  • 1. Data: 2011-09-08 10:19:40
    Temat: postac skaczaca do rytmu muzyki
    Od: "fir" <p...@p...onet.pl>

    jasno okreslone zadanie ale nigdy sie tym nie zajmowalem,
    czy zrobic taka rzecz jest latwo i jak to mozna zrobic?
    przetwarzac w jakis sposob surowa tablice z wychyleniami membrany
    by dobrac sie do rozkladu i zmina w czestotliwosci, czy robi sie to inaczej?
    czy da sie to wogole 'fajnie' zrobic bo mam wrazenie ze rozne 'wizualizacje'
    jakie widzialem jakos slabo reaguja, np jak wychwycic jakies raptowne
    perkusyjne BAM?

  • 2. Data: 2011-09-08 12:41:35
    Temat: Re: postac skaczaca do rytmu muzyki
    Od: "R. P." <r...@w...to.wp.pl>

    fir wrote:
> [...]
    > jakie widzialem jakos slabo reaguja, np jak wychwycic jakies raptowne

    Te wszystkie wizualizacje bazują na rozkładzie na przedziały
    częstotliwości. Potrzebna jest do tego transformata Fouriera. Jest dużo
    gotowych bibliotek.

  • 3. Data: 2011-09-08 14:05:59
    Od: "fir" <p...@p...onet.pl>

    > Te wszystkie wizualizacje bazują na rozkładzie na przedziały
    > częstotliwości. Potrzebna jest do tego transformata Fouriera. Jest dużo
    > gotowych bibliotek.

    najbardziej interesowaloby mnie jak to zrobic na maku/iosie

    jak fft to rozumiem ze musialbym podzielic sobie pewnie mojego wava
    na np 20milisekundowe kawalki na nich robic fft i sprawdzac zmiany udzialu
    dla poszczegolnych czestotliwosci? (na jakie kawalki podzial?)

    czy da sie jakos ustalic glosnosc dla poszczegolnej czestotliwosci?

    inna sprawa jeszcze - czy da sie z probli wychwycic rytm utworu?

    na gamedevie mowia ze ogolnie to trudna sprawa (zrobic tak by wizualizacja
    byla pobliska odbiorowi dzwieku) i to potwierdza te moje obserwacje bo
    te rozmaite wizualizacje jakie widzialem nie za bardzo sa skorelowane
    z percepcja dzwieku....

  • 4. Data: 2011-09-08 17:34:53
    Od: "Marszalkowski" <m...@t...pl>

    > jak fft to rozumiem ze musialbym podzielic sobie pewnie mojego wava
    > na np 20milisekundowe kawalki na nich robic fft i sprawdzac zmiany udzialu
    > dla poszczegolnych czestotliwosci? (na jakie kawalki podzial?)
    Zacząłbym od ogólnej lektury dotyczącej akustyki, a potem przeszedłbym
    do szczegółowej, dotyczącej tylko tych fal dźwiękowych związanych z
    instrumentami muzycznymi. Dopiero na końcu bym szukał/wymyślał algorytmy :)

  • 5. Data: 2011-09-08 19:34:08
    Od: "R. P." <r...@w...to.wp.pl>

    Marszalkowski wrote:

    > Zacząłbym od ogólnej lektury dotyczącej akustyki, a potem przeszedłbym
    > do szczegółowej, dotyczącej tylko tych fal dźwiękowych związanych z
    > instrumentami muzycznymi. Dopiero na końcu bym szukał/wymyślał algorytmy :)

    Fakt, ale to mnostwo wiedzy. Algorytmow nie ma co 'wymyslac'. One juz
    zostaly wielokrotnie zaimplementowane w wielu libach. Wystarczy tylko
    znalezc odpowiedniego liba, ewentualnie popatrzec sobie kod np. do
    jakiegos open-source'owego playera i tam zobaczyc, jakie algorytmy sa
    uzywane.

  • 6. Data: 2011-09-08 19:57:29
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com>

    On 8 Wrz, 16:05, "fir" <p...@p...onet.pl> wrote:

    > inna sprawa jeszcze - czy da sie z probli wychwycic rytm utworu?

    Konsole dla DJów robią to bez problemu - a nawet na tej podstawie
    potrafią *dopasować tempo* dwóch różnych utworów i je jeszcze
    *zsynchronizować* do pełnego taktu, żeby pięknie zrobić przenikanie
    się dwóch ścieżek.

    Postać skacząca do rytmu to przy tym pikuś.

    A to, że "wizualizacje" różnych empetrzyplejerów mają się nijak do
    tego co akurat leci, to inny temat, bo tam wcale nie o to chodzi. Byle
    mrugało.

    --
    Maciej Sobczak * http://www.msobczak.com * http://www.inspirel.com

  • 7. Data: 2011-09-09 04:18:53
    Od: Maciej Pilichowski <P...@g...com>

    On Thu, 08 Sep 2011 12:19:40 +0200, "fir"

    > jak wychwycic jakies raptowne
    >perkusyjne BAM?

    Nie wiem, ale zanim zaczniesz juz cokolwiek "dzielic na 20-sekundowe
    kawalki", odpal program do obrobki dzwieku i popatrz na wizualizacje.
    Jesli zobaczysz (wzrokowo) tam BAM, to bedziesz wiedzial, ze droga
    jest OK, jesli nie -- zaoszczedzic sobie pracy.

    milego dnia, hej

    --
    Moja wyprzedaz wszystkiego: ksiazki, plyty, filmy.
    http://www.garaz.pol.pl/

  • 8. Data: 2011-09-09 07:17:46
    Od: p...@p...onet.pl

> [...]

    > do szczegółowej, dotyczącej tylko tych fal dźwiękowych związanych z

    > instrumentami muzycznymi. Dopiero na końcu bym szukał/wymyślał algorytmy :)

    raczej nie mam teraz planu by 'specjalizowac' sie w czyms takim, ew tylko
    za jakis czas moze zajsc potrzeba zrobienia troche kodu to robiacego
    i bede miec max pare dni by zobaczyc co sie da uzyskac

  • 9. Data: 2011-09-09 21:12:21
    Od: Marcin Kwiatkowski <m...@m...com>

    Dnia 09.09.2011 Maciej Pilichowski <P...@g...com> napisał/a:
> [...]
    > Jesli zobaczysz (wzrokowo) tam BAM, to bedziesz wiedzial, ze droga
    > jest OK, jesli nie -- zaoszczedzic sobie pracy.

    Zasadniczo potrzebujesz okreslenia energii akustycznej w zadanym
    momencie. Mozna to zrobic uzywajac Fouriera (wystarczy czesc cosinusowa
    - DCT) lub odpowiedz impulsowa (ktora ja bym uzyl). masz do wyboru dwie
    - FIR (Finite Impulse Response) ktora nadaje sie bardziej do
    equalizera lub IIR (Infinite Impulse Response), ktora powinna
    przystawac do Twoich wymagan. Po reszte materialow polecam google'a

    --
    Pozdrawiam,
    Marcin Kwiatkowski

  • 10. Data: 2011-09-10 11:36:54
    Od: "fir" <p...@p...onet.pl>

    napisał/a:

> [...]
    >  equalizera lub IIR (Infinite Impulse Response), ktora powinna
    >  przystawac do Twoich wymagan. Po reszte materialow polecam google'a

    ciekawa zbieznosc z moim domowym niknamem (fir) (wymyslonym i wybranym
    po glebokim namysle wiele juz wiele lat temu, na samym poczatku studiow o
    ile pamietam), ostatnio slucham kapelki 'stylowa spolka spolem' (polecam
    np kawalki 'tróskul', 'zespół wzmacniaczy' albo 'motatematyka' itd)
    i tam koles tez ma fajnego trzyliterowego nika 'dec'

    ok, dzieki za inf choc jakby ktos powiedzial cos wiecej np nt tego powyzej
    to też nie szkodziloby