  • Data: 2020-01-29 22:19:52
    Temat: Re: poznaj Zdziśka
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 29.01.2020 o 19:56, Cavallino pisze:

    > Nie - to zryczałtowane koszty zastępstwa procesowego, ustalane przez
    > polskie prawo.

    raczej wnioskowane przez stronę, a sąd może je jedynie zmienić (u mnie
    zmienił na plus)

    > Nijak nie mają nic wpsólnego z rzeczywistym wynagrodzeniem prawnika.
    > Mogą być wyższe, niższe niż wynagrodzenie - bez znaczenia.
    >
    > BTW: to była sprawa w kilku instancjach?
    > Bo za każdą z nich należy się osobny wpis i koszty zastępstwa.

    ta sprawa była w pierwszej instancji, ale było kilka rozpraw, PZU nawet
    wzięło na przesłuchanie poprzedniego właściciela auta (bo może naprawiał
    na nieoryginalnych częściach) oraz kolejnego rzeczoznawcę...którego
    wycena była jeszcze minimalnie wyższa niż mojego rzeczoznawcy ;)

    Druga sprawa była z apelacją i z tego co znalazłem to w pozwie tej
    drugiej było:
    "III. zasądzenie od pozwanej Spółki na rzecz powoda kosztów procesu
    według norm przepisanych wraz z kosztami zastępstwa procesowego w kwocie
    1200 zł i 17,00 zł tytułem opłaty skarbowej od pełnomocnictwa,"
    Po czym w mailu o wypłacie odszkodowania, że zostanie wypłacone:
    "koszty procesu w kwocie 1.429 zł i jeszcze 638 zł za postępowanie
    odwoławcze" (za odwołanie płaciłem dodatkowo 180zł)

    > Nie - te 2100 to zapewne były koszty zaliczek i koszty pozwu, które
    > musiałeś ponieść wcześniej.

    Wydaje mi się, że zasądzona kwota wynika z norm (i kwoty wnioskowanej
    mieszczącej się w tych normach), a nie z tego jakie koszty są ponoszone.
    zaliczek wpłaciłem 4000zł za dwie sprawy (to 2015 czy 2016 rok był) -
    czyli za tą sprawę max ok. 3000zł- a po rozprawie dopłaciłem te 800zł.
    Znalazłem jeszcze w mailach, że wpłaciłem dodatkowo 1280zł opłat sądowych
    No i mi prawnik ot-tak nie podniesie ceny - jestem z góry umówiony na
    kwotę za daną czynność i kwota ta mieści się widocznie w ramach norm
    (tzn jak będzie szedł do drugiej instancji to się będzie mieścił w
    normach, chyba że się do Strasburgera będę odwoływał ;)

    Lukasz