    From: Grzexs <g...@g...usu-n-to.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: problem z rozruchem wentylatora
    Date: Sun, 18 Mar 2012 21:36:59 +0100

    -------- zlotowinfo / 2012-03-12 21:31 --------
    > w zasilaczu komputera wymieniłem wentyle na 12cm
    > od czasu do czasu przy przełączeniu na 5V nie startują
    >
    > zatem przydałoby jedno z dwojga:
    > 1. kontrola, może prądu, bo chyba jak nie kręci bierze mniej lub więcej
    > niż przy normalnej pracy
    > 2. po włączeniu komputera startują na 12v, potem przełączają się na 5v

    Ja w swoim pierwszym AT zrobiłem taki patent, by obniżyć hałaśliwość
    wiatraków: w kabel po chamsku wlutowałem opornik, nie pamiętam już jaki,
    ale to można dobrać doświadczalnie, pewnie parę omów. Też mi nie ruszał,
    więc równolegle do tego opornika dolutowałem elektrolit tak chyba 0,5 mF
    (oczywiście przestrzegając biegunowości). I działało świetnie. Nie
    potrzeba było żadnego ciągnięcia 5 V i głębszego grzebania w elektronice.

    --
    Grzexs