  • 11. Data: 2014-11-20 16:22:23
    Temat: Re: prawie pasywny malutki PC
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    W dniu 2014-11-19 o 21:36, ToMasz pisze:
    > ten athlon, podczas przeglądania www, powinien włączać sobie wentyator.
    > jeśli otworzysz film na YT wtedy dopiero wentylator na cpu powinien się
    > zacząć kręcić. radiator "boxowy" nie jakiś super tower heat pipe....

    Kiedyś był cichszy (takie mam wrażenie). Zasilacz z wentylatorem Modecom
    (ale nie Feel). Grafika nVidia GeForce 8600 GT z pasywnym chłodzeniem.
    Jakiś niedrogi cooler na CPU, dysk HDD Samsung 250GB doskonale
    "współgrający" z blachami bocznymi obudowy. Wczoraj nawet zauważyłem że
    komputer zaczął piszczeć (ostrzeżenie przed wysoką temperaturą) podczas
    odtwarzania na YT. Parę miesięcy temu komputer odkurzałem. Mogę
    ewentualnie pomyśleć o wymianie pasty termoprzewodzącej na CPU.

    > mało powiedziane że przesadzona.
    > Ja wytargałem ze starej obudowy blachę, przykręciłem do niej płytę
    > główną i zasilacz,

    A jaki dałeś zasilacz? Mini ITX, czy standardowe pudło?

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 12. Data: 2014-11-20 17:49:02
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 20.11.2014 16:22, Piotr Rezmer pisze:

    > A jaki dałeś zasilacz? Mini ITX, czy standardowe pudło?

    standardowej wielości, wszystko(płyta, dysk, zasilacz) do standardowej
    blachy która jest w obudowie kompa. JEdnak zasilacz qoltec który zwalnia
    obroty jeśli jest zimny. czyli jak włączam kompa, to zasilacz i
    wentylator na cpu wyją przez 2 sekundy, potem zwalniają obroty
    ToMasz

  • 13. Data: 2014-11-21 16:18:04
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-11-20 o 15:17, Piotr Rezmer pisze:

    > I jak oceniasz dziś wydajność tego i3 w tym zestawie? Czy zmieniłbyś na
    > i5? Do czego ten zestaw jest obecnie używany? Zastanawiam się czy nie
    > przyoszczędzić :)
    Jako "komputer biurowy" u pani sekretarki-recepcjonistki. Czyli głownie
    fejsbók ;) potem office itp. sprawy, żadnych gier (poza tymi via
    www/flash/html5), żadnego renderowania czy innych megaobliczeń. i3 w
    zupełności wystarcza, a dysk SSD powoduje, że się pracuje bardzo
    komfortowo.
    Trzeba też pamiętać - że te i3/i5/i7 dedykowane do tego zestawu są
    "trochę ułomne" - tzn wersje 35W tdp. którym bliżej do wersji
    laptopowych. Ja wsadziłem zwykłego i3 - i też działa.

    Tu masz porównanie i3 i i5 w wersjach 35W: wg mnie zero różnicy, poza
    turbo-boost, i sprawom szyfrowania i innych egzotycznych wirtualizacji
    i/o (których i tak płyta nie wspiera, więc olać)
    http://ark.intel.com/pl/compare/77770,75045

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 14. Data: 2014-11-21 16:41:34
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    W dniu 2014-11-21 o 16:18, BartekK pisze:

    > Trzeba też pamiętać - że te i3/i5/i7 dedykowane do tego zestawu są
    > "trochę ułomne" - tzn wersje 35W tdp. którym bliżej do wersji
    > laptopowych. Ja wsadziłem zwykłego i3 - i też działa.

    Faktycznie, nie zwróciłem uwagi na literkę T na końcu symbolu CPU. A
    zauważyłeś że te wersje (T) mają tylko 2 rdzenie? To istotna różnica.

> [...]
    > turbo-boost, i sprawom szyfrowania i innych egzotycznych wirtualizacji
    > i/o (których i tak płyta nie wspiera, więc olać)

    Pomiędzy i3 i i5 w wersji T (35W) faktycznie nie widać isotnej różnicy.
    Raczej nikt nie będzie używał pamięci ECC z i3.

    Na korzyść i5 T:
    Intel insider - dziwny opis, czyżby i3 nie wspierał materiałów HD?
    Intel Flexible Display - nie wiem o sso chodzi :)
    Intel vPro
    VTd
    TSX-NI
    my WiFi

    Jeśli chodzi o podstawowe wersje i5 (4570) i i3 (4330) to

    i5:
    Cache 6MB vs 4MB
    4 fizyczne rdzenie
    TDP: 84W vs 54W
    Tcase: 73C vs 67C
    brak HT

    Trochę mnie martwi duża różnica w TDP pomiędzy i5 i i3. Wg CPUBoss,
    typowy pobór mocy to: i3 44W, i5 69W.

    Pamiętasz jaka była raportowana temperatura CPU?

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 15. Data: 2014-11-21 21:34:47
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-11-21 o 16:41, Piotr Rezmer pisze:
    > Faktycznie, nie zwróciłem uwagi na literkę T na końcu symbolu CPU. A
    > zauważyłeś że te wersje (T) mają tylko 2 rdzenie? To istotna różnica.
    Pewnie tak. Do mojego zastosowania i tak wystarczyło

    > Na korzyść i5 T:
    > Intel insider - dziwny opis, czyżby i3 nie wspierał materiałów HD?
    E tam, działa wszystko.

    > Intel Flexible Display - nie wiem o sso chodzi :)
    Jakieś cuda na kiju z 3ma displayami na raz, kit z tym

    > Intel vPro
    po co to komu w domu?

    > VTd
    Będziesz na tym wirtualki stawiał?

    > Trochę mnie martwi duża różnica w TDP pomiędzy i5 i i3. Wg CPUBoss,
    > typowy pobór mocy to: i3 44W, i5 69W.
    > Pamiętasz jaka była raportowana temperatura CPU?
    Najbardziej obciążającym testem, jaki wykonywałem, to była instalacja
    win7 i potem ciągnięcie i instalacja wszystkich poprawek. CPU
    temperatury nie monitorowałem, w biosie ustawiony alarm na 60'C nigdy
    się jeszcze nie włączył, a cała obudowa miała temperaturę przyjemnego
    ciepła - jakby była jeszcze włochata i mrucząca, to akurat by na kolana
    sobie położyć.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 16. Data: 2014-11-21 22:56:03
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    W dniu 2014-11-21 o 21:34, BartekK pisze:

    > a cała obudowa miała temperaturę przyjemnego
    > ciepła - jakby była jeszcze włochata i mrucząca, to akurat by na kolana

    A jeszcze gdyby była wilgotna... Chociaż włochata to dzisiaj passe :)

    --
    pozdrawiam
    Piotr