  • Data: 2024-01-03 17:42:46
    Temat: Re: pragotron
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 3 Jan 2024 16:30:06 +0100, alojzy nieborak wrote:

    > Z tego co widzę to jest sam odpowiednik wskazówek zegara, nie widać
    > części elektronicznej.

    Bo w zasadzie nie ma.
    Kod 3 z 8, czy ogolnie M z N - i kreci aż sie ustawi.

    Parę diod, aby się dało w magistralę łączyć

    > OT.
    > Przeglądam czasem gazety od 75r. zwykle jest w nich rubryka retro,
    > głównie radia czy inne pierdualia typu mechaniczne przetwornice.
    > I taka myśl mnie naszła kiedy oglądałem schematy z l. 1920.
    > Do wyboru mieli lampy, R, L, C i jakieś zasilanie, wot cała elektronika.

    Ba - te RLC czesto trzeba było dopiero opracować.

    No ale w sumie to jeszcze w latach 60-tych nie było duzo więcej.
    Potem doszły scalaki, ale ciagle proste.

    I dopiero dzis scalak do radia przyjmuje potencjometr, ktory słuzy do
    zadania wartosci, a reszta juz cyfrowo :-)

    J.