  • Data: 2012-03-16 13:17:34
    Temat: Re: problem z rozruchem wentylatora
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    L501 aneryS napisał:

    > Wiatraczek, to ok. 0.05-0.1A (różne wartości spotykałem)
    > Opornik raczej musiałby być cokolwiek mocniejszy, żeby się nie zdymił.
    > Można i tak. Jednak jest to element stratny.

    Jakoś nie pamiętam żeby się dymiło, a opornik wielki nie był. Zresztą
    po to się takie rzeczy robi, by płynął prąd znacznie mniejszy niż
    wypisany na kręciołku.

    > Jeśli bezstratnie - kupuję.

    Bezstratnie, to robi układ na płycie głównej. Jak kogoś przreraża
    niepotrzebna emisja dwutlenku węgla spowodowana tym opornikiem,
    to może sam zrobić bezstratny regulator. A Atmelku oczywiście.
    A jeszcze lepiej na MSP430.

    --
    Jarek