  • Data: 2015-04-01 17:10:20
    Temat: Re: poprawność algorytmu
    Od: g...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 1 kwietnia 2015 15:31:27 UTC+2 użytkownik g...@g...com napisał:

    > Zalet synchronizacji wątków przed dostępem do pamięci?

    Tak sobie myślę, że chyba niezbyt ładnie się zachowałem,
    pisząc to, co napisałem powyżej, bo mogłoby to zostać
    odebrane jako pogardliwe, a nie chciałbym, żeby tak było.
    Przepraszam. (Z żalem przyznam, że to chyba "dyskusje"
    z niektórymi osobami na tej grupie tak mnie zdegenerowały,
    choć oczywiście nie ma się co obwiniać, a trzeba pracować
    nad tym, żeby było lepiej)

    To jest trochę (bardzo?) OT, ale nowoczesne procesory graficzne
    pozwalają tworzyć programy zawierające tysiące wątków
    (z których docelowo może nawet wszystkie będą się mogły
    wykonywać równolegle). Klasyczny przykład to dodawanie
    wektorów: zamiast wykonywać pętlę dodającą po kolei
    tysiąc par elementów, możemy uruchomić tysiąc wątków, z których
    każdy doda po jednej parze elementów.

    Oczywiście przykład z dodawaniem wektorów nie jest szczególnie
    porywający, zaś kolizje z dostępem do pamięci w tak prostym
    przypadku nie zachodzą.

    Gorzej jeżeli mamy kilka etapów obliczeń: może być tak, że
    fragment pamięci, do którego zapis wykona kilka wątków
    na jednym etapie, będzie potem użyty do obliczeń na innym
    etapie. Żeby jednak mogło się tak stać, musimy się upewnić,
    że wszystkie wątki skończyły już zapis -- i do tego właśnie
    używa się __syncthreads()