedy zapala ale chodzi nierowno, nazwal
    > bym to "chechlaniem", nie chce sie rozkrecic do wiecej niz 6500 - jest tak
    > na kazdym biegu od 3 do 6. jak ujme gazu zeby obroty spadly bardziej i dam
    > ponownie chodzi rowno ale tylko do tych 6500 - w momencie kiedy do tych
    > obrotow sie wkreci traci moc i zaczyna chodzic nierowno. Przy 6500 im
    > wiecej gazu daje tym bardziej przerywa, jak jest tylko lekko odkrecona
    > manetka chodzi rowno, ale jak proboje dac gazu natychmiast zaczyna znow
    > przerywac.
    > Ma ktos pomysl co tam sie spizylo i jak to naprawic?
    >

    Bedzie maly elaborat, ale prosze ludzi ktorzy sie znaja na dt o
    przeczytanie.
    Dzisiaj pojechalem do ojca z garazem i narzedziami (20 km lasami i polnymi
    drogami, 1/4 trasy taka ze na 1 i 2 biegu jechalem), w trakcie jazdy silnik
    chodzil coraz gorzej - przestal sie wkrecac na 10k rpm na dwojce, przerywal
    trzymajac 7.5k)
    Jak dojechalem, zrobilem jak mowil Sysek - zdemontowalem tlumik, efekt: bylo
    gorzej niz z zalozonym, na zadnym biegu silnik nie przekraczal 7000 rpm, w
    momencie otwarcia YPVS zamiast startowac gasl i przerywal.
    Postanowilem zajrzec do airboxa i znalazlem tam garsc blota, filtr zatkany
    kompletnie, nie wiem jak to sie tam dostalo, nie wjechalem w zadna wode na
    tyle gleboka zeby zalalo siedzenie.
    Mam ta dt od pol roku, zrobilem z 1500-2000 km i w sumie nie mam pojecia co
    ile km nalezy czyscic filtr, jak to jest?
    Dodatkowo gabka w filtrze ma kilka naciec, wydaje mi sie ze jak silnik
    pracuje to podcisnienie w ukladzie ssacym dociska gabke do stelazu i silnik
    nie dostaje niefiltrowanego powietrza przez te naciecia ale pewny nie jestem
    . Czy tak powinno byc czy gabka powinna stanowic jedna calosc i musze kupic
    nowa?

    Po wyczyszczeniu i naolejeniu filtra jest zdecydowanie lepiej - jak sie YPVS
    otwiera znow unosi przednie kolo na jedynce, na dwojce tez prawidlowo ryje
    grunt, ale glowny problem pozostal, jak sie ja rozkreci do 10000 na dwojce i
    tak trzyma, przejezdza z 10 metrow i gasnie kompletnie, kolejne pare metrow
    az obroty spadna do kolo 6000 i zapala ale przerywa i nie chce sie wiecej
    rozkrecic. Jak sie w tym momencie przerzuci na jedynke to tez nie chce wejsc
    na 10000, jedyne co pomaga to odjecie na chwile gazu tak zeby obroty spadly,
    jak po tym daje gaz spowrotem to znow przez chwile chodzi ok. YPVS wydaje
    sie dzialac, bzyczy normalnie po przekreceniu kluczyka, pozatym na jedynce i
    dwojce zanim silnik zgasnie czuc kopa jak sie otwiera.
    Czy odnosze dobre wrazenie ze czesc syfu z filtra przedostalo sie do gaznika
    i cos tam pozapychalo?
    Czy wyczyszczenie gaznika jest jakos sczegolnie skomplikowane i czy po jego
    rozlozeniu trzeba wymienic jakies uszczelki na nowe ? Ile ta procedura
    zajmuje, bo nie mam jutro za wiele czasu?
    Moze ktos ma jakis link do opisu jak go wyczyscic i wyregulowac?
    Dodatkowe pytanie - gdzie jest ten modul zaplonu o ktroym pisal KJ Sila
    Slow - zdjalem dzisiaj owiewki (oprocz przedniej), bak, siedzenie i nie moge
    go zlokalizowac...
    dzieki za wszelka pomoc



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: