  • Data: 2010-03-06 22:04:55
    Temat: Re: [press] Mandat 5000 zł ?
    Od: to <t...@a...xyz> szukaj wiadomości tego autora

    Tomasz Pyra wrote:

    > Istotne jest to, że jednak im szybciej tym niebezpieczniej - bez względu
    > na klasę kierowcy czy samochodu.

    Może w teście na torze, gdy ta sama osoba w identycznych warunkach
    pojedzie szybciej, a potem wolniej. W realnych warunkach znacznie
    bardziej istotne są inne czynniki. Z jakiegoś powodu niektórzy jeżdżą
    całe życie i nie powodują żadnego wypadku czy stłuczki, a inni powodują
    ich kilkadziesiąt.

    > Niemniej bardziej niebezpieczny będzie śnięty muł jadący 10km/h niż
    > śnięty muł jadący 10km/h wolniej. I to samo dotyczy innych kierowców -
    > również tych "ponadprzeciętnych".

    I co z tego?

    > Więc to że się udało, czy nawet udawało wiele razy nie jest żadnym
    > argumentem, tak samo jak argumentem nie jest powtarzane często
    > "przejechałem już N kilometrów bez wypadku, więc jeżdżę dobrze".

    To jest bardzo dobry argument, z powodów jak wyżej.

    > Jak 1000 kierowców będzie po mieście jeździć 200km/h i żaden z nich
    > nikogo nie zabije przez 100tys km, to dopiero będzie jakiś argument że
    > da tak jeździć, bo wtedy przejadą 100mln kilometrów bez wypadku
    > śmiertelnego. Czyli tyle co "przeciętny kierowca".

    Dlaczego niby pojęcie "prędkość maksymalna" ma oznaczać prędkość zalecaną
    dla przymulonego starca w rozlatującym się rzęchu? To jest prędkość
    MAKSYMALNA! Nie zalecana dla każdego!

    --
    cokolwiek