  • 51. Data: 2020-09-06 19:18:18
    Temat: Re: pomoc. Ortograficzni rasiści.
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2020-09-06 o 16:50, cef pisze:

    > Dostrzegam Twoją złośliwość, ale jestem w stanie
    > przyjąć, że popełniłem jakiś tam błąd składniowy.
    > Choć akurat uważam, że taka konstrukcja zdań jest
    > co najmniej dopuszczalna i zakłóca to odbiór w znacznie mniejszym
    > stopniu niż
    > te spacje, które są błędem bezdyskusyjnym.

    Raczej ironia, bo pouczasz innych, a robisz większe błędy od nich.

    Spacja pomiędzy końcem zdania, a znakiem zapytania jest błędem, ale
    błędem, który w ogóle nie zmienia sensu zdania i nie przeszkadza w
    czytaniu, ani też w zrozumieniu wypowiedzi. Natomiast brak przecinków
    tam, gdzie być powinny i nieumiejętne budowanie zdań złozonych, jest
    bardzo poważnym błędem, który utrudnia zrozumienie sensu tych zdań.

    Brak przecinka przed: "czy w pośpiechu..." oraz przed "a i obrońców....".

    Tworzysz zdania, pomiędzy którymi nie zachodzi żadna korelacja, a
    oddzielasz je przecinkami, uważając je za zdania podrzędnie złożone.
    Zmusza to do 2-3 krotnego przeczytania tekstu i zastanowienia się jaki
    sens jest zawarty w tych zdaniach.

    Skoro nie potrafisz budować zdań podrzędnie złożonych to pisz zdania
    proste i krótkie.

    Oto przykład na Twoim tekście:

    "Błąd można zrobić, raz czy dwa czy w pośpiechu -
    trwać w nim, to już jest głupota a i obrońców takich też w usenecie nie
    brakuje"

    Zauważ, że zbudowałeś zdanie w nieumiejętny sposób. Zdanie w którym nie
    wiadomo o co Ci chodzi. Do tego nie wiem po jaką cholerę tak dziwnie
    dzielisz wiersze?

    "Błąd można zrobić, raz czy dwa w pośpiechu. Trwać w nim, to już jest
    głupota. Obrońców takich w usenecie nie brakuje"

    Twój, chaotyczny i niezrozumiały tekst stał się zrozumiały dzięki
    prostym i krótkim zdaniom.

  • 52. Data: 2020-09-06 19:27:09
    Temat: Re: pomoc.
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Liczona suwmiarką w zeszycie w trzy linie?

    -----

  • 53. Data: 2020-09-06 19:29:00
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Jeśli zdanie kończysz adresem www to dasz spację czy nie?

  • 54. Data: 2020-09-06 19:33:10
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-09-06 o 18:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik cef c...@i...pl ...

    > IMO najbardziej zakłóca odbior ten dziwny enter po dwóch wyrazach... ;-

    Ale ten enter widzę tylko w Twoim poście.
    Może Ci czytnik coś wstawia.

  • 55. Data: 2020-09-06 19:38:09
    Od: xyz <x...@i...pl>

    W dniu 05.09.2020 o 07:47, Frakon pisze:
    > Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    > 2. Poprawne - w sensie ma być zrozumiałe przez większość.

    Zrobił mu łaskę.
    Zrobił mu laskę.

    Oby dwa zrozumiałe ale jedno z błędem ;).
    Dało by się skonstruować wypowiedź w której jedno i drugie zdanie
    pasowało by do kontekstu.

    --
    --- xyz

  • 56. Data: 2020-09-06 20:33:05
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Wkurwia. Elektronicy w dużej części cierpią na OCD :(

    nie ważne czy elektronicy czy nie, jest wielu porządnych ludzi, którzy w
    szkole podstawowej mieli pod górkę. Ogarnęli się dużo później. mają
    zajebistą wiedzę, ale nie widzą różnicy w słowach żur i rzór. Mimo że
    większość z nas to drugie musi wypowiedzieć na głos żeby zrozumieć co
    ono znaczy. Druga sprawa to tempo pisania. ja napierdzielam jak dziki,
    więc duże litery przecinki i kropki są dla mnie zmorą. czy to brak
    szacunku? wolę taki brak szacunku niż wypowiedzi nie poparte
    argumentami, lub stwierdzenia że coś co jest powszechne jest dobre.
    Zastanówcie się nad przyszłością polaków, tak w okresie 100 lat. Jeśli
    mamy "gonić" inne narody... pod względem osiągnięć naukowych, to lepiej
    przeznaczać godziny edukacji na technikę czy ortografię? NAszym
    zachodnim sąsiadom udało się porzucić niektóre "niemieckie" znaki.

    ToMasz

  • 57. Data: 2020-09-06 20:50:34
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-09-06 o 19:18, Uzytkownik pisze:

    > Twój, chaotyczny i niezrozumiały tekst stał się zrozumiały dzięki
    > prostym i krótkim zdaniom.

    Dzięki za te poprawki.
    Masz rację, ale nie chcesz zauważyć tego, że
    dyskutujemy o stawianiu spacji przez kogoś,
    kto uparcie twierdzi, że będzie ją stawiał, bo tak mu się podoba.
    Na przekór zasadom pisowni.

    Chciałeś dać mi prztyczka i Ci się udało.
    Nie zmienia to faktu, że poprawna pisownia
    jest pożądana. To czy się tego domaga ktoś tak ułomnie
    składający zdania złożone jak ja czy jakiś erudyta, jest bez znaczenia.

    PS
    Popraw jeśli coś tam znowu źle jest.

  • 58. Data: 2020-09-06 21:16:08
    Od: collie <c...@v...pl>

    W niedziela, 6.09.2020 o 20:33, ToMasz napisał:

    > przeznaczać godziny edukacji na technikę czy ortografię? NAszym
    > zachodnim sąsiadom udało się porzucić niektóre "niemieckie" znaki.

    Gówno prawda. Umlauty mają się dobrze, albowiem dla Niemców umlaut
    über alles, über alles in der Welt.

  • 59. Data: 2020-09-06 22:56:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 6 Sep 2020 21:16:08 +0200, collie napisał(a):

    > Gówno prawda. Umlauty mają się dobrze, albowiem dla Niemców umlaut
    > über alles, über alles in der Welt.

    Niemcy jeszcze przed IIWS wprowadzili oficjalna transkrypcje umlautow.
    I przez te komputery pozbyliby sie ich szybko i bez problemow, ale
    przyszedl Microsoft w wersji 2.0, tzn gdzies w okolicach Windows XP, i
    umlauty sie umocnily.

    Co ciekawe - okazuje sie, ze i u nas jest sporo nazwisk z umlautami

    J.

  • 60. Data: 2020-09-06 23:00:55
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2020-09-06 o 20:50, cef pisze:

> [...]
    > dyskutujemy o stawianiu spacji przez kogoś,
    > kto uparcie twierdzi, że będzie ją stawiał, bo tak mu się  podoba.

    Ale w czym jest problem? Jesteś zmuszony odpowiadać na jego pytania?
    Podpisywałeś jakieś zobowiązanie z netem, czy co?

    Przecież wystarczy tylko zignorować i świat staje się prostszy.

> [...]
    > jest pożądana. To czy się tego domaga ktoś tak ułomnie
    > składający zdania złożone jak ja czy jakiś erudyta, jest bez znaczenia.

    Nie chciałem Ci dać prztyczka, lecz chciałem zwrócić uwagę, że każdy z
    nas popełnia błędy z lenistwa czy też niewiedzy, albo też z innego
    powodu. Także i ja, choć w moim domu rodzinnym kultywowało się polskość
    i poprawną polszczyznę. Wbrew pozorom zasady języka polskiego są bardzo
    skomplikowane. Na tyle skomplikowane, że trudno jest znaleźć osobę,
    która zna wszystkie te zasady i umie je stosować. Uważam, że spacja czy
    jej brak przed znakiem zapytania to jest pierdoła, a większość
    grupowiczów popełnia o wiele większe błędy, ale zgodnie z zasadą
    "drzazgi w oku" widzą tylko czyjeś błędy.

    "Poprawne pisanie to wyraz grzeczności dla rozmówców" - tak napisał
    Jacek. Czy jadąc w góry lub na Pomorze mam się czuć obrażany, bo tam
    jakoś tak dziwnie do mnie mówili ludzie? Czy mam za każdym razem pouczać
    moich teściów, że mówią niepoprawnie, bo pochodzą ze wsi? Wszak mnie
    obrażają, kiedy się do mnie zwracają, kalecząc język ojczysty i łamiąc
    wszelkie zasady. Na marginesie dodam, że każdemu życzyłbym tak
    wspaniałych teściów, jakich mam. Dlatego nauczmy się szanować  każdego
    człowieka z jego zaletami, jak i przypadłościami.

    Najgorsze jest to, że całą tę eskalację konfliktów napędzają ciągle te
    same osoby. Jakżeby mogło być inaczej? Pytanie autora wątku i pierwszy
    ujadający kundel, a za nim aż tyle osób i to osób w miarę normalnych.
    Czasami chciałbym coś ciekawego się dowiedzieć w dyskusjach, ale po
    prostu odechciewa się, jak ciągle czytam teksty tych samych,
    zakompleksionych ludzików, którzy nie mając nic kompletnie "do
    powiedzenia", przypierdalają się o byle co do każdego. Ale cóż? Ktoś
    mądry kiedyś stwierdził czym się różni człowiek mądry od idioty. "Idiota
    mówi co wie, a człowiek mądry wie co mówi".