  • 11. Data: 2006-06-05 14:25:35
    Temat: Re: problem z ciaglym atakowaniem lacza.
    Od: Neas <n...@n...invalid>

    topek pisze:

    > Wlasnie jest dokladnie tak jak piszesz - komp z naszej sieci ktory zlapal
    > trojana staje sie komputerem zombie sterowanym
    > poprzez irca, a wiec ma gdzies w tle proces ktory jest polaczony z jakims
    > irc-serwerem. Blokujesz takiego usera, i czekasz az zadzwoni
    > nastepnie pytasz czy siedzi na ircu (na takim a takim serwerze) - jezeli
    > nie, to kazesz viry pousuwac

    Ale ja piszę o korzystaniu z IRC, a nie o trojanach.

    Nie wiesz o czym piszesz, nara.

    --
    Neas, ?eas@?eas.pl, http://www.neas.pl

  • 12. Data: 2006-06-05 15:05:03
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    Neas <n...@n...invalid> wrote:
    > Nie wiesz o czym piszesz, nara.

    Wie, o czym pisze, tylko pisze o czym innym, niż ty.

    A jeśli jeszcze nie widziałeś wirusów-botów, które są z IRC sterowane
    do ataków DoS...

    p.

  • 13. Data: 2006-06-05 15:38:42
    Od: Neas <n...@n...invalid>

    Piotr KUCHARSKI pisze:

    > Wie, o czym pisze, tylko pisze o czym innym, niż ty.

    Właśnie o to mi chodzi -- raz już uściśliłem i nie chce mi się
    kolejny. Autor wątku też pisał o zwykłym (D)DoSie, a nie zapychaniu
    upstreamu przez DDoS-trojana.

    > A jeśli jeszcze nie widziałeś wirusów-botów, które są z IRC sterowane
    > do ataków DoS...

    Widziałem i wiem doskonale jak działają. Nawet mógłbym z nazw je
    wymieniać. Inna sprawa, że ponoć już wyszły z mody, teraz psują
    raczej z 1-kilku hacked-boksów na dobrych łączach.

    --
    Neas, ?eas@?eas.pl, http://www.neas.pl

  • 14. Data: 2006-06-05 17:26:05
    Od: "topek" <o...@p...pl>

    > Właśnie o to mi chodzi -- raz już uściśliłem i nie chce mi się
    > kolejny. Autor wątku też pisał o zwykłym (D)DoSie, a nie zapychaniu
    > upstreamu przez DDoS-trojana.

    To po cholere kazesz mu irca wylaczac, skoro to jego atakuja a nie on...

    > Nie wiesz o czym piszesz, nara.

    ok, niech Ci bedzie, koniec dyskusji - nara

    > a connlimit to nie jest tylko na TCP przypadkiem?
    No jezeli chodzi o SYN-flood (o ktory pytal autor) - to z udp raczej
    syn-flooda nie zrobisz :)

  • 15. Data: 2006-06-05 17:36:05
    Od: Neas <n...@n...invalid>

    topek pisze:

    > To po cholere kazesz mu irca wylaczac, skoro to jego atakuja a nie on...

    No właśnie dlatego. Przytłaczająca większość (D)DoSów to efekt
    kłótni/banów/czegokolwiek w IRCnecie.

    > No jezeli chodzi o SYN-flood (o ktory pytal autor) - to z udp raczej
    > syn-flooda nie zrobisz :)

    Syn-floody to się limituje per sec, czy per min, a nie ogólnym limitem.
    A co do udp, to jasne, że nie syn, ale jakie to ma znaczenie? Efekt ten
    sam. Zresztą limit na końcówce przy ataku z zewnątrz i łączu kilka
    mbit/s i tak nic nie da.

    --
    Neas, ?eas@?eas.pl, http://www.neas.pl

  • 16. Data: 2006-06-07 07:26:34
    Od: "Karol Knapik" <k...@k...com.pl>

    chyba ze to nie irc jest problemem

    > ...a na 3600 możesz skonfigurować CoPP (Control Plane
    > Policing/Protection), który zabezpieczy Ci router w trakcie ataku
    > przed przeciążeniem:
    > http://www.cisco.com/application/pdf/en/us/guest/pro
    ducts/ps1838/c1244/cdccont_0900aecd804ac831.pdf

    niestety lacza nadal nie bedziesz mial - juz to przerabialem .

    > A tak BTW, zaglądałeś może na:
    > http://networkers.pl/bgp-blackholing/ ?

    taaaaaa.... tylko jeden maly problem ze ataki najczesciej ida z adresow
    nieprzechodzacych przez zrzeszonych ludzi , a problemem jest na polpakach to
    iz nawet jak juz doprowadzisz do tego ze router zyje , blokujesz na nim
    wszystko to i tak nawet pinga do wp bedziesz mial problem wyslac no moze 1
    na 1000 pojdzie ....

    sposobem czesciowym jest analiza logow , powtarzajace sie ataki na dany port
    , dana wielkosc pakietu , dany protokol , i dzwonisz na zglaszanie awarii ,
    podajesz co do wyblokowania , za kilkadziesiat minut do kilku godzin
    dostaniesz telefon abys przeslal potwierdzenie faxem na taki i taki numer
    lub ewentualnie mailem.

    to rozwiazanie skutkuje jesli masz jakiegos klienta na ktorego glownie sa
    ataki , jaki ip i duze pakiety UDP najczesciej ostatnio stosowany atak ,
    skutecznie dobijajacy zarowno FR jak i ATM TP. Wiem bo sam przez to
    przechodzilem , i lacze kilkadziesiat Mbit to dla ludzi nie problem aby
    takim sposobem je ubic na jakis okreslony czas , zazwyczaj godzina do 3
    godzin .

    --
    Pozdrawiam:
    Karol Knapik

  • 17. Data: 2006-06-07 11:29:05
    Od: Michal Sz <m...@f...com.pl>

    Neas napisał(a):

    > Wytnij dostęp do IRC.

    nie jest to do końca dobre bo zablokuje jedną z usług i może to
    prowadzić do niezadowolenia wsród klientów.

    Michał

  • 18. Data: 2006-06-07 11:32:31
    Od: Michal Sz <m...@f...com.pl>

    Łukasz Bromirski napisał(a):

> [...]
    > przed przeciążeniem:
    > http://www.cisco.com/application/pdf/en/us/guest/pro
    ducts/ps1838/c1244/cdccont_0900aecd804ac831.pdf

    sprubuje zobacze jak sie zachowa.
    Od technikow TPSA mam info że lacze atakowane czasami bylo ok 50 000/s

    > A tak BTW, zaglądałeś może na:
    > http://networkers.pl/bgp-blackholing/ ?
    musze się tym zainteresować.

    > Pozdrawiam,

    Michał

  • 19. Data: 2006-06-07 11:36:02
    Od: Michal Sz <m...@f...com.pl>

    Pawel napisał(a):

    ducts/ps1838/c1244/cdccont_0900aecd804ac831.pdf

    > ciekawa jest ta rekomendacja cisco odnosnie hold-queue ustawianego na 1500,
    > z moich doswiadczen wynika ze to bardzo nietrafiona rekomendacja...
    > wyciecie irca jest dobrym pomyslem tyle ze w ten sposob blokuje sie jedną z
    > usług a to juz jest dyskusyjne, lepiej probowac namierzyc zrodlo pochodzenia
    > tych ataków i ich rodzaj i probowac blokowac taki ruch bo uruchamianie tych

    ale co to da jak w łącze 4Mb jest pchane np. 10Mb to co da blokowanie
    usług czy czegokolwiek, kierowanie do black-hole nic nie da.
    Mam informacje że mimo blokowania na routerach TPSA to i tak atak nadal
    jest.

    > wszystkich funkcjonalnosci na cisco tez nie jest bez wplywu na wydajnosc
    > routera

    Michał

  • 20. Data: 2006-06-07 11:47:13
    Od: Michal Sz <m...@f...com.pl>

    topek napisał(a):

> [...]

    awiazująz do tego wyżej .....

> [...]
    > skladanie donosu na policje ze ktos DDOS'a robi...
    > Tym bardziej ze jezeli mowimy o DDOSach sterowanych przez IRC'a, to raczej

    coś nie tak chyba rozumiesz, nie chodzi mi oto że ktoś z mojej sieci
    zaczyna atakować czy coś podobnego, za małe łącze mam aby to miało sens.
    Kontroluje połączenia wychodzące i sprawdzam czy ktoś się łączył z tymi
    IP co mnie atakują, jak narazie nie było trafień.

    Michał