  • 41. Data: 2020-09-06 15:06:56
    Temat: Re: pomoc.
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2020-09-05 o 21:30, cef pisze:

    > Pytałem Ciebie.
    > Mnie też przeszkadza ta spacja.
    > Niektórzy stawiają ja z niewiedzy i po zwróceniu uwagi
    > piszą poprawnie.

    Po wyrazie "stawiają" powinien znaleźć się przecinek skoro chciałeś
    napisać, że Ty stawiasz tę spację z niewiedzy  :)

    Najśmieszniejsze jest to, że tu najwięcej pouczają innych Ci, którzy
    sami robią wiele błędów. Moim zdaniem błędów, które bardziej wkurwiają
    niż spacja przed znakiem zapytania, ponieważ czytając takie zdania
    trzeba się mocno zastanowić nad jego sensem.

  • 42. Data: 2020-09-06 15:12:23
    Temat: Re: pomoc. Ortograficzni rasiści.
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2020-09-06 o 08:44, cef pisze:

    > Nie ma się czym specjalnie podniecać,
    > po prostu źle się czyta tekst z błędami.
    > To zwykłe nieuctwo, ale jak widać niektórym nie przeszkadza.
    > Błąd można zrobić, raz czy dwa czy w pośpiechu -
    > trwać w nim, to już jest głupota a i obrońców takich też w usenecie
    > nie brakuje.

    Oj, źle się czyta z błędami, oj źle.

    Jak widać Ciebie także przerastają zdania złożone, a zdań prostych nie
    umiesz pisać. Ale to jest "zwykłe nieuctwo" :)

  • 43. Data: 2020-09-06 15:39:25
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2020-09-06 o 13:15, Adam pisze:

    Napisałeś trzy zdania i popełniłeś w nich trzy błędy.

    > Nie jest względna. Jest bezwzględna, zasady są jasno określone.

    Zdania oddzieliłeś przecinkiem, choć są to dwa niezależne zdania
    równorzędne, które powinieneś oddzielić kropką.

    Jeżeli chciałeś utworzyć zdanie podrzędnie złożone, które oddziela się
    przecinkiem to powinieneś napisać:

    "Nie jest względna. Jest bezwzględna, bo zasady są jasno określone" lub
    "Nie jest względna. Jest bezwzględna, a zasady są jasno określone"

    > Natomiast błędy czy to interpunkcyjne, czy ortograficzne kłują po
    > oczach. Zamiast czytać tekst, człowiek próbuje odfiltrować błędy.

    W tym przypadku łącznik "czy" pełni rolę spójnika "i". Dlatego też nie
    powinieneś stawiać przecinka w tym przypadku przed "czy".

    Poza tym błędy "kłują w oczy", a nie "kłują po oczach".

  • 44. Data: 2020-09-06 16:50:12
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-09-06 o 15:12, Uzytkownik pisze:

    > Oj, źle się czyta z błędami, oj źle.
    >
    > Jak widać Ciebie także przerastają zdania złożone, a zdań prostych nie
    > umiesz pisać. Ale to jest "zwykłe nieuctwo" :)

    Dostrzegam Twoją złośliwość, ale jestem w stanie
    przyjąć, że popełniłem jakiś tam błąd składniowy.
    Choć akurat uważam, że taka konstrukcja zdań jest
    co najmniej dopuszczalna i zakłóca to odbiór w znacznie mniejszym
    stopniu niż
    te spacje, które są błędem bezdyskusyjnym.

  • 45. Data: 2020-09-06 16:51:23
    Od: cef <c...@i...pl>

    No proszę, odezwał się ten od przestrzegania zasad.
    Albo ktoś jest na poziomie albo nie.

  • 46. Data: 2020-09-06 16:55:09
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-09-06 o 15:06, Uzytkownik pisze:

> [...]
    > niż spacja przed znakiem zapytania, ponieważ czytając takie zdania
    > trzeba się mocno zastanowić nad jego sensem.

    To już kwestia indywidualna jak ktoś sobie radzi z tekstem.
    Błędy typu zgubione ogonki czy przestawiony przecinek lub jego brak
    gdzieś tam
    raz na jakiś czas są zupełnie akceptowalne i zrozumiałe.
    Upieranie się, że spacja ładnie wygląda i stawianie jej uparcie
    na końcu zdania przed znakiem zapytania jest oznaką
    zupełnie czegoś innego.

  • 48. Data: 2020-09-06 17:59:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Uzytkownik a...@s...pl ...

    > Po wyrazie "stawiają" powinien znaleźć się przecinek skoro
    > chciałeś napisać, że Ty stawiasz tę spację z niewiedzy  :)

    Po "stawiaja" przecinek? Dlaczego?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jest Leżajsk, jest dobrze.

  • 47. Data: 2020-09-06 17:59:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik collie c...@v...pl ...

    > Dla ciemniaków... pardon, suwerenów.

    Nic sie nie bój, zadne obelgi nie sprawia ze zmienie opinie o tobie.
    Nizej sie nie da ;-DDD

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Każdy samochód będzie ci mógł służyć do końca życia

  • 49. Data: 2020-09-06 18:52:45
    Od: collie <c...@v...pl>

    W niedziela, 6.09.2020 o 15:06, Uzytkownik napisał:

    > Po wyrazie "stawiają" powinien znaleźć się przecinek skoro chciałeś
    > napisać, że Ty stawiasz tę spację z niewiedzy  :)

    Uczył Marcin Marcina, a sam głupi jak świnia
    (przysłowie staro-cerkiewno-słowiańskie).

  • 50. Data: 2020-09-06 18:59:43
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik cef c...@i...pl ...

    > co najmniej dopuszczalna i zakłóca to odbiór w znacznie mniejszym
    > stopniu niż
    > te spacje, które są błędem bezdyskusyjnym.

    IMO najbardziej zakłóca odbior ten dziwny enter po dwóch wyrazach... ;-

    Pozdrawia... Budzik
    "No bo jest tak: ludzie dzielą się na trzy grupy: tych, którzy umieją
    liczyć i tych, którzy nie umieją." Aneta Baran