  • 21. Data: 2011-09-05 09:43:38
    Temat: Re: porzadek metod w module
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    W dniu 2011-09-05 11:38, Marszalkowski pisze:

> [...]
    > typedefs
    > const
    > enum
    > struct
    > class
    > Nie chcę powiedzieć że używanie globalnie czegoś co jest potrzebne tylko w
    > kilku plikach stanowi dobrą metodę. Pierwsza wada to kompilacja wszystkiego
    > od nowa - ale kodu miałem z reguły mniej niż 1-2MB i kompilacja szła szybko.
    > Podobnie nie miałem problemów z niebezpieczeństwem przypadkowego użycia czegoś,
    > co było dostępne. Generalnie - nigdy nie żałowałem że taki projekt zrobiłem.

    Moje doświadczenia są dokładnie przeciwne 8-) Zawsze żałowałem, że nie
    podzieliłem na czas "The HEADER File", kompilacja wszystkiego zajmowała
    zawsze za dużo czasu (szczególnie, gdy kilka razy musiałem zmienić
    jedną stałą). A najgorsze było użycie czegoś, co było dostępne, a nie
    powinno, oczywiście "na chwilę"...

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 22. Data: 2011-09-05 11:13:52
    Od: "Sarr." <s...@g...pl>

    On 5-9-2011 10:47, Stachu 'Dozzie' K. wrote:

    > Ale najczęściej jest. Rzadziej jest zainteresowany sekcją protected,
    > czyli dostępną jedynie dla klas pochodnych. Próbujesz na siłę wymyślać
    > przykłady.

    nie wymyslam, bo akurat z takimi sie spotkalem. dodatkowo, jesli
    dziedziczysz z A i B, i virtuale z swoim .h wylistujesz w takiej
    kolejnosci, to twoj kolega kodujac podobna klase wylistuje tak jak ty,
    dopasowujac sie a nie wymyslajac swoj uklad, dlatego, zeby trzeci kolega
    kodujac swoja kalse pol roku pozniej nie musial zastanawiac sie dlaczego
    nie ma spojnosci i jak on to powinien zrobic. dlatego stoje na pozycji,
    ze czasem lepiej nagiac reguly [ale nie kazdy w swoja strone] niz
    sztywno sie ich trzymac.

    > Odłóż apostrof, bo sobie nim oko wybijesz.
    > http://poradnia.pwn.pl/lista.php?id=6142

    przepraszam, nie uzywam polskiego slownictwa specjalistycznego na
    codzien i wydawalo mi sie, ze moj zapis jest czytelny i zrozumialy.
    widze, ze na powazniejszy argument zabraklo miejsca ;] kontynuujac
    watek, co myslec i public, protected i private dodawanym przed kazda
    zmienna [na przyklad w .NET]? ja na przyklad tego nie lubie, ale inni
    moga ubostwiac;

    > Po to są standardy, żeby zawczasu ustalić jak to ma wyglądać i żeby
    > programista wiedział czego się spodziewać. Lepiej czasem poprzewijać niż
    > za każdym razem się zastanawiać gdzie jest opis struktury danych.

    wiem, ze to moze okazac sie punktem zaczepnym do pod-dyskusji ale
    niestety nie jest tak, ze zawsze da sie to zawczasu ustalic. co do
    opisow, to jest zupelnie osobna historia, jedni twierdza uparcie, ze
    wszystko ma byc w .h, bo uzytkownik ma prawo wiedziec wszystko o
    interfejsie. inni, ze nie wszystko jest dla uzytkownika a, caly .h jest
    nieczytelny a minimalna zmiana w opisie wymusza rekompilacje, wiec
    lepiej jest trzymac opisy w .cpp. ale czy nie zaczynamy tym sposobem
    czegos w stylu brace-wars?

    pozdawiam,
    Sarr.

  • 23. Data: 2011-09-05 11:26:33
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2011-09-05, Sarr. <s...@g...pl> wrote:

    > nie wymyslam, bo akurat z takimi sie spotkalem.

    Wymyślasz na siłę. Więcej ludzi będzie używać twojego modułu niż
    rozszerzać go dziedziczeniem, a takich z kolei będzie więcej niż
    zmieniających sam moduł. Przynajmniej w większości typowych modułów.

    Bardziej się opłaca ułatwić pracę tym pierwszym ludziom, bo będzie ich
    najwięcej.

    > przepraszam, nie uzywam polskiego slownictwa specjalistycznego na
    > codzien i wydawalo mi sie, ze moj zapis jest czytelny i zrozumialy.
    > widze, ze na powazniejszy argument zabraklo miejsca ;]

    Poważniejszym argumentem jest dbałość o zgodność z regułami. Jakoś
    większość ludzi których cenię za wiedzę (w tym: wiedzę programistyczną)
    dba również o czystość używanego przez nich języka. Jeśli ktoś leje
    z góry do dołu na zasady gramatyki czy ortografii, prawdopodobnie będzie
    też ignorować dobre praktyki inżynierskie.

    > wiem, ze to moze okazac sie punktem zaczepnym do pod-dyskusji ale
    > niestety nie jest tak, ze zawsze da sie to zawczasu ustalic.

    Oczywiście że nie zawsze się da ustalić wcześniej. Nikt nie mówi że
    standardy kodowania są prawdą objawioną raz na zawsze.

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

  • 24. Data: 2011-09-06 11:41:12
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On Sep 5, 9:43 am, "Sarr." <s...@g...pl> wrote:

    > wlasnie z tym standardem robi sie niekiedy niezly bajzel, 3 sekcje,
    > kazda z seria funkcji, typedef'ow, niekiedy dodatkowych struct'ow i
    > enum'ow.

    Wtedy właśnie standard znakomicie działa: pokazuje ci, że
    prawdopodobie przekombinowałeś i powinieneś uprościć swoje klasy.