    From: "aqhara" <a...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: problem z oscyloskopem TO 368
    Date: Thu, 24 Mar 2011 02:00:43 +0100

    > Niestety rejestracja jest płatna. Mało tego - nie mogłem jak do tej pory
    > zrozumieć jak to przejść, ponieważ chciałem ściągnąć od nich dokumentację
    > innego urządzenia.
    >[...]
    >Maciek

    Rejestracja 25$, więc rzeczywiście jak już wydawać kasę to lepiej zakupić
    oryginał.
    Wcześniej nie znalazłem podobnej dokumentacji, ale ten grundig sprowadził
    mnie na właściwe, czyli niemieckojęzyczne tory i po "oszillograph" znalazłem
    serwisówkę od innego nordmende.
    Nie mam konkretnych napięć, ale idea konstrukcji jest podobna.
    Na katodzie jest -1,5kV, wcześniej nie wpadłem na pomysł, że tak się
    konstruowało oscyloskopy i napięcia na lampie należy mierzyć względem
    katody, a nie masy.
    W sumie - korzystając z paczki rezystorów 10Mohm (które kupiłem na posobnik
    do mierzenia wyzszych napięć) skleciłem kilka dzielników i dobrałem napięcia
    pozwalające na używanie oscyloskopu. Działa i obudowa zamknięta:)

    Może kiedyś trafię schemat i naprawię go porządnie, na razie spędziłem
    nad nim tyle czasu, że poświęcając go na pracę zarobiłbym na nowy oscyloskop.
    W dodatku mieszczący się na biurku.
    Żona się śmieje, nie rozumie uroków majsterkowania :D

    pozdrawiam
    aqhara