eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody[press]toyota po raz kolejnyRe: [press]toyota po raz kolejny
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!n
    peer03.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media
    .com!nx01.iad01.newshosting.com!209.197.12.246.MISMATCH!nx02.iad01.newshosting.
    com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!atlantis
    .news.neostrada.pl!news.neostrada.pl!not-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: [press]toyota po raz kolejny
    Date: Thu, 11 Mar 2010 19:37:55 +0100
    Organization: TP - http://www.tp.pl/
    Lines: 80
    Message-ID: <hnbdvn$a7m$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    References: <hnafc1$h2e$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: agg138.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: nemesis.news.neostrada.pl 1268333367 10486 83.25.162.138 (11 Mar 2010
    18:49:27 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 11 Mar 2010 18:49:27 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.23 (Windows/20090812)
    In-Reply-To: <hnafc1$h2e$1@inews.gazeta.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2263350
    [ ukryj nagłówki ]

    rafal pisze:
    > Głośno się zrobiło w sprawie zacinającego się gazu w priusie.
    > "Ciekawy" artykuł właśnie przeczytałem i albo wypisują tam brednie, albo
    > ja się nie znam....
    > http://www.tvn24.pl/-1,1647131,0,1,pedzisz--a-auto-n
    ie-hamuje-conbsprobic,wiadomosc.html

    Oczywiście że jest to stek bzdur.

    > "A co może zrobić sam kierowca? -- Nie wolno wyłączyć silnika. Jeżeli
    > wyłączymy silnik, przestaje działać wspomaganie hamowania i kierownicy
    > -- przestrzega Zbigniew Weseli ze Szkoły Jazdy Renault.

    No to pan Weseli dał pokaz totalnej niekompetencji.
    Szkoda że osoba która nie ma zielonego pojęcia o najprostszym układzie w
    samochodzie zabiera głos w sprawie od której może zależeć czyjeś życie.

    Bo słuchają go ludzie którzy z racji wykonywanej pracy nie muszą znać
    się na samochodach i przyjmą te wynurzenia jak prawdę objawioną. Potem
    się ktoś zabije a pan Weseli sobie będzie dalej "uczył" kierowców.
    Ciekawe co ten pan potrafi, skoro nie potrafi nawet zatrzymać jadącego
    samochodu.

    > Co zatem możemy robić? Zbigniew Weseli tłumaczy, że gdy po wciśnięciu
    > sprzęgła, wrzuceniu na luz i rozłączeniu silnika nie da się zahamować,
    > to trzeba próbować zaciągnąć ręczny hamulec."

    No to niech sobie pan Weseli pożyczy jakiś samochód z tej swojej szkoły
    jazdy, rozpędzi się do prędkości maksymalnej (koniecznie na zamkniętym
    torze), a następnie zaciągnie hamulec ręczny.
    Chociaż prawdę mówiąc szkoda samochodu - lepiej niech po prostu weźmie
    młotek i się nim walnie z całej siły w czoło.

    > Bez wspomagania kierownicy podczas jazdy da się przeżyć, jak wyłączymy
    > silnik to zahamujemy zdecydowanie szybciej nawet bez używania pedału
    > hamulca niż jak byśmy nie robili nic.

    Oczywiście - powyżej 20km/h nawet trudno rozpoznać czy wspomaganie
    kierownicy jest czy go nie ma.
    Wspomaganie hamulców wymaga tylko większej siły do naciskania pedału
    hamulca.
    Zresztą w sytuacji kiedy zablokowany jest pedał gazu wspomaganie hamulca
    w silnika benzynowych i tak nie działa (do napędu wymaga podciśnienia w
    kolektorze dolotowym).
    W silnikach diesla wspomaganie hamulców napędzane jest osobną pompką
    napędzaną bezpośrednio przez silnik.
    W takim Priusie ze względu na dwa rodzaje napędu jest to rozwiązane
    jakoś inaczej.

    Niemniej bez wspomagania spokojnie da się całkiem skutecznie zahamować.
    >
    > No i teraz - co się może stać podczas jazdy jak się zaciągnie ręczny?
    > Czy jest to bezpieczne?

    Jest to bardzo niebezpieczne (mówimy o prędkościach bliskim
    maksymalnej), w dodatku mało skuteczne.

    > Dodatkowo mówi to osoba z Renault, a to chyba w renault'ach jest
    > montowany inteligentny hamulec ręczny co się go nie zaciągnie do puki
    > samochód nie stanie...

    Taki samochód nie mógłby zostać zarejestrowany ani przejść badania
    technicznego.
    Wymagany jest hamulec awaryjny który działa w czasie jazdy i można
    sterować jego siłą.

    Tu jest strona Toyoty traktująca o problemie:
    http://www.toyota.com/recall/pedal.html

    Skrócone tłumaczenie:

    - nacisnąć mocno pedał hamulca (nie pompować pedałem)
    - przełączyć bieg na luz
    - wyłączyć silnik, nie spowoduje to utraty możliwości hamowania i
    kierowania, a jedynie brak wspomagania
    - jeżeli samochód posiada przycisk start/stop należy go przytrzymać 3
    sekundy, aby wyłączyć silnik
    - jeżeli samochód ma stacyjkę na kluczyk należy go wyłączyć do pozycji
    ACC aby wyłączyć silnik. Kluczyka nie należy wyjmować (bo spowoduje to
    zablokowanie kierownicy <przyp. mój>)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: