  • Data: 2020-09-08 08:59:01
    Temat: Re: pomoc. Ortograficzni rasiści.
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    2020-09-08 o 07:30 +0200, JDX napisał:
    > A Niemcy to zdaje się z ,,ß" zrezygnowali, tzn. od jakichś 25 lat
    > rezygnują.

    Co prawda nie interesuję się tym krajem, ani języka nie znam mimo
    wieloletniej, przymusowej nauki szkolnej dawno temu - ale z ciekawości
    wpisałem w google jakieś słowa i trafiłem na takie oficjalnie
    wyglądające coś: https://www.bundesregierung.de/breg-de

    Tych ss-znaczków naliczyłem co najmniej kilka, tylko na głównej
    stronie. Widać słabo im idzie ta rezygnacja.

    Tutaj nieco informacji w temacie:
    https://en.wikipedia.org/wiki/%C3%9F#Usage_in_the_re
    formed_orthography_of_1996

    Wynika z tego, że wcale nie "rezygnują", a po prostu wprowadzili jakieś
    sztywne reguły kiedy ma być "ss" a kiedy "ß". Trochę jak u nas "rz"
    kontra "ż".

    Mateusz