    From: Asmodeusz <c...@t...idx.tenwyraztnij.pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: pro?ba o pomoc
    Date: Wed, 15 Sep 2010 12:01:59 +0200

    W dniu 2010-09-15 10:55, AZ pisze:

    > Ja pierdole, odkad czytam ta grupe to zawsze mnie zadziwiala i z kazdym
    > rokiem zadziwia coraz bardziej... Napisala kobieta ze szuka pomocy i
    > zrobil sie watek na 30+ postow z dobrymi radami. Szkoda ze na tej grupie
    > tak chetnie nie dyskutuje sie o motocyklach.

    E tam nie, wątki motocyklowe są dłuższe a czasem odmiana się przyda. W
    końcu to grupa dyskusyjna więc się dyskutuje.
    Co do dobrych rad ... no ... one naprawdę są dobre. Ta kobieta przecież
    nie szuka pomocy tylko chce żeby ktoś ją utrzymywał. Moim zdaniem pomoc
    w takich sytuacjach polega na zrobieniu czegokolwiek co prowadzi do
    zmiany sytuacji na lepsze. Dokarmianie jej nie spowoduje _żadnej_
    zmiany. Spowoduje tylko że dalej będzie klepała biedę, tyle że będzie
    jeszcze mniej zaradna bo się przyzwyczai że pieniądze biorą się znikąd.
    W tym miesiącu jej wpłacimy a za miesiąc znowu będzie potrzebowała
    pieniędzy. I co? Tak juz do końca życia? Szkoda dziecka.

    Może to okrutne ale moim zdaniem zamiast wpłacać jakiekolwiek pieniądze
    lepiej podyskutować, przedstawić alternatywne wyjścia. Te rozsądne i te
    absurdalne. Poczyta to może coś do niej dotrze.
    Może następnym razem zamiast prosić o pieniądze które pozwolą jej _nie_
    zmieniać nic w swoim życiu, poprosi o pomoc w czymś co doprowadzi do
    zmiany na lepsze.

    Byli na niusach tacy którzy prosili o komputery żeby mieć sobie na czymś
    dorobić, o dofinansowanie jakichś kursów, pomocy prawnej, księgowej,
    lekarskiej itd. I to rozumiem, komuś w życiu nie poszło, wpadł w
    zamknięty krąg biedy i prosi o zastrzyk finansowy żeby móc się z niego
    wyrwać i znowu radzić sobie samodzielnie. Takich ludzi trzeba wspierać.
    Ale jak ktoś chce kasę na to żeby móc w tym zamkniętym kręgu pozostać to
    jest bezczelność. Tym bardziej jeśli ma dziecko do utrzymania i wychowania.