  • 31. Data: 2003-11-29 20:35:13
    Temat: Re: polaczenie z pol34
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    parys <p...@p...pl> wrote:
    > a czy ktos potrafi wytlumaczyc jak to mozliwe, ze gdy kilka tygodni temu
    > grupa byla moderowana wypowiedzi o podobnej tresci (moje) nie były
    > publikowane ?

    Nie dostałem żadnego Twojego posta do zmoderowania. Miej pretensje
    do administratora swojego serwera news.

    p.

    http://nerdquiz.sgh.waw.pl/ -- polska wersja quizu dla nerdów ;)

  • 32. Data: 2003-11-29 21:39:32
    Od: w...@i...pl (Bartosz Waszak)

    Michal Gawrylczyk <m...@g...pl> napisał(a):
    > [...]
    >
    > Po pierwsze: co nazywasz dobrymi parametrami? Bo zdaje sie ze PIONIER
    > bedzie oparty o siec SDH 2.5Gb, wiec nie jest to w Polsce nic
    > nadzwyczajnego.

    hmm raczej na 10Gbit/s ethernet i switchach extreme networks :>

    --
    Bartosz Waszak <w...@i...pl>
    Network Administrator

  • 33. Data: 2003-11-29 22:59:26
    Od: p...@p...pl (parys)

    > Nie dostałem żadnego Twojego posta do zmoderowania. Miej pretensje
    > do administratora swojego serwera news.
    >
    > p.

    ok, w kazdym razie ktos sobie "moderowal" i wlasnie od niedawna przestal

    parys
    --
    Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.internet.polip

  • 34. Data: 2003-11-29 23:31:27
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Sat, 29 Nov 2003 18:39:25 +0100, w <bqalke$icr$1@news2.ipartners.pl>, "Michal
    Gawrylczyk" <m...@g...pl> napisał(-a):

    > Wlasnie przejrzalem sobie strone DT, i tak np:
    >
    > 1. DSL z miesiecznym ograniczeniem do 1000MB 10 euro
    > 2. DSL bez ograniczen przesylanych danych 30 euro

    Powinno być jeszcze DSL 1,5Mb za ok. 20-25 euro.

    > Bo wedlug mojej wiedzy ceny uslugi ADSL
    > (typu neo) sa juz calkiem zblizone do zachodnich.

    Rzeczywiście, to prawie jak Neostrada :D

  • 35. Data: 2003-11-29 23:56:34
    Od: "Adam Szendzielorz" <a...@N...konta.pl>

    Witam,

    > Pingi po stanach 5-10 ms?? Wybacz ale to nie jest fizycznie mozliwe....

    Nie napisalem, ze od konca do konca. Moze tez troszke przesadzilem.
    Powiedzmy ok. 30ms. Jak masz lacze np. na wschodnim wybrzezu to
    caly wschod (pewnie kawal wielkosci calej Polski :)) dziala perfekcyjnie.

    Dla przykladu:
    Atlanta -> Dallas:
    15 packets transmitted, 15 received, 0% packet loss, time 14124ms
    rtt min/avg/max/mdev = 14.193/14.301/14.554/0.183 ms

    Atlanta -> San Antonio:
    9 packets transmitted, 9 received, 0% packet loss, time 8079ms
    rtt min/avg/max/mdev = 37.848/37.952/38.029/0.248 ms

    Atlanta -> Miami:
    5 packets transmitted, 5 received, 0% packet loss, time 4046ms
    rtt min/avg/max/mdev = 42.288/42.759/43.346/0.425 ms

    Phoenix -> Washington:
    11 packets transmitted, 11 packets received, 0% packet loss
    round-trip min/avg/max/stddev = 9.662/10.554/14.270/1.346 ms

    > Prosibym jakies konkrety. Bo wedlug mojej wiedzy ceny uslugi ADSL
    > (typu neo) sa juz calkiem zblizone do zachodnich. Troche wyzsze, ale
    > niewiele.

    > Wlasnie przejrzalem sobie strone DT, i tak np:

    Mowimy w tej chwili juz raczej o laczach sla providerow.

    http://www.cogentco.com/products/index.html
    100Mbps -> 1 tys $

    http://www.verio.com/access/ds3.cfm
    45Mbps -> 4,5 tys $ (u nas za to w TPSA masz kulawe 10Mbps)

    http://www.xo.com/products/smallgrowing/internet/dia
    /ds3.html
    Podobne ceny, na stronie nie moge znalezc.

    Jest tego duzo, duzo, duzo wiecej, same firmy giganty.. Mozna
    dostac jak pisalem nawet 100Mbps bez limitow transferu za 1 tys $.

    Ja wiem, ze u nas branza IT jest sto lat za murzynami i jedyne
    pretensje czynie TPSA, ktora skutecznie, _bardzo_ skutecznie
    hamuje ten rozwoj :(

    Stawiam skrzynke browara, ze nalozona niedawno na TPSA kara
    nigdy w zyciu nie dojdzie do skutku ...

    Sledze od 5 lat poczynania TPSA i to co sie dzieje to wlos sie na
    glowie jezy. Najbardziej przerabane maja mali providerzy..
    Najpierw tlumiki na liniach. Pozniej podwyzka (przez obnizke;)
    cen Polpaka. Teraz slyszy sie o nadchodzacych promocjach
    Neostrady (najpierw mowilo sie o 49 pln / m-c, teraz slysze 99 pln
    / m-c). Jak moj znajomy slusznie zauwazyl - teoretycznie nie moga
    zaczac sprzedawac w tej cenie, bo byloby to juz sprzedawanie
    ponizej kosztow (koszt wydzierzawienia linii miedzianej w TPSA
    od malego providera do klienta bedzie wyzszy!) ale czy wielkiej
    TPSA male URTiP moze naskoczyc ? Nigdy w zyciu, prezes sie
    pewnie o swoj stolek boi..
    Zrobili promocje za 149 pln na Neostrade i wcisneli wszystkim
    komu mogli na dwa lata. Teraz zrobia promocje na 99 pln i wcisna
    reszte niezdecydowanym (w koncu tysiace modemow i polek
    na centralach, ktore musialy zostac zainstalowane na czas testow
    nie moze sie zmarnowac! Podobno 1 na 10 osob zawierala umowe,
    reszta oddawala..). A jak jeszcze im sprzetu zostanie to sie wcisnie
    za 49 pln z ograniczeniami. A dlaczego nie ? 2 lata spokojnego snu..

    Niby fajnie dla konsumentow. Ale przeciez oni tym moga zniszczyc
    rynek - wszyscy mali providerzy upadna i cala klientela zostanie w
    rekach TPSA. I znowu bedzie wolna amerykanka :)

    Rozpisalem sie troche pomijajac glowny temat dyskusji.. Ale to drazni.
    I to sa fakty - dwa razy przekonalem sie o tym na swojej skorze.
    Raz jak mi obnizyli abonament za Polpaki z 8 tys do 12 tys, dwa
    jak mi podniesli (no, jak sie okazalo moze to jeszcze pare tygodni
    potrwac;) o 60% cene ISDNow. I co jeszcze?

    Nie moge sie doczekac czasu, kiedy w koncu TPSA zrozumie,
    ze nie tedy droga, mam tylko nadzieje, ze bedzie juz dla niej wtedy
    za pozno!

    --
    Adam Szendzielorz, adam [at] konta.pl
    tel., sms: 602 461 806, http://www.konta.pl

  • 36. Data: 2003-11-30 01:28:05
    Od: "Michal Gawrylczyk" <m...@g...pl>

    Adam Szendzielorz wrote:
> [...]
    > Powiedzmy ok. 30ms. Jak masz lacze np. na wschodnim wybrzezu to
    > caly wschod (pewnie kawal wielkosci calej Polski :)) dziala

    [ciach kilka przykladow]

    Ok, i zgadza sie. Ale i u nas jest kilku operatorow, ktorzy posiadaja sieci
    o dobrych parametrach, tzn. wystarczajacych jak na zapotrzebowanie w
    naszym kraju.

    > Mowimy w tej chwili juz raczej o laczach sla providerow.

    Wspomniales o cenach uslug DSL, wiec podalem przyklad z Niemiec.
    Ogolnie chodzi mi o to, ze ceny u nas sa oczywiscie wyzsze, ale nie sa
    to juz kwoty rozniace sie o rzad wielkosci.

    > http://www.cogentco.com/products/index.html
    > 100Mbps -> 1 tys $
    >
    > http://www.verio.com/access/ds3.cfm
    > 45Mbps -> 4,5 tys $ (u nas za to w TPSA masz kulawe 10Mbps)

    Zauwaz, ze pomiedzy tymi cenami jest bardzo duza roznica. Pierwsza
    wyglada mi na scieme podobna do 10Mb za 3kPLN w Polsce. Ale
    druga jest juz do porownania z cenami laczy operatorskich w Polsce.
    Oczywiscie roznica jest, ale moze dwukrotna, ale na pewno u nas ISP
    zera na koncu nie dostawiaja. No i zastanawiaja mnie teksty typu
    T1 from $399* czy DS1 from $4500*. Jakie ograniczenia sa ukryte
    pod ta gwiazdka?

    [ciach zale nt. tepsy]

    Tutaj zgadzam sie w 100% ;-)

    Michal

  • 37. Data: 2003-11-30 05:39:45
    Od: "Julius C." <j...@w...pl>

    Użytkownik "Adam Szendzielorz" <a...@N...konta.pl> napisał w wiadomości
    > Witam,

    [..]

> [...]
    > Adam Szendzielorz, adam [at] konta.pl
    > tel., sms: 602 461 806, http://www.konta.pl
    > GSF 600S '03 (black), LTD 440 '81 (black)

    Podobnie śledzę drażniące poczynania TPSA. Dokładnie opisałeś
    zachowanie tej firmy. Nie zapominaj o tysiącach kilometrów
    kanalizacji teletechnicznej, wybudowanej przez innych (zakłady
    pracy, społeczne komitety telefonizacji itp.) przekazywane nieodpłatnie
    na rzecz TPSA. To jest duży majątek, a wie o tym ten kto taką
    kanalizację budował, zwłaszcza w miastach. TPSA niczego nie
    zrozumie, bo TPSA to France Telecom ze swoim zadłużeniem
    i polityką kolonialną.
    JC

  • 38. Data: 2003-11-30 11:19:04
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    parys <p...@p...pl> wrote:
    > ok, w kazdym razie ktos sobie "moderowal" i wlasnie od niedawna przestal

    Nie ktoś, tylko ja, nie sobie, tylko w literze prawa. Nie miej
    do mnie pretensji, że Twój serwer news był źle skonfigurowany.

  • 39. Data: 2003-11-30 13:07:18
    Od: Pawel Dziekonski <d...@p...wroc.pl>

    Przemysław 'Repcio' Gubernat <P...@g...com.invalid> wrote:
    > PS.
    > IP z ASa komercyjnego WCSSu czasy na bramce są ok 30ms przy ASie
    > edukacyjnym 150-200 ms. IMHO w tym przypadku WASK tnie łącze na styku z TPSA

    to tepsa przyciela pasmo ze 120 na 70 Mbps. pracuje w wcss i wiem.

    lacze tepsa - wask jest obciazane przede wszystkim przez userow tepsy
    ciagnacych zasoby z wasku/nasku. i tepsa ma to z dupie ze jej klientom
    jest zle.
    w pozostalym man-ach/askach jest podobnie.

    --
    Pawel Dziekonski <pawel.dziekonski|@|pwr.wroc.pl>, KDM WCSS avatar:0:0:
    Wroclaw Networking & Supercomputing Center, HPC Department

  • 40. Data: 2003-11-30 13:19:30
    Od: Pawel Rutkowski <s...@N...rsc.pl>

    > Wspomniales o cenach uslug DSL, wiec podalem przyklad z Niemiec.
    > Ogolnie chodzi mi o to, ze ceny u nas sa oczywiscie wyzsze, ale nie sa
    > to juz kwoty rozniace sie o rzad wielkosci.

    Tak tylko ze zarobki w tych krajach ksztaltuja sie troche inaczej.

    Ale nie pensjami !

    --
    Pawel Rutkowski Centauri RSC
    +48 22 847 68 52 http://www.rsc.pl