  • Data: 2009-12-13 23:32:09
    Temat: Re: problem z płynnością youtub
    Od: "xarafaxz@[TNIJTA]gmail.com" <xarafaxz@_TNIJTA_gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

    Michał_Sz wrote:

    > Witam od jakiegoś czasu może miesiąc może dwa zauważyłem że płynności
    > odtwarzania filmów z youtube strasznie się pogorszyła, mimo że mam
    > 20MBit Ethernet VPN, rezerwując 5MBit dla siebie nie ma żadnej różnicy.
    >
    > Coś się stało ze serwerami youtube ?
    > Czy ktoś z was to zauważył ?
    >
    > Myślałem że to minie i teraz zaczyna mnie to denerwować.
    > wiem że serwerów jest sporo i czasem trafia na serwer gdzie po drodze
    > jest 10 hopów ale czasami trafia na serwer gdzie droga to 2-3 hopów ale
    > płynność jest taka sama czyli do kitu.

    Wina jest ewidentnie po stronie YT. Dopóki nie rozbudują sieci dostarczania
    treści w Polsce (a pewnie tego nie zrobią bo z biznesowego punktu widzenia
    nie ma po tego robić) i ewentualnie nie usprawnią algorytmu doboru serwera
    treści, bardzo częste będą przypadki kiedy jak najbardziej polski content
    jest ładowany z serwerów w USA. Często na g..no dobrany serwer contentu
    dobrze działa zmiana jakości materiału. Np oglądamy SD - muli, zmieniamy na
    HD i śmiga rewelacyjnie mimo 4x większego zapotrzebowania na pasmo. Tak czy
    siak usługa na siebie nie zarabia, reklamować google się nie musi więc nic
    dziwnego że kładzie na użytkowników w PL zwyczajnie pałkę. W tej sytuacji
    ogłoszone niedawno udostępnienie materiałów w 1080p traktuje jak żart.
    Szkoda tylko że za fatalną jakość tej usługi tak często baty zbierają
    operatorzy którym to podobno "sieć się zapycha".