-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!n
peer03.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media
.com!nx01.iad01.newshosting.com!209.197.12.246.MISMATCH!nx02.iad01.newshosting.
com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!atlantis
.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: [press]toyota po raz kolejny
Date: Thu, 11 Mar 2010 19:37:55 +0100
Organization: TP - http://www.tp.pl/
Lines: 80
Message-ID: <hnbdvn$a7m$1@nemesis.news.neostrada.pl>
References: <hnafc1$h2e$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: agg138.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: nemesis.news.neostrada.pl 1268333367 10486 83.25.162.138 (11 Mar 2010
18:49:27 GMT)
X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 11 Mar 2010 18:49:27 +0000 (UTC)
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.23 (Windows/20090812)
In-Reply-To: <hnafc1$h2e$1@inews.gazeta.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2263350
[ ukryj nagłówki ]rafal pisze:
> Głośno się zrobiło w sprawie zacinającego się gazu w priusie.
> "Ciekawy" artykuł właśnie przeczytałem i albo wypisują tam brednie, albo
> ja się nie znam....
> http://www.tvn24.pl/-1,1647131,0,1,pedzisz--a-auto-n
ie-hamuje-conbsprobic,wiadomosc.html
Oczywiście że jest to stek bzdur.
> "A co może zrobić sam kierowca? -- Nie wolno wyłączyć silnika. Jeżeli
> wyłączymy silnik, przestaje działać wspomaganie hamowania i kierownicy
> -- przestrzega Zbigniew Weseli ze Szkoły Jazdy Renault.
No to pan Weseli dał pokaz totalnej niekompetencji.
Szkoda że osoba która nie ma zielonego pojęcia o najprostszym układzie w
samochodzie zabiera głos w sprawie od której może zależeć czyjeś życie.
Bo słuchają go ludzie którzy z racji wykonywanej pracy nie muszą znać
się na samochodach i przyjmą te wynurzenia jak prawdę objawioną. Potem
się ktoś zabije a pan Weseli sobie będzie dalej "uczył" kierowców.
Ciekawe co ten pan potrafi, skoro nie potrafi nawet zatrzymać jadącego
samochodu.
> Co zatem możemy robić? Zbigniew Weseli tłumaczy, że gdy po wciśnięciu
> sprzęgła, wrzuceniu na luz i rozłączeniu silnika nie da się zahamować,
> to trzeba próbować zaciągnąć ręczny hamulec."
No to niech sobie pan Weseli pożyczy jakiś samochód z tej swojej szkoły
jazdy, rozpędzi się do prędkości maksymalnej (koniecznie na zamkniętym
torze), a następnie zaciągnie hamulec ręczny.
Chociaż prawdę mówiąc szkoda samochodu - lepiej niech po prostu weźmie
młotek i się nim walnie z całej siły w czoło.
> Bez wspomagania kierownicy podczas jazdy da się przeżyć, jak wyłączymy
> silnik to zahamujemy zdecydowanie szybciej nawet bez używania pedału
> hamulca niż jak byśmy nie robili nic.
Oczywiście - powyżej 20km/h nawet trudno rozpoznać czy wspomaganie
kierownicy jest czy go nie ma.
Wspomaganie hamulców wymaga tylko większej siły do naciskania pedału
hamulca.
Zresztą w sytuacji kiedy zablokowany jest pedał gazu wspomaganie hamulca
w silnika benzynowych i tak nie działa (do napędu wymaga podciśnienia w
kolektorze dolotowym).
W silnikach diesla wspomaganie hamulców napędzane jest osobną pompką
napędzaną bezpośrednio przez silnik.
W takim Priusie ze względu na dwa rodzaje napędu jest to rozwiązane
jakoś inaczej.
Niemniej bez wspomagania spokojnie da się całkiem skutecznie zahamować.
>
> No i teraz - co się może stać podczas jazdy jak się zaciągnie ręczny?
> Czy jest to bezpieczne?
Jest to bardzo niebezpieczne (mówimy o prędkościach bliskim
maksymalnej), w dodatku mało skuteczne.
> Dodatkowo mówi to osoba z Renault, a to chyba w renault'ach jest
> montowany inteligentny hamulec ręczny co się go nie zaciągnie do puki
> samochód nie stanie...
Taki samochód nie mógłby zostać zarejestrowany ani przejść badania
technicznego.
Wymagany jest hamulec awaryjny który działa w czasie jazdy i można
sterować jego siłą.
Tu jest strona Toyoty traktująca o problemie:
http://www.toyota.com/recall/pedal.html
Skrócone tłumaczenie:
- nacisnąć mocno pedał hamulca (nie pompować pedałem)
- przełączyć bieg na luz
- wyłączyć silnik, nie spowoduje to utraty możliwości hamowania i
kierowania, a jedynie brak wspomagania
- jeżeli samochód posiada przycisk start/stop należy go przytrzymać 3
sekundy, aby wyłączyć silnik
- jeżeli samochód ma stacyjkę na kluczyk należy go wyłączyć do pozycji
ACC aby wyłączyć silnik. Kluczyka nie należy wyjmować (bo spowoduje to
zablokowanie kierownicy <przyp. mój>)
Następne wpisy z tego wątku
- 11.03.10 20:13 Tomasz Pyra
- 11.03.10 20:14 Tomasz Pyra
- 11.03.10 20:16 Tomasz Pyra
- 11.03.10 20:17 Tomasz Pyra
- 11.03.10 20:20 Tomasz Pyra
- 11.03.10 20:30 J.F.
- 11.03.10 20:34 Bydlę
- 11.03.10 20:41 J.F.
- 11.03.10 21:01 Tomasz Pyra
- 11.03.10 21:05 Tomasz Pyra
- 11.03.10 21:31 MadMan
- 11.03.10 21:31 MadMan
- 11.03.10 21:35 Tomasz Pyra
- 11.03.10 21:33 MadMan
- 11.03.10 21:38 Tomasz Pyra
Najnowsze wątki z tej grupy
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
- [OT] Lewe oprogramowanie
- droga laweta
- Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
Najnowsze wątki
- 2024-12-11 Warszawa => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Powe
- 2024-12-11 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-12-11 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-11 Dyski HDD SATA 2,5'' >2TB
- 2024-12-11 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2024-12-11 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2024-12-11 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2024-12-10 sprężyny przednie ściśnięte
- 2024-12-10 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-12-10 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-12-10 ciekawostka mandatowa
- 2024-12-09 Kolejny spaliniak się zjarał
- 2024-12-09 Katowice => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-12-09 Kraków => Senior PHP Developer <=
- 2024-12-09 Katowice => Key Account Manager <=