  • Data: 2010-01-08 16:56:12
    Temat: Re: [press]Rekordowy mandat w Szwajcarii
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dysiek pisze:

    > W ogole nie jestem za wsadzaniem do paki za dlugi tylko odpracowywaniem ich
    > w sluzbie publicznej. Wiec "u mnie" ani jeden ani drugi do paki by nie
    > trafili.

    OK, ale czy bogaty będzie musiał odpracować dług wg tej samej stawki
    godzinowej, co biedny? Jeśli tak, to ograniczysz mu wolność na
    wielokrotnie dłuższy czas, co uważasz za niesprawiedliwe. Ale jeśli
    zróżnicujesz stawki, żeby pracowali tyle samo, to chyba też nie będzie
    to w Twoim pojęciu sprawiedliwe, bo bogacz wykpi się wykonaniem pracy
    dużo mniej wartej od nałożonej grzywny. Czy już widzisz, że takiej
    koncepcji sprawiedliwości nie da się logicznie uzasadnić?

    T.