-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Marek S <p...@s...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: problem z elektryką
Date: Tue, 13 Feb 2018 22:04:24 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 31
Message-ID: <p5vjt0$3co$1@node2.news.atman.pl>
References: <p5vf5p$lg9$1@node1.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: 89-69-207-111.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1518555872 3480 89.69.207.111 (13 Feb 2018 21:04:32 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 13 Feb 2018 21:04:32 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.6.0
In-Reply-To: <p5vf5p$lg9$1@node1.news.atman.pl>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2624793
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2018-02-13 o 20:45, LEPEK pisze:
> Myślę, że problem jest związany ze słabą masą. Tylko już nie wiem gdzie
> szukać... Podpowiecie? Co zmierzyć, gdzie szukać, na co zwrócić uwagę?
A czy nie lepiej zamiast szukać od końca, to zacząć szukać od początku? :-D
Ja bym zrobił tak, że dobrałbym się do elementu (LCD, lampka), który
jest najłatwiej dostępny od "zaplecza". Sprawdziłbym czy jest masa (bo z
opisu wynika, że to ona szwankuje). Jeśli nie ma, to po wiązce trzeba
szukać dalej. Przypuszczam, że górne lampki (jeśli to coś więcej u
Ciebie niż żarówka podłączona do włącznika w drzwiach), LCD, kontrolka
korzystają ze wspólnego przewodu masy. Zwykle robi się tak, że punkt
zbiegu tych mas jest możliwie blisko wewnętrznej puszki z
bezpiecznikami. Przerwa jest gdzieś pomiędzy. Obstawiam, że przewód masy
w okolicach tego miejsca jest luźny lub na chama do blachy auta
przykręcony a śruba skorodowała. Być może uda Ci się rękę włożyć i
poruszyć wiązką - jeśli LCD włączy się na chwilę lub lampka sufitowa
zaświeci się, to wiesz gdzie rozkręcać plastiki.
Sam ostatnio i w aucie i w jakiś urządzeniach elektronicznych kilka razy
doświadczyłem zawodności zwykłych połączeń typu "zatrzaskowa kostka",
której nigdy się nie dotyka, nic się w niej nie rusza, całość jest
sztywna. A jednak... Oczyszczenie styków w każdym z tych przypadków pomogło.
Ostatecznie można tę brakującą masę zrównoleglić dodatkowym przewodem
zamiast rozkręcać pół auta.
--
Pozdrawiam,
Marek
Następne wpisy z tego wątku
- 13.02.18 22:18 PiteR
- 14.02.18 07:26 LEPEK
- 14.02.18 14:48 Marek S
- 15.02.18 07:25 LEPEK
- 15.02.18 18:20 Marek S
Najnowsze wątki z tej grupy
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
Najnowsze wątki
- 2024-12-30 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-12-30 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-12-30 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-12-30 Moduł BT BLE 5.0
- 2024-12-30 Łódź => Application Security Engineer <=
- 2024-12-30 Lublin => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-30 Nowy Outlander PHEV w PL
- 2024-12-30 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-12-30 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-28 Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- 2024-12-29 Pomiar amplitudy w zegarku mechanicznym
- 2024-12-28 Antyradar
- 2024-12-28 Deweloper przegral w sadzie musi zwrócic pieniądze Posypia sie kolejne pozwy?
- 2024-12-28 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-28 Warszawa => Sales Assistant <=