    From: "Sarr." <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: porzadek metod w module
    Date: Mon, 05 Sep 2011 10:43:04 +0200

    On 2-9-2011 22:17, Maciej Sobczak wrote:

    > Znane mi standardy kodowania sugerują najpierw public, potem protected
    > i na końcu private - ta kolejność wynika z tego, że czytelnik, który
    > zwykle jest użytkownikiem klasy, najbardziej jest zainteresowany
    > publicznym interfejsem, więc jest sens go napisać na początku.

    zapytam tak, czy sa to sztywne standardy kodowania czy nie sa to raczej
    luzne sugestie na ten temat? nie zawsze czytelnik jest zainteresowany
    sekcja public, na przyklad: mam klase A, ktore ma kilka protected pure
    virtuali i caly public interfejs [kilka get/set, uzywany przez
    aplikacje]. 'uzytkownik' to inny programista, ktory bedzie implementowal
    te virtuale w swojej klasie dziedziczac z A, wiec lepiej jest mu
    'pokazac' od razu zaczynajac od sekcji protected a nie zmuszajac do
    przewijania calej sekcji public [gdyby od niej zaczac]. nie jestem
    zwolennikiem sztywnych standardow, bo zawsze znajdzie sie cos co pokaze,
    ze inaczej mozna czytelniej.

    > To zależy, czy są publiczne, czy nie, bo patrz wyżej.

    > Właśnie po to są te reguły, żeby bajzlu nie było.

    wlasnie z tym standardem robi sie niekiedy niezly bajzel, 3 sekcje,
    kazda z seria funkcji, typedef'ow, niekiedy dodatkowych struct'ow i
    enum'ow. czasem chcialo by sie miec typedefy razem, enumy i dodatkowe
    struct'y tez razem. chyba, ze ktos lubi scrollowac mamrtoatac pod nosem
    'ten enum w protected to byl gdzies pod ta cala kopa public a przed tymi
    typedefami z private, nosz szlag, gdziez on jest...' [tego oczywiscie
    nie traktowac grobowo powaznie, bo jest ctrl+f ;]

    pozdrawiam,
    Sarr.