  • 31. Data: 2011-09-05 08:32:52
    Temat: Re: pompowanie opon azotem
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2011-09-05 08:23, Mirek Ptak pisze:

    > Kiedyś szukałem - cząsteczka azotu jest nieco większa (mimo mniejszej
    > masy cząsteczkowej) od cząsteczki tlenu.
    >
    > Pozdrawiam - Mirek

    To teraz potrzebny jest mikrofiltr, zeby odcedzic azot od tlenu i
    ladowac praktycznie czysty tlen do cylindrow.
    Silnik natychmiast mialby 4-5x wieksza moc z tej samej pojemnosci

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 32. Data: 2011-09-05 08:38:25
    Od: "Szczepan Bialek" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Dnia 2011-09-02 20:35, *Dominik* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    > odpisać:

    > Odwrotnie.

    Tego pewnie tu nikt nie wie bo to chemia i krystalografia..
    W Ukladzie Okresoawym w wierszu ciezar rosnie a promien maleje.
    Potem skokowo rosnie.
    S*

  • 33. Data: 2011-09-05 11:22:08
    Od: "PM" <x...@w...pl>

    > To teraz potrzebny jest mikrofiltr, zeby odcedzic azot od tlenu i
    > ladowac praktycznie czysty tlen do cylindrow.
    > Silnik natychmiast mialby 4-5x wieksza moc z tej samej pojemnosci

    no miałby
    tylko ta moc uwolniłaby się w kanałach dolotowych, czyli nieco przedwcześnie
    ;-)
    dmuchnij czystym tlenem na odrobinkę smaru, to zobaczysz w czym rzecz ;-)

  • 34. Data: 2011-09-06 12:57:41
    Od: Wojciech Wrodarczyk <w...@w...pl>

    W dniu 2011-09-05 08:38, Szczepan Bialek pisze:
> [...]
    >
    > Tego pewnie tu nikt nie wie bo to chemia i krystalografia..
    > W Ukladzie Okresoawym w wierszu ciezar rosnie a promien maleje.

    Tylko wytłumaczcie mi dlaczego w zdrowej świeżej oponie rowerowej i
    ciśnieniu 6 atm nic mi nie uchodzi przez cały sezon, chyba, że wentyle
    są nieszczelne?
    Pompuje oczywiście powietrzem. Podobnie mam w samochodzie, brak
    dopompowywania przez cały okres do zmiany opon.
    Poza tym, czy nie lepiej, jeżeli już, co kwartał dopompować za darmo na
    stacji niż bulić za azot?

    PS. W ostatnim motorze było piękne zdjęcie reklamy zakładu
    wulkanizacyjnego, który chwalił się, iż pompuje pięknym, świeżym,
    czystym, wiejskim powietrzem. Ciekawa alternatywa dla azotu.

  • 35. Data: 2011-09-06 17:40:17
    Od: "Szczepan Bialek" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Wojciech Wrodarczyk" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > dopompowywania przez cały okres do zmiany opon.
    > Poza tym, czy nie lepiej, jeżeli już, co kwartał dopompować za darmo na

    Jezeli cisnienie nie znika a % tlenu maleje to dziwy Panie.

    > PS. W ostatnim motorze było piękne zdjęcie reklamy zakładu
    > wulkanizacyjnego, który chwalił się, iż pompuje pięknym, świeżym, czystym,
    > wiejskim powietrzem. Ciekawa alternatywa dla azotu.

    A jak sie uzasadnia pompowanie azotem?
    Gdzie i kto tak pompuje?
    S*

  • 36. Data: 2011-09-07 13:46:33
    Od: Wojciech Wrodarczyk <w...@w...pl>

    W dniu 2011-09-06 17:40, Szczepan Bialek pisze:

    > A jak sie uzasadnia pompowanie azotem?
    > Gdzie i kto tak pompuje?
    > S*

    Norauto, bo:
    - azot jest lżejszy od powietrza i są mniejsze opory,
    - nie rdzewieje felga
    i parę takich innych bvzdetów.

  • 37. Data: 2011-09-07 14:12:34
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    >Norauto, bo:
    >- azot jest lżejszy od powietrza i są mniejsze opory,

    Bzdura
    Za: http://pl.wikipedia.org/wiki/G%C4%99sto%C5%9B%C4%87

    Gęstości gazów w (kg/m^(3)) w 20 °C pod ciśnieniem normalnym

    azot - 1,25
    powietrze - 1,20

    >- nie rdzewieje felga

    no tak, jak sobie przypomnę te setki wyrzuconych felg, straszliwie
    pordzewiałych od środka :-)

    >i parę takich innych bvzdetów.

    tutaj pełna zgoda :-)

  • 38. Data: 2011-09-08 17:35:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <p...@g...com> napisał w
    wiadomości news:hlne67pi9qohekqd9b73rl0deaua5aa7dm@4ax.com...
> [...]
    > Za: http://pl.wikipedia.org/wiki/G%C4%99sto%C5%9B%C4%87
    > Gęstości gazów w (kg/m^(3)) w 20 °C pod ciśnieniem normalnym

    A to chyba cos nie tak. Powietrze to jednak 78% azotu, plus 21%
    ciezszego tlenu, plus drobiazgi.

    Uwzglednili pare wodna ?

    J.