    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Sat, 28 Mar 2015 01:45:21 -0700 (PDT)
    <b...@g...com>
    <4...@g...com>
    Subject: Re: poprawność algorytmu
    From: g...@g...com

    W dniu sobota, 28 marca 2015 05:04:04 UTC+1 użytkownik M.M. napisał:

    > Mój (hipotetyczny) klient zamawia najlepszy program do gry w
    > szachy o łącznym rozmiarze kodu i danych nie większym niż 1MB. Napisałem
    > taki program. Jak mam przeprowadzić dowód, że nie istnieje w
    > ramach tego rozmiaru lepszy program?

    To akurat nie jest problem metody dowodowej, tylko nieprecyzyjnej
    specyfikacji. Co to znaczy,że "w ramach określonego rozmiaru program
    jest lepszy od innego programu"?

    Zresztą cechy użytkowe nie są czymś, co dowodzi się formalnie
    (bo są subiektywne). Formalnie chcemy dowodzić raczej pewnych
    inwariantów -- że na przykład w programie wielowątkowym nie dojdzie
    do sytuacji dead-locku (klasyczne zastosowane logik temporalnych),
    że dla określonej klasy danych wejściowych program się zatrzyma,
    że zużycie zasobów w czasie działania programu będzie ograniczona
    określoną funkcją od czasu działania i rozmiaru danych wejściowych
    itd.