  • 31. Data: 2021-01-10 13:57:45
    Temat: Re: zasilacz i obudowa nowe
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 10.01.2021 o 10:57, pueblo pisze:
    /../
    > Ja nie mam praktyki w składaniu pc - czy mam rozumieć, że to jest taki
    > antyporadnik, jak to zrobić? I że przy niskim budżecie lepiej by było
    > zrobić odwrotnie - najwydajniejszy proc w budżecie, droższa płyta,
    > niedrogi zasilacz itd.?

    to jest takie kłapu-kłapu w stylu fejsbunia, pozbawione ogarnięcia,
    sensu i wewnętrznej logiki.

  • 32. Data: 2021-01-10 17:13:11
    Temat: Re: pora na Ryzena.
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 08.01.2021 o 19:30, Smok Eustachy pisze:
    > Zestaw na Ryzenie:
    > Procesor AMD Ryzen 3 3100, 3.6GHz, 16 MB, BOX (100-100000284BOX)
    > 529 zł
    >
    > Płyta główna Gigabyte B550M DS3H
    > 399 zł
    >
    > Pamięć GoodRam IRDM X, DDR4, 16 GB, 3200MHz, CL16 (IR-X3200D464L16S/16GDC)
    > 309 zł
    >
    > Karta graficzna Gigabyte GeForce GT 1030 Low Profile 2GB GDDR5
    > (GV-N1030D5-2GL)
    > 339 zł
    czyli zasadniczo brak grafiki

    > Dysk SSD Intel 665P 1 TB M.2 2280 PCI-E x4 Gen3 NVMe (SSDPEKNW010T9X1)
    > 429 zł
    jest sens? jak padnie, a padnie, to nic nie odzyskasz. Nie warto zrobić
    duetu ssd + talerzowy?

    > Zasilacz Chieftec GPE-700S 700W
    > 237,07 zł
    WOW - cena z kosmosu, moc 2 razy przesadzone
    > Obudowa Modecom Oberon Pro Silent (AT-OBERON-PS-20-000000-0002)
    > 183,11 zł
    >
    > Złożenie 105 zł.
    złożenie przy cenach brutto powinno kosztować... gratis. ja tak robie.
    > 2530
    > Budżet przekroczony o 500zł.
    a przyzwolitość o dwa razy. Ale to Twoja kasa

    ToMasz

  • 33. Data: 2021-01-10 21:05:36
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 10.01.2021 o 17:13, ToMasz pisze:
    /.../
    > czyli zasadniczo brak grafiki

    Netflixa nie uciągnie?

    > jest sens? jak padnie, a padnie, to nic nie odzyskasz. Nie warto zrobić
    > duetu ssd + talerzowy?

    TAlerzowych mam jak mrówków i se wkręcę.

    > WOW - cena z kosmosu, moc 2 razy przesadzone

    A jak se powkładam różnych różności to co?

    > złożenie przy cenach brutto powinno kosztować... gratis. ja tak robie.
    Trzeba było oferować ofertę w stosownym miejscu

    > a przyzwolitość o dwa razy. Ale to Twoja kasa

    Alternatyw brak

  • 34. Data: 2021-01-10 23:08:04
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 10.01.2021 o 21:05, Smok Eustachy pisze:
    > W dniu 10.01.2021 o 17:13, ToMasz pisze:
    > /.../
    >
    > Netflixa nie uciągnie?
    uciągnie dużo tańsza.

    > TAlerzowych mam jak mrówków i se wkręcę.
    więc po kija Ci dysk ssd o tak dużej pojemności?

    > A jak se powkładam różnych różności to co?
    to już Twoja sprawa. ale to nie jest argument

    > Trzeba było oferować ofertę w stosownym miejscu

    > Alternatyw brak

    podobno wczesne fordy były oferowane dowolnym kolorze byle by był on
    czarny.
    Wymieniłeś oględnie potrzeby- do ich spełnienia wystarczy i komp za
    1000zł. Jeszcze raz napiszę. Kup co chesz i nie chwal się że masz za
    dużo kasy do wyrzucenia w błoto. 90% ludzi tak robi. Mało tego - są
    gorsze sposoby na tracenie ciężko zarobionych pieniędzy.
    Ty się zachowujesz jak panna zakochana w łobuzie. Nie ma uzasadnienia
    dla nadmiarowego zasilacza, dla karty graficznej, której możliwości są o
    300zł za duże na biuro i o 200-300% za słabe na gry. Podobnie z 1 tera
    dysku ssd. będziesz miał zajęte maks 100giga przez system i 1 grę. po
    cholere płacisz za resztę? Fanaberia, która karalna nie jest, ale warto
    sie nią chwalić?
    chcesz tanio - użyj kalkulatora, wyszukiwarki... rozwiąż sprawę rozumem
    chcesz poczuć odrobinę luksusu - kup cokolwiek co przyniesie Ci
    satysfakcje, nie pytaj czy smaczniejsze są lody waniliowe czy schabowy z
    ziemniakami

    czuł byś się lepiej jakbym napisał: szacun facet, sam bym lepiej peceta
    nie poskładał. duuuuży dysk, najnowszej technologii 3razy więcej danych
    w jednej komórce, i zajebiście mocny zasilacz. mocniejszy niż lokówka
    mojej żony. I taka zbalansowana grafika. że exel bedzie ogniem walił po
    komórkach, power point szybszy niż światło, a wydajność 3d... no cóż,
    nie można miec wszystkiego, w wiedzimina 1, albo skoki narciarskie też
    się fajnie gra.
    zadowolony? to kupuj

    ToMasz

  • 35. Data: 2021-01-10 23:39:57
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 10.01.2021 o 23:08, ToMasz pisze:

    > uciągnie dużo tańsza.

    o 20zł?

    > więc po kija Ci dysk ssd o tak dużej pojemności?

    Na / i /home/smok

    512 to za mało na / i /home więc musi być 1TB.

    > to już Twoja sprawa. ale to nie jest argument

    50 zł aby nie mieć kiedyś problemów że nie uciąga.

> [...]
    > 300zł za duże na biuro i o 200-300% za słabe na gry. Podobnie z 1 tera
    > dysku ssd. będziesz miał zajęte maks 100giga przez system i 1 grę.

    "3. Opcjonalnie kompresacja plików video, granie w coś innego.
    4. Virtualbox z Windowsem. "

    VirtualBox z Windowsem może zająć. I z Ubuntu. Jeszcze WINE jest.

    po
    > cholere płacisz za resztę? Fanaberia, która karalna nie jest, ale warto
    > sie nią chwalić?

    Nie kupuję kompa na rok. Obecny Athlon X2 255 przetrwał 10 lat dlatego,
    że był zapas tego i owego

    > chcesz tanio -

    optymalnie chcę a nie tanio.

  • 36. Data: 2021-01-12 00:49:49
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-01-10, Smok Eustachy <s...@w...pl> wrote:

    > Nie kupuję kompa na rok. Obecny Athlon X2 255 przetrwał 10 lat dlatego,
    > że był zapas tego i owego
    > optymalnie chcę a nie tanio.

    A z czego wynika to parcie na nowy? Po pół roku już i tak nie będzie a
    potem 9 lat przerwy?

    Mogę spokojnie zrozumieć, "bo chcem". Twoje pieniądze. Każdy kupuje coś
    bo ma ochotę a nie wyłącznie w oparciu o czystą kalkulację.
    Zakładając, że nie robisz tym zakupem komuś kuku (znam takich co sobie
    Nikona kupowali, gdy niemowlak potrzebował łóżeczka), to nie ma w tym
    nic złego, ale Ty próbujesz jednoczesnie racjonalizować :)

    Na 10 lat to MZ lepiej wyjdziesz na porządnym polizingowcu co 3 lata i
    jeszcze będziesz miał dwa funkcjonalne kompy na działkę albo dla
    dzieciaków. Nb. widziałeś kiedyś z bliska i w środku takiego
    polizingowca? Odnoszę wrażenie, że ulegasz stereotypom, że jak coś jest
    używane to zajechane i generalnie do d.

    --
    Marcin

  • 37. Data: 2021-01-12 02:06:28
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    > A z czego wynika to parcie na nowy? Po pół roku już i tak nie będzie a
    > potem 9 lat przerwy?

    Polizingowe za ok 2000 nie przewyższają mojej propozycji (raczej idę w
    stronę Intela za ok 1900zł) i trzeba się tam szarpać z dyskiem nvme 1Tb
    Teraz mam system na dysku 1 Tb i /home/smok zajmuje 420 Gb bez
    specjalnych maszysn wyrtualnych, bo wywaliłem. ok 300 mam wolnego
    miejsca na /home.
    Komfort taki se kupuję za 200 zł, że nie będe musiał głowkowac że się
    miejsce skończy.

> [...]
    > Nikona kupowali, gdy niemowlak potrzebował łóżeczka), to nie ma w tym
    > nic złego, ale Ty próbujesz jednoczesnie racjonalizować :)

    Za rok, pól dołoże se do kompa karte graficzną za 700 zł i będę miał
    wypas. I se kupię jakąś grę i se będę grał.

> [...]
    > dzieciaków. Nb. widziałeś kiedyś z bliska i w środku takiego
    > polizingowca? Odnoszę wrażenie, że ulegasz stereotypom, że jak coś jest

    Oj widziałem. Szukanie takiego z szybkim dyskiem nvme i miejscami na 2
    talerzowce może być nużące.

    A to nie ma miejsca na kartę graficzną, a to zasilacz nie wydoli, a to
    to a to sio,

  • 38. Data: 2021-01-12 21:15:20
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    coś mi się powaliło w czytniku, pomieszał kolejnośc. także jakby co - sory
    nie. już wtedy nie był na zapas. mocno nie.

    1. mój komp, poskładany z części ze złomu 950punktów, na olx -za 80 zł
    nikt go nie chce kupić
    2. Twój stary komp: Athlon x2 255 1124p

    3. LENOVO m93p i7 4790 8G 250 GB ssd WIN 10 PRO
    989zł, wstaw sobie do niego stare bebechy, dysk, czytnik..... poproś aby
    Ci dysku nie dawali, dołożyli ramu, albo sam za 3 lata dołożysz
    prędkość procesora 7150p

    4. Intel Core i3-10100 @ 3.60GHz
    8922p cena? 2 tyś?

    jeśli uważasz że to zestawienie jest do dupy, popraw. potem poproś kogoś
    do kogo masz zaufanie żeby Ci doradził co masz kupić.

    ja to widzę tak: PRzejście z komputera o wydajności commodore 64, na
    współczesny komp - około 1tysiąc złotych przyrost prędkości 700%. czy da
    się jeszcze poprawic prędkość, może enenrgochłonność? tak, o 8%,(albo
    z 700% na 800%) ale koszt takiej zmiany to drugi tysiąc złotych.
    jaśniej się nie da

    ToMasz
    PS
    (wstaw w to athlona)

  • 39. Data: 2021-01-12 22:23:18
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Smok Eustachy" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Witajcie
    > Myślę o zmianie kompa i w tym momencie oznacza to przejście na Intela
    > niestety.
    Niestety to szukaj gdzie indziej.

  • 40. Data: 2021-01-12 22:29:32
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 12.01.2021 o 21:15, ToMasz pisze:

> [...]
    > 989zł, wstaw sobie do niego stare bebechy, dysk, czytnik..... poproś aby
    > Ci dysku nie dawali, dołożyli ramu, albo sam za 3 lata dołożysz

    Nawet jak coś to do dysku trzeba dołozyć 300zł i już jest 1300.
    Pamięć: nie wiadomo, jaka dajĄ. Moga dawać 4 moduły 2gigowe i wtedy
    wymiana pamięci na 16 to jest 240 zł albo 120 jak dają 2 moduły 4gogowe.
    Z bujaniem się, czy pójdzie bo te firmówki mają kaprysy,
    I już masz 1500 a nówka 1900. Z szybkim nvme i lepszą integrą, która
    lepiej se poradzi z maszyną. A jak se nie poradzi to otwarta droga do
    kupienia Nvidii 1650

    Ogólnie podpompowanie kompa to

    1. dokupienie grafy
    2. dołożenie RAMU