eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody[press]Rekordowy mandat w SzwajcariiRe: [press]Rekordowy mandat w Szwajcarii
  • Data: 2010-01-11 11:45:20
    Temat: Re: [press]Rekordowy mandat w Szwajcarii
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dysiek wrote:
    >> Chyba w menelskiej wyobraźni. Menel jadący 30-letnim, rozpadającym się
    >> gratem jest zagrożeniem nawet, jeśli nie przekracza limitu prędkości, a
    >> osoba zamożna jadąca s-klasą nie będzie stanowiła zagrożenia nawet jeśli
    >> pojedzie 80/50.
    >
    >
    > ROTLF :-) Rozumiem, ze jak ktos ma fure za 2 miliony to moze jechac 150/30 i
    > tez nie stworzy zagrozenia? Jezeli 30 letni grat przeszedl przeglad to
    > znaczy, ze jest sprawny technicznie, a wiec stanwi dokladnie takie samo
    > zagrozenie (lub bardzo zblizone) jak kazde inne auto.

    ROTFL!


    > Oczywiscie, ze sa
    > ludzie, ktorzy zalatwiaja sobie przeglady, ale to raczej trzebaby przyjrzec
    > sie blizej stacjom kontroli.

    Po pierwsze jak zauważyłeś to "załatwienie" przeglądu nie stanowi
    problemu, po drugie przegląd stwierdza pewne minimalne wymagania wobec
    kilku podstawowych funkcji samochodu. Samochód wg przeglądu sprawny może
    mieć niezgodność siły hamowania lewo/prawo OIDP 30%, może mieć hamulce
    tak słabe, że nie są w stanie zablokować kół/włączyć ABS, amortyzatory
    prawie nie działające, starszy samochód nie musi spełniać żadnych norm
    "przyjazności dla potrąconego", itd...

    W efekcie nowoczesny samochód wyższej klasy w porównianiu z ledwie
    dopuszczonym do ruchu trabantem:

    -- ~50% mocniejsze hamowanie (nie tylko same hamulce ale również
    zawieszenie i opony) (czyli o 50% większe fizyczne opóźnienie przy
    hamowaniu)
    -- przy tym samym kierowcy o ok 30% (czyt ok 1/3s) szybsze rozpoczęcie
    efektywnego hamowania od momentu zauważenia konieczności tegoż (ukłądy
    wspomagające "panic breaking")
    -- przy przeciętnych umiejętnościach kierowcy możliwość kontrolowanej
    zmiany kierunku podczas hamowania (kontrola trakcji)
    -- spełniać normy "przyjazności dla potrąconego"
    -- zdecydowanie lepszą manewrowość bez hamowania


    Po z sumowaniu efektów wychodzi, że faktycznie -- jazda nowoczensym
    samochodem wyższej klasy z prędkością 80km/h stanowi nie gorsze
    zagrożenie niż "sprawnym przeglądowo" przysłowiowym trabantem 50km/h.

    pzdr
    \SK
    --
    "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
    --
    http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: